Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 15:57

KimD schreef:
En handig! Als mensen je vastzetten kun je ze een handje helpen zonder dat je schade hebt. <<)

Dat levert doorgaans juist meer schade aan je eigen auto.....

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:09

ikke schreef:
KimD schreef:
En handig! Als mensen je vastzetten kun je ze een handje helpen zonder dat je schade hebt. <<)

Dat levert doorgaans juist meer schade aan je eigen auto.....


Niet met zo'n bullbar op de voorkant, als je het goed doet heb je hoogstens wat 'lakschade' op de bullbar. 8-)

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:12

Ik snap je wel hoor TS! Ik zit stiekem met mijn droomauto (een Audi 80 uit 1985) ook nog te fantaseren over accessoires zoals..... dakdragers. _O-

Je Jimny ziet er ook goed uit met de bullbar! :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:19

Nala, die heb ik zelf geschilderd :j Wel een beetje gefoeteld met carbonpapier voor de verhoudingen :))

En die bullbar, daar hebben wij wel eens een aanrijding mee gehad (mevrouw voor ons zette de auto in de achteruit en zag ons over het hoofd := ) en toen was de beugel waarmee de bullbar vast zat verbogen (dat is dus schijnbaar maar een vrij klein beugeltje) en had de bullbar een deuk in de bumper geduwd :+ Toen ze bij de garage de beugel weer recht duwde (gewoon met de hand en wat gereedschap) kwam de deuk ook weer eruit en was er niks meer van te zien haha. Maar hij is dus vooral voor de show :))

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 10:36

Kleine update van mijn kant: Ik ben al helemaal gewend aan m en kan me niet voorstellen dat ik hier ooit zo moeilijk over gedaan heb, haha!

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:53

Oud topic, I know.

Wij kregen heel veel problemen met de Jimny, trillen stuur, schakelpook, enorme slechte wegligging. Bij Suzi's place in Buren hebben ze de problemen heel goed verholpen, o.a. door het plaatsen van een speciale stuurdemper en andere dingen. Zij staan goed bekend om problemen met Suzuki Jimny's op te lossen. Wie weet heeft iemand er iets aan.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 16:48

Bedankt voor de tips!

Hij ziet er ondertussen weer wat anders uit :D 8-) (roofrack, snorkel, koplamp en achterlicht beschermers) Afbeelding

Coentjuh

Berichten: 9847
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:19

Die is stoer geworden zeg 8-) ! Die van ons is meer de schattige versie haha...

Nyaleti

Berichten: 6172
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Droomauto, maar schakelbak, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:37

Jij hebt echt m'n droomauto Nala :+
Ofja, de droomauto die ooit uit kan komen haha. Toyota Hilux is ook zo overdreven voor Nederland.

Ik durf het toch niet aan. De leuke Jimny's komen uit 2001 en alsnog zo prijzig voor een oude bak.. maar oh als ik een échte (bumpers, roofrack etc) zie rijden moet ik toch altijd even goed kijken <3

ikke

Berichten: 37568
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:27

Nyaleti schreef:
Jij hebt echt m'n droomauto Nala :+
Ofja, de droomauto die ooit uit kan komen haha. Toyota Hilux is ook zo overdreven voor Nederland.

Ik durf het toch niet aan. De leuke Jimny's komen uit 2001 en alsnog zo prijzig voor een oude bak.. maar oh als ik een échte (bumpers, roofrack etc) zie rijden moet ik toch altijd even goed kijken <3

Joh, die komen net gekeken.

Leeftijd is geen punt, staat van onderhoud is alles.
En ja, er zit veel mechanica onder, die veel onderhoud kost en dat moet je wel bij houden anders ben je vrij vlot uitgereden...

Dat geldt overigens ook voor die Hilux en mijn oude Land Rover 110 is geen haar beter.
Wil je dat soort auto's enigszins betaalbaar houden is zelfwerkzaamheid wenselijk.