Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Pfoe dat is idd erg veel aan je hoofd.
Het is natuurlijk niet fijn dat je schoonouders zich moeien. Heb je hier al met je partner over kunnen praten? Of met jullie allen even rond de tafel om de gezamenlijke ideeën even te noteren en zien of jullie er samen uitkomen.
Ik denk dat dat al veel stress za wegnemen.
Roulette_ schreef:Dat is veel tegelijk inderdaad, leuke dingen maar ook wel dingen waarvan ik de stress begrijp. Klinkt alsof het lastig is alles te verwerken als er veel bij elkaar komt, klopt dat?
Als ik je een tip mag geven voor je bruiloft en je bemoeiende schoonouders (heel herkenbaar). Hier heeft het enorm geholpen om voor dingen waar ik haar mening waardeerde bewust haar hulp te vragen en bij dingen waarvan ik wist dat we het toch niet eens zouden zijn haar hulp niet te vragen (bij mij was t alleen schoonmoeder).
Dat ik dingen vroeg bracht het initiatief bij mij, wat veel irritatie weg haalde. schoonmoeder voelde zich beter betrokken en meer gewaardeerd, waardoor ze zich ook hield bij wat ik gevraagd had, ik was oprecht blij met het gevraagde advies op selecte onderwerpen.
Spenk schreef:Als ik het nu goed begrijp dan lijdt je werkgever en je werk dus onder het feit dat je privé de boel niet goed op een rijtje kunt krijgen?
Daar gaat minder werken ook niet voor helpen denk ik zo. Dat is het veranderen van je mindset en je niet zo druk om alles maken.
Spenk schreef:Als ik het nu goed begrijp dan lijdt je werkgever en je werk dus onder het feit dat je privé de boel niet goed op een rijtje kunt krijgen?
Daar gaat minder werken ook niet voor helpen denk ik zo. Dat is het veranderen van je mindset en je niet zo druk om alles maken. Nu blijf je in een cirkeltje je gebruikt je thuiszit tijd om voor je gevoel wat meer tijd te hebben voor andere dingen en dan begint het weer opnieuw zodra je werken gaat.
Ik zou heldere afspraken maken met je vriend financieel en over andere zaken. En wellicht een gesprek met je schoonmoeder.
Sizzle schreef:Uit ervaring weet ik dat als je gestressed bent door een prive situatie, minder werken eerder tot gevolg hebt dat je juist nog meer gaat piekeren. Dat heeft dan weer als gevolg dat je gefrustreerd raakt met jezelf omdat je gevoeld alleen maar inefficienter geworden bent.
Minder werken is heerlijk trouwens, mits je ook echt iets met die vrije tijd doet. Je kunt ook in een burn-out raken zonder werk.
Ik denk dat je jouw oplossing elders moet zoeken. Misschien eens proffesionele hulp inschakelen?