filmpje iphone 13 overzetten op computer gaat niet zoals ik wil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

filmpje iphone 13 overzetten op computer gaat niet zoals ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 09:50

Ik vlog regelmatig met mijn iphone13 pro. Via google foto's uploude ik ze op mijn computer. Alleen dan worden de kleuren van de filmpje niet mooi maar behoorlijk flets.. Niet het mooie beeld wat de iphone zelf filmt.. k vind dit erg jammer.. iemand idee hoe dat kan komen?

Als ik ze vanaf me telefoon via wetransfer stuurt, duurt het een eeuwigheid..

Jannuhh

Re: filmpje iphone 13 overzetten op computer gaat niet zoals ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:57

Google foto's verkleint het. Daardoor gaat het sneller dan we transfer maar heb je dus ook een mindere kwaliteit. Kan je het niet gewoon met een snoertje overzetten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:21

Heb je een pc of Mac? Op de Mac komen ze gewoon via de app Foto's binnen, automatisch, als je het goed hebt ingesteld.
Via de pc kun je sowieso naar icloud.com gaan, inloggen, en daar de foto's/filmpjes downloaden vanaf je iCloud, mits je de instellingen goed hebt staan. Dan heb je in ieder geval de originele kwaliteit.
Ik weet niet of uploaden en dan downloaden via google ook de originele kwaliteit geeft.
Dropbox doet dat volgens mij wel.
Verder zou het kunnen dat de iphone in een andere colorspace opneemt dan wat de pc begrijpt, HDR, 10bits noemen ze het ook wel. Dan krijg je op de computer ook andere kleuren te zien. Dat is ideaal als je de video later wil nabewerken (want meer contrast in de hooglichten en schaduwen), maar dat kun je uitzetten op je iphone via instellingen -> camera -> neem video op -> HDR video.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:52

Inloggen op iCloud op je pc en je kunt ze zo downloaden..