Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
rien10 schreef:Wilgen zijn heel makkelijk te stekken 8nnemiek. Ze groeien als kool en paarden vinden ze lekker. Als je googlelt op Hoe een wilg stekken krijg je veel bruikbare tips.
8nnemiek schreef:rien10 schreef:Wilgen zijn heel makkelijk te stekken 8nnemiek. Ze groeien als kool en paarden vinden ze lekker. Als je googlelt op Hoe een wilg stekken krijg je veel bruikbare tips.
Ik zou inderdaad graag wat wilgen planten, en berken vind ik erg mooi. Groeien wilgen snel?
Ik zie vaak jonge berkenscheuten langs de weg en langs het water staan, maar durf dan weer niet zo goed met een schep daarheen te gaan en ze mee te nemen
superpony schreef:Mooie actie.
Wij hebben al behoorlijk wat wilgen gepland en die doen het super.
Ook wat bomen en planten gekocht en sommigen al zelf vermeerderd, zoals de vlier en kornoelje.
We zitten aan een eikenbos en hebben wel wat eiken zaailingen en vind het bij de paarden een beetje dubbel wat we daarmee gaan doen. Misschien is weggeven wel een optie.
Esdoorn komt in het bos steeds meer en staat ook bij de buren. Dat is voor ons wel onkruid, maar zou ze ook met liefde weggeven, de zaailingen.
Ik heb op een onhandige plek ook wat berken en hazelaar zaailingen, maar het is me 2jr geleden niet gelukt om die levend te verplaatsen. Dus als iemand een tip heeft?
We hebben zelf in het voorjaar populieren geplaatst ook. Doen het deels goed.
Van st Corazon 10 perenbomen gekocht, maar werden te laat gebracht en maar 1 is aangeslagen.
En nog een grote kersenboom van iemand overgenomen, maar is afwachten of die het gaat redden. Moest ook buiten het seizoen om verplaatst.
En heb bessen stekken van verschillende mensen die het goed doen.
Ow ja, we hebben ook als haag voor oude kerstbomen waar de helft het van doet, dus aankomende winter gaan we weer wat bij plaatsen voor de dode bomen.
"kleiner" spul ook al eens overgenomen zoals een vlinderstruik die nu mega is, een rij rozen en chinees klokje.
Maartje_M schreef:Ik heb me net aangemeld, maar het is mij nog niet helemaal helder waar je kunt zien wélke bomen je dan op kan halen? Want daar ben ik natuurlijk wel enigszins kritisch in