wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:02

En dan bedoel ik alles.

Mijn schoonvader is vandaag jarig, en ondanks dat ik zo goed ben in cadeautjes is bij hem het einde zoek. Deze man heeft alles. Zelfs websites waarop beweerd wordt dat de spullen die zij verkopen écht niemand heeft, heeft 'ie al.

Info:

De man is chocolatier van beroep (dus chocola valt alvast af).
Houdt van stripboeken (maar heeft ze allemaal al)
Houdt van wijn (maar gaat al vaak op wijnproeverij en heeft ook echt alles al wat er voor wijn ooit uitgevonden is)
Houdt van eten en bourgondisch genieten (maar ook qua bestek, kaasplanken, messen, keukengerei, borden, bbq's, etcetera... hij heeft 't al)
Hij houdt van lezen, maar bijzondere boekenleggers en alles is ook al bedacht als cadeau.

Ook in de modeltreintjes- en diy in elkaar zet dingen moeten we 't niet zoeken - daar heeft 'ie dan weer niets mee. Hij klust al vaak genoeg aan vanalles (waar hij overigens ook alles voor heeft), dus dan heeft 'ie geen zin om ook nog 150 uur aan een treinbaan te gaan zitten. Een plant kan ook niet, aangezien hun hele huis al volstaat met planten van z'n vrouw. Ook als grap een doos merci is geen optie - die grap is al vaak gemaakt.

Vorig jaar heb ik 'm voor kerst een stuk wagyuvlees gegeven, en dat viel goed in de smaak! Maar ik wil toch graag weer iets anders geven. :+ Hij wordt overigens al uit eten meegenomen, dus dat is ook al afgestreept.

Help? :') Inmiddels denkt mijn volledige kantoor mee wat allemaal zéér creatieve mensen zijn, maar ook die zijn aan het eind van hun latijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:04

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:05

Een wild dier 'adopteren' in zijn naam bij het wnf? Veel rescue organisaties doen dat ook, bij de Ezelsociëteit in Zeist bijvoorbeeld. Krijg je updates enzo, en zij kunnen er meer dieren van helpen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:05

Houdt het ook van koken? Is iets in de trant van een kookcursus niet leuk? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:06

Ik geef mijn ouders tegenwoordig uitjes cadeau ipv spullen. Op AirBNB experiences staan vaak leuke dingen, en in het verleden heb ik ze een roofvogelworkshop cadeau gedaan, een diner bij The Penthouse in Den Haag en een weekendje Düsseldorf.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:06

Een activiteit? In een mooi natuurgebied een elektrische fiets huren en na een tourtje lekker lunchen?

Massage, kapper, nieuwe trui, pantoffels, handschoenen, professionele poetsbeurt voor de auto, musical, bioscoop, nachtje weg met zijn vrouw, sauna?

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:07

En een privé chef aan huis? Is ook een unieke ervaring.

Cherdenise

Ik zou ook eerder denken aan een leuke ingelijste foto van jullie twee samen.
Uiteten is toch opzicht ook al een kado, wellicht nog een uiteten bon erbij geven, bon voor wijnhandel
Dan kan ie het zelf uitzoeken

daantjuhhh

Hij houdt van lezen? Heeft hij al een e-reader?
Misschien een abonnement op digitale boeken? Of een cadeau bon voor boeken?
Die kan hij uitgeven als er een nieuw boek uitkomt wat hij nog niet gelezen heeft.

Kayley95

Geef hem een nachtje/dagje weg met je schoonma. Kunnen ze er beiden van genieten. :)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:08

Het is je schoonvader, dus laat je partner lekker wat bedenken :')

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:08

Een keer koken met een echte kok? Heb ik een keer gekregen en met een groepje gedaan, was echt heel gaaf. Anders een ervaring, luchtballon, massage, racen, slipcursus. He ligt ook een beetje aan het budget. Ik kreeg ook een keer een boek waarin ikzelf voorkwam :D was ook leuk. Mooie foto van jullie zelf ingelijst?lekker geurtje is ook altijd fijn om te krijgen. En alsmje het echt niet meer weet een paard waar jij dan voor zorgt *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:09

Blue_flower schreef:
Het is je schoonvader, dus laat je partner lekker wat bedenken :')
Gosh, you must be fun at parties. :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:12

Yonker schreef:
Houdt het ook van koken? Is iets in de trant van een kookcursus niet leuk? :)

Echt ontzettend, dit zijn de meest culinaire mensen die ik ken. _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:13

Een ervaring.
Samen tijd doorbrengen door ze uit te nodigen voor een gezellige high tea/wine bijv.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:14

[***] schreef:
En een privé chef aan huis? Is ook een unieke ervaring.

Ook dat is helaas geen optie aangezien vriendlief al Michelin Chef level kan koken... Familie kookt zelf het gemiddelde restaurant eruit.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:15

Doubtless schreef:
Een activiteit? In een mooi natuurgebied een elektrische fiets huren en na een tourtje lekker lunchen?

Massage, kapper, nieuwe trui, pantoffels, handschoenen, professionele poetsbeurt voor de auto, musical, bioscoop, nachtje weg met zijn vrouw, sauna?

Activiteit/ervaring is ook al heel vaak gedaan maar dat is iets wat 'ie zelf al heel veel doet. Auto hecht ie niet zoveel waarde aan. We hebben 'm laatst al meegenomen naar z'n favoriete band... alle platen van Pink Floyd enzo heeft 'ie ook al.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:15

Je kan een stukje land kopen in schotland ergens.. wordt hij een lord :+ even opzoeken!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:16

elnienjo schreef:
Een ervaring.
Samen tijd doorbrengen door ze uit te nodigen voor een gezellige high tea/wine bijv.

Dat is iets wat 'ie ook zelf al doet. Gaan maar al te vaak naar wijnproeverijen en hij staat zelf altijd op van die beurzen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 10:16

Celiien schreef:
Je kan een stukje land kopen in schotland ergens.. wordt hij een lord :+ even opzoeken!

Ja hier dacht ik ook al aan. :+ maar dat voelt weer zo "onsubstantieel"

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:16

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:18

Heeft hij ook wel eens zelf wijn gemaakt, of zou hij een beginnersset voor wijnmaken leuk vinden?

Of iets zelfgemaakt; een zelfgemaakt stripboek met jullie eigen verhaal.. Een 3D geprinte chocolade vorm.. 3D geprinte modelfamilie die hij bij de treinbaan kan zetten..? Maar dat zijn natuurlijk cadeau's waar je niet op het laatste moment aan begint. Maar wie weet voor volgend jaar :D

Ir111

En als je het nou omdraait? Iemand die alles al heeft iets aan een ander laten geven? Dus bijvoorbeeld een dag (met de familie) gaan helpen in een gaarkeuken, of bij de voedselbank een demo geven hoe je met simpele truukjes eten smakelijker/wat meer bijzonder kunt maken?

Dan geeft hij iets aan de maatschappij en omdat je het met de familie doet is het misschien ook een leuke belevenis?

Ibbel

Ballonvaart - da's echt iets bijzonders. En zelfs al heeft-ie het al een keer gedaan, nog een keer is nog steeds heel leuk. Als er voldoende ruimte is: vanaf huis opstijgen.

Of een Loesje-workshop: zelf Loesje-posters bedenken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:21

Celiien schreef:

Ja dit wilde ik ook zeggen! Geniaal.