GoPro op cap of borst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

GoPro op cap of borst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 13:25

Mijn lieve vriend heeft me een GoPro cadeau gedaan <3 <3 <3 zodat ik mijn buitenritten veilig kan filmen zonder steeds m'n telefoon er bij te hoeven pakken. :')

Nu vraag ik me af wat een beter beeld geeft, op de cap of op de borst? Het is de 11 dus hij is redelijk zwaar, het lijkt me op de borst dan beter?

Hebben jullie voorbeelden van op cap vs op borst?

Alvast bedankt! :*

chanelle14

Re: GoPro op cap of borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:33

Ik heb zelf de 9 en doe deze op mijn borst omdat ik de sticker op mijn cap zonde vind en het vrij zwaar vind voor op mijn hoofd :-)
Als je wilt kan ik wel een voorbeeldje sturen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:37

Ik vind het beeld op de cap mooier, meer overzichtelijk, maar omdat ze inderdaad vrij zwaar zijn zit het gewicht wel een beetje in de weg en heb ik snel het gevoel dat mijn cap wat voorover kiept. Op de borst heb je er minder last van, maar je ziet ook wat minder van de omgeving.
Ik heb wel een oud voorbeeldje van de gopro (heeeel oud model) op de cap: https://youtu.be/JqR4-kQ87G8

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:42

Ik vind zelf de beelden op de cap fijner te kijken. Op de borst lijkt altijd vaker te bewegen ondanks beeldstabiliteit

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:58

Ik vind op de cap ook mooier, zwaar wen je wel is mijn ervaring _O-

Ik had zo'n band voor op de cap.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:02

Op de cap is mooier, anders heb je ook vaak alleen nek en oren in je beeld.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:03

FleurSandro schreef:
Ik vind zelf de beelden op de cap fijner te kijken. Op de borst lijkt altijd vaker te bewegen ondanks beeldstabiliteit

Dat doet me aan dit plaatje denken :))
Afbeelding

Maar zo werkt het bij ons ook een beetje :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:24

Ik had hem altijd op de borst. Nu op de motor gebruiken we ook nog altijd de chest-mount. Het leuke vind ik dat het dan qua terugkijken meer een stukje herbeleven geeft. Op de cap heb ik ook gehad, maar vond ik echt veel te hoog en storend met terugkijken.

Voorbeeld van filmpje op de borst met mijn antieke GoPro Hero3:
https://youtu.be/VwC150-PZ_g

https://youtu.be/DciPDwqftVc

Edit: nieuwere generaties GoPro hebben ook allemaal een hypersmooth functie, wat bij de 3 nog niet beschikbaar was. Om stabiliteit en schommelingen zou ik me dus niet al te druk maken. Wij hebben nu de 8 en zien daar qua rust in het beeld enorm verschil mee. Maar test het vooral uit zou ik zeggen en kijk wat je zelf het mooiste en fijnste vind!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:39

aangezien ik zonder iets op mijn cap al regelmatig takken in mijn gezicht/tegen mijn cap heb tijdens onze buitenritten, doe ik hem op mijn borst.
Mijn nek vind het ook niet leuk als er teveel gewicht op mijn hoofd zit. Heb ook problemen gehad met een scooterhelm die te zwaar was.

Dit was met een geleende Go-pro Max
https://www.youtube.com/watch?v=4Pksuc3zOh8

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:45

Koop beide mounts en kijk wat je zelf het fijnst vind.

Ik vind persoonlijk hoofd erg zwaar en een onrustig beeld geven.
Overal waar jij naar kijkt volgt het beeld.
Op je borst zit hij stiller maar zie je weer minder, is dan weer te stationer.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:58

Heb een goedkoop actiecameraatje jaren op m'n hoofd gehad. Met een iets ruime cap was dat best.. oncomfortabel. :')

De bevestiging die ik daarvoor gebruikte kon helaas niet op mijn nieuwe cap en zo'n sticker erop vind ik ook wat zonde. Zeker omdat het ook niet heel comfortabel was heb ik hem nu op de borst. Alhoewel, ik gebruik dat ding al jaren niet meer, want het beeld wat eruit kwam was echt puur en alleen maar pixels. In stap ging het nog wel, draf en vooral galop kon je niets meer zien. Ooit komt er wel een nieuwe echte GoPro. En die gaat dan gewoon weer op de borst. :j

Ik draag mijn airbag bodyprotector er trouwens gewoon overheen. De camera steekt precies uit boven de bevestiging bij mijn borst, dus ideaal. Groot voordeel van op de borst is dat je zelf kunt controleren of je filmt en hoe het eruit ziet. Ontelbare keren gehad dat ik dacht dat de camera aanstond, ik vervolgens ging rijden zonder te filmen, bij terugkomst de camera 'uit' (aan) zette en vervolgens mijn afzadel ritueel aan het filmen was. Dag buitenrit. :+

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:22

Welke beelden wil je maken? Ik heb zelf nog niet met gopro paardgereden, maar met zeilen en skiën wel vaak. Skieen heb ik vaak op mn hoofd (wide- zo veel mogelijk omgeving zien) maar omdat ik altijd lekker om me heen kijk gaat dat beeld ook veel van links naar rechts :')

Kijk eens bij verschillende mensen op youtube of insta welke beelden jij leuker vind. Ik zag zelf laatst een filmpje van iemand met gopro net boven het zadel en vond dat zelf super gaaf er uit zien.

Daarnaast: koop goede kwaliteit (zou gewoon gopro nemen) sticker dingen. Als je een borst mount neemt, zou je evt ook ander merk kunnen kiezen. Daar schroef je hem als het ware op (weet niet hoe dat bij de nieuwere modellen is). Maar ik ben altijd bang dat de sticker kan los laten (dus heb ik meerdere stickers op mijn boot- een laser. kleine boot die vaak kan omslaan en met harde wind ook best klappen kan krijgen van golven. Maar is tot nu altijd goed gegaan!)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 16:52

Bedankt voor alle reacties!!

Snadrem schreef:
Voorbeeld van filmpje op de borst met mijn antieke GoPro Hero3:
https://youtu.be/VwC150-PZ_g

https://youtu.be/DciPDwqftVc

Ik vind dit tweede filmpje het mooiste, daar had je hem wat hoger hangen denk ik? Ik vind het wel heel leuk om ook wat handen er op te hebben, maar het moet niet zo zijn dat 2/3e van het beeld paardennek is. :+

Bedankt voor alles voorbeelden tot nu toe!
Ik ga geen stickers gebruiken maar van die elastieken dingen.. Voordeel van een borsttuig lijkt me ook dat je makkelijker kan zien wat je filmt inderdaad!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:40

Daar zat hij inderdaad wat hoger. De schouderbandjes kan je verstellen, net als de buikband. Daardoor kan je hem zo hoog of laag dragen als je zelf wil. Op de motor heb ik hem bijvoorbeeld ook een stuk hoger, omdat ik anders alleen mijn tank film.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:46

Heb even snel twee screenshotjes uit mijn video's gepakt met chestmount. :-)

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-22 21:52

Ja kijk.. dat heeft denk ik toch mijn voorkeur.. <3 maar eens zo'n borstding er bij bestellen!

Qua oortjesfoto maak ik ook liever wide angles!

Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:10

Ligt er ook aan hoe groot je voorgevel is :Y)

Ik heb namelijk een vrij grote en als ik de GoPro op m'n borst doe wordt je echt misselijk :')
Ik heb hem dus altijd op m'n cap.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:12

Hahaha, ik heb een cup E maar op buitenrit ook nog een airbagvest. Misschien stabiliseert dat ding juist een beetje :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 07:13

Ik vind zelf beeld van iets hoger mooier. Heb daarom destijds voor een GoPro Hero 5 session gekozen. Die heeft geen schermpje en niet zo lomp, groot en zwaar. Ik had op mijn oude cap gewoon een mount op mijn cap geplakt. Op ene cap een mount voor GoPro en op andere cap een mount voor mijn hoofdlamp. :)

Heb hem eigenlijk al weer een tijdje niet meer gebruikt. := Heb inmiddels een andere cap en daar zit (nog) geen mount op. Laatste keer dat ik hem heb gebruikt was idd met chestmount.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 11:14

Ik heb ook goeie memmen dus hoop niet dat je alleen mijn drie onderkinnen ziet.
Maar heb de chestmount besteld! +:)+ Vanmiddag even in de bak een rondje doen met hem op mijn helm, en dan vrijdag oid even op de borst. Kan ik kijken wat ik het mooiste vind. :D Ik neig naar de borst!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 11:55

Ik heb de gopro op mijn cap. Veel fijner om naar te kijken. Het geeft voor mijn gevoel veel rustiger beeld. Het is wel zwaar aan je hoofd maar het went hoor. Mijn cap draai ik extra strak vast :'). Zo af en toe moet ik even mijn cap goed zetten. Ik heb extra accessoires besteld. Ik heb een band die ik over de cap kan doen en deze maak ik nog extra vast met touw aan mijn cap. Ik ben anders bang dat hij eraf valt :').

Ik heb mijn hele cross gefilmd met de gopro.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 12:37

Vandaag met de GoPro gereden, op de borst maar eh.. Big titties big problem want in galop gaan we alle kanten op. :') Dus volgende keer toch maar weer op de cap! Wel jammer want ik vind het zich iets lager wel mooier maargoed, anders kan ik alleen maar stap filmen. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:52

Cap is inderdaad een veel stabieler beeld. Ik draag de GoPro hero 9 met wide lens altijd op m’n cap. Ik gebruik daarvoor de band en dat blijft goed zitten. De hero 9 is ook al een wat zwaarder model ten opzichte van de eerdere modellen. Even wennen qua gewicht en daarna gaan met die banaan. Via je telefoon kan je even dubbelchecken of de cam zo staat afgesteld dat je voldoende omgeving en nek van het paard in beeld hebt. Verder met om je heen kijken opletten dat je dat heel rustig doet. Dat geeft de mooiste beelden.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:20

Hahaha, dat is dus precies wat ik bedoelde met dat je daar misselijk van wordt.
Jammer idd want vind het beeld ook altijd leuker om te zien. Maar het beeld gaat echt alle kanten uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:27

Ik heb een Hero Black 7 en draag die uitsluitend op mijn Cap. De sticker vind ik persoonlijk niet zo storend... Maar het is dan ook geen wedstrijdcap.

Aangezien je bij Eventing in verlichte zit gaat heb je met borstbeeld amper iets te zien van je cross, vandaar op de cap. En uiteraard kan je hem ook lichtjes naar voor klikken, dan heb je ook meer paardenhoofd erop.