(volg)onze weg naar onze droombruiloft in 2025!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

(volg)onze weg naar onze droombruiloft in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 10:18

op 15 juli 2022 ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend waar ik vol enthousiasme ja op heb gezegd <3

aanzien we nu een verlopige trouwdatum in gedachten hebben wat nog een tijdje duurt 20-4-2025.
lijkt het mijn leuk om hier een soort verslag van te maken en tips uit te wisselen omdat zowel ik als mijn vriend op sommige stukken vastlopen en alle hulp welkom is.

locatie is geregeld, het is een oude boerderij met diverse feestzalen.
wij zijn hier heel de dag (daggasten 15) avondgasten 70.

op de volgende onderwerpen lopen wij een beetje vast:
- trouwjurk( graag wil ik een mooie jurk maar als het kan wel een tweedehands)
- trouwtaart( hier hebben wij ook nog geen idee van)

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:26

Gefeliciteerd TS!
Mag ik vragen waarom jullie kiezen voor een verloving van 2,5 jaar? Ik zou dan toch bang zijn dat je nu andere ideeën hebt dan rond die tijd, of dat je budget mogelijk verandert door omstandigheden in de toekomst omdat je, weet ik het, dat je zwanger raakt in de tussentijd ofzo :+
Aan de andere kant heb je wel alle tijd om alles precies zo te regelen als je leuk vind :j Bedoel het dus zeker niet als kritiek, maar ben wel nieuwsgierig. En ik zou zelf waarschijnlijk niet geduldig genoeg zijn om nu al dingen te plannen die ik pas over 2,5 jaar ga doen :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:28

Allereerst gefeliciteerd! Ik snap dat de voorpret erg leuk is maar volgens mij kan je afgezien van het regelen van de locatie het beste wachten met alles regelen.

In 3 jaar tijd kan er zo veel veranderen aan je lichaam , je relatie en je persoonlijke voorkeuren dat ik het persoonlijk niet zou aandurven om dat nu al vast te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:38

Ik zou echt niet nu al dingen als een jurk en taart gaan uitzoeken hoor, over 3 jaar kijk je daar misschien heel anders tegenaan.. Echt een lange periode van voorbereiding zo, behalve sparen kan ik me niet voorstellen wat hier het nut van is :o

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 10:48

Lijsken schreef:
Gefeliciteerd TS!
Mag ik vragen waarom jullie kiezen voor een verloving van 2,5 jaar? Ik zou dan toch bang zijn dat je nu andere ideeën hebt dan rond die tijd, of dat je budget mogelijk verandert door omstandigheden in de toekomst omdat je, weet ik het, dat je zwanger raakt in de tussentijd ofzo :+
Aan de andere kant heb je wel alle tijd om alles precies zo te regelen als je leuk vind :j Bedoel het dus zeker niet als kritiek, maar ben wel nieuwsgierig. En ik zou zelf waarschijnlijk niet geduldig genoeg zijn om nu al dingen te plannen die ik pas over 2,5 jaar ga doen :+

hoofdreden is wel dat ik nog met mijn opleiding zit en ook het financiële plaatje.
geduld heb ik wel zeker voor mijn droomdag en dat is het belangrijkste.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 10:51

Urona447 schreef:
Allereerst gefeliciteerd! Ik snap dat de voorpret erg leuk is maar volgens mij kan je afgezien van het regelen van de locatie het beste wachten met alles regelen.

In 3 jaar tijd kan er zo veel veranderen aan je lichaam , je relatie en je persoonlijke voorkeuren dat ik het persoonlijk niet zou aandurven om dat nu al vast te leggen.

vastleggen doen we ook zeker niet,
locatie staat nog onder voorbehoud.
verder willen we vooral nu nog ideeën op doen

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:56

Maak een draaiboek voor jezelf met daarin de locatie, datum ondertrouw, welke ceremoniemeester, boeket, tijden van aankomst, huurauto, wat je ceremoniemeester moet weten en doen, tafelschikking, kapper, make up, uitnodigingen en allerlei andere dingen. Wat je dan al hebt geregeld kun je lekker afvinken :-)

Je hebt in ieder geval lekker lang de tijd om alles uit te denken en de kosten inzichtelijk te krijgen *D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 11:01

Padoertje schreef:
Maak een draaiboek voor jezelf met daarin de locatie, datum ondertrouw, welke ceremoniemeester, boeket, tijden van aankomst, huurauto, wat je ceremoniemeester moet weten en doen, tafelschikking, kapper, make up, uitnodigingen en allerlei andere dingen. Wat je dan al hebt geregeld kun je lekker afvinken :-)

Je hebt in ieder geval lekker lang de tijd om alles uit te denken en de kosten inzichtelijk te krijgen *D

handige tip dankjewel, gaan we zeker wat mee doen !

heidiLOVER

Re: (volg)onze weg naar onze droombruiloft in 2025!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:45

Het is inderdaad nog erg vroeg om behalve de locatie andere vast te leggen, maar op deze website kun je ook goede lijsten vinden om aan te houden bij het zoeken naar bepaalde dingen en leveranciers. https://www.theperfectwedding.nl
Als je toch al wil kijken naar het thema of wat je leuk vind qua styling zou ik lekker een beetje Pinterest af zoeken, maar nog niets halen. Bij mij zijn veel bruiloften verzet door Corona en ik hoorde vaak toch wel dat een jaar later een bruidspaar ineens voor andere dingen koos qua styling, soms zelfs qua jurk.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 05:21

Ik zou inderdaad wachten met vastleggen.

Trouwjurk heb ik zelf gevonden in de outlet. In Den Haag zit een outlet van Bruidspaleis en in Leiden zit er ook een. Ik vond mijn droomjurk en hij zat als gegoten, dus het is een kwestie van geluk hebben. Mijn partner had wel een jurk die niet direct als gegoten zat en dat heeft veel gedoe en kosten opgeleverd met vermaken. Dus ik zou in een outlet wel voor een jurk gaan die direct goed zit en hooguit wat langer/korter gemaakt hoeft te worden.

Taart hebben wij door een bevriende bakker laten maken. Wij hebben een foto van Pinterest aangeleverd en dat hebben ze gemaakt. Je kan dat bij elke goede bakker wel doen denk ik.

Bruidsboeket wilde ik niet heel veel geld aan kwijt zijn. Die hebben we gehaald via een plaatselijke bloemist de avond van te voren. Zij heeft toen een prachtig boeket samengesteld. Hebben vooraf wel even aangegeven dat we zouden komen.

Bij bruidsbeursen kan je vaak een fotograaf en ringen vinden. Fotograven staan daar met een portfolio. Belangrijke keuze, want elke fotograaf is anders. Wij hebben een fotoshoot voor de ceremonie gedaan, tijdens de ceremonie fotos en daarna is ze weggegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 06:39

Ik denk idd ook dat je veel te vroeg bent met de voorbereidingen.
Over 3 jaar kan je gewicht, smaak en budget veranderd zijn. Plus dat winkels en bedrijven in de tussentijd failliet kunnen gaan. Dan zit je met mogelijke problemen en dat zou jammer zijn.

Een draaiboek is dan natuurlijk wel weer een goed idee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 08:12

2025 is nog wel erg ver weg, er kan zoveel gebeuren in die tussentijd. Ik zou dan ook nog even rustig aan doen, maar het is natuurlijk wel hartstikke leuk om er al een beetje over na te denken :D