Vragenlijst 'Het eerlijke verhaal rondom voedsel'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta_

Vragenlijst 'Het eerlijke verhaal rondom voedsel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 10:35

Hey there! :D

Weet jij wat je eet? Ben je bewust met voedsel bezig? Ben je betrokken bij de herkomst en productie van je eten, ondersteun je graag de lokale boer of koop je wel eens biologisch?

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar de verbinding tussen consumenten en kleinschalige korte keten-landbouw. Herken je jezelf in het bovenstaande? Dan ben ik erg benieuwd naar jouw ervaring, het invullen van de vragenlijst duurt maximaal 5 minuten en is volledig anoniem. Feedback wordt zeer op prijs gesteld!

Link naar vragenlijst:
- https://bit.ly/3BZ7eh8

Thank you & groetjes!

*\o/*

Olga89

Re: Vragenlijst 'Het eerlijke verhaal rondom voedsel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:07

ingevuld

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:13

Ik heb 'm ook ingevuld.
Succes met je opdracht !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 12:18

Dag Gitta, ingevuld. Wat ik mis in je enquête is de leeftijdsgroep die met pensioen is inmiddels. TEvens vraag je of mensen meer verbinding willen met dat wat ze kopen. Ik heb daar ja op geantwoord (en moest dus prompt invullen waarin dan), terwijl ik dat gedaan heb omdat nee niet klopte in jouw vraagstelling. Ik denk nl dat wij niet nog meer verbinding kunnen krijgen met ons voedsel, daar we het meeste zelf verbouwen, veel wat we nog nodig hebben in de buurt kopen en super bewust omgaan met ons eten en wat op ons bord komt.
DUs geen kritiek, maar voor de volgende keer een aanvulling.
Dus als ik de keuze had gehad bij die vraag, van niet nodig want er is voldoende verbinding in mijn mening, dan zou ik die hebben ingevuld en nu geeft dat toch een vertekend beeld, want er zullen beslist meer mensen zijn die proberen zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn.
Succes met je enquête!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:43

Leuk dat je hier onderzoek naar doet. Ik heb ‘m voor je ingevuld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:49

Ingevuld :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:11

Ingevuld :-)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 14:17

Ingevuld. Ook ik mis wat opties bij de vragen waardoor ik antwoorden heb gegeven waar ik het niet volledig mee eens ben.
Bij de afsluitende vragen zitten een paar onvolledigheden in (oa opleidingsniveau lijkt met niet helemaal goed/overbodig gerubriceerd). Ook een plek om nog een tekstuele toelichting te geven op de enquete was prettig geweest.

Succes met je afstuderen!

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 12:38

Hartelijk dank allemaal voor het invullen en het nemen van de tijd om mij hierbij te helpen, ik heb zeker nog wat veranderingen doorgevoerd a.d.h.v jullie feedback. Thank you!

Doorgevoerd:
    - 'Niet op zoek naar (meer) verbinding' aangepast bij de vraag: 'Hoe zou u deze verbinding met de boer graag willen?'
    - Een extra tekstveld toegevoegd aan het einde van de vragenlijst voor eventuele vragen, toelichting en/of opmerkingen

@Lieke2 - Wat mis je bij het opleidingsniveau?
@Pien_2010 - Ik stip leeftijdsgroepen niet aan in de vragenlijst, zou je dat wel graag willen dan? Waarom precies?

Had ik al dankjewel gezegd? Dankjewel! *\o/*

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:10

Ingevuld

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:35

Heb hem voor je ingevuld!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:41

Gitta_ schreef:
@Pien_2010 - Ik stip leeftijdsgroepen niet aan in de vragenlijst, zou je dat wel graag willen dan? Waarom precies?

Had ik al dankjewel gezegd? Dankjewel! *\o/*

Voor de volledigheid van je onderzoek is het belangrijk, denk ik. Wij werken niet meer, DUS wij hebben nu een grote groentetuin want hebben daarvoor de tijd. Dat zou naar boven kunnen komen als je bij je lijstje ook de mensen het hokje had laten afvinken dat ze met pensioen zijn cq om andere reden niet werken.
Want jonge mensen met kinderen daarvan is de kans dat ze een grote groentetuin hebben al geringer, of ze moeten het met een groep doen zoals mijn zoon. Dit vanwege het vele werk en tijd dat in een groentetuin gaat zitten.
Dus vandaar mijn aanvulling. HEt gaat dus niet zo zeer om de leeftijd, als wel het kunnen aanvinken van studerend, werkend, niet werkend vakje.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:42

Ik mis de optie wonend bij ouders, ivm dat je onder een bepaalde leeftijd niet wordt uitgesloten voor de enquête lijkt mij dit een vrij gangbare om erbij te hebben :)