Philips Ambilight TV aan de muur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Philips Ambilight TV aan de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 17:59

Wie heeft de Philips ambilight en heeft hem aan de muur hangen? In de omschrijving staat dat hij een paar cm van de muur moet ivm de ambilight, dat komt dan beter tot zijn recht. Maar met een muurbeugel komt hij veel dichter op de muur, hoe lijkt dat bij jullie?

Kmbrly

Re: Philips Ambilight TV aan de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:12

Zal straks even een foto maken !

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:24

Afbeelding

Centimeter of 5 denk ik

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:40

Dun gedeelte, beeldscherm, staat voorzijde 10,5 cm van de muur. Er waren afstandbusjes, raming 4 cm hoog, bij de Philips geleverd. Dunne Philips en veel anderen het is misleiding omdat verder naar onderen zijn ze zelfs dikker dan de niet oled. Ambilight staat niet meer aan, niemand ziet hier het voordeel van die kermisverlichting. Dus de afstandbusjes wil ik verwijderen. Dat zal niet simpel zijn want de bekabeling zit ook nog in de weg.
Kan wel Philips adviseren wegens Android, zonder extra kastjes Ziggo go kijken. Maar neem gewoon led en geen oled en dan mat beeldscherm zodat je een goedkopere TV met beter beeld dan oled krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:47

Nico12 schreef:
Dun gedeelte, beeldscherm, staat voorzijde 10,5 cm van de muur. Er waren afstandbusjes, raming 4 cm hoog, bij de Philips geleverd. Dunne Philips en veel anderen het is misleiding omdat verder naar onderen zijn ze zelfs dikker dan de niet oled. Ambilight staat niet meer aan, niemand ziet hier het voordeel van die kermisverlichting. Dus de afstandbusjes wil ik verwijderen. Dat zal niet simpel zijn want de bekabeling zit ook nog in de weg.
Kan wel Philips adviseren wegens Android, zonder extra kastjes Ziggo go kijken. Maar neem gewoon led en geen oled en dan mat beeldscherm zodat je een goedkopere TV met beter beeld dan oled krijgt.

Ik heb de tv al een tijdje en dat is dus ook de vraag niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:48

Padoertje schreef:
[ [url=m/NN1JY1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Centimeter of 5 denk ik

Zie je dan de lichtjes niet vanaf de voorkant? Of is het effect dan wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 18:52

wij! Zelfde probleem als jij, maar hij hangt prima hoor. Ziet er mooi uit. Denk dat hij iets van 6 cm van de muur hangt, maar misschien dichterbij.

Zal kijken of ik eens een foto kan maken of vinden!

Edit: gevonden. We zijn net verhuisd. Dus let niet op de troep en de vieze vieze vloer.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:11

En wat voor beugel heb je menino?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:29

Relaxed schreef:
Nico12 schreef:

Ik heb de tv al een tijdje en dat is dus ook de vraag niet ;)

Afstandbusjes zijn ook bij bouwmarkt.
Om ambilight goed te laten werken adviseert Philps voor onze TV een afstand van voorzijde beeldscherm tot de muur van 10 tot 16 cm.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:57

Relaxed schreef:
Padoertje schreef:
[ [url=m/NN1JY1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Centimeter of 5 denk ik

Zie je dan de lichtjes niet vanaf de voorkant? Of is het effect dan wel goed?

Nee, vanaf de voorzijde alleen het effect op de muur. De lichtjes zie je niet. Ook niet als je links of rechts van de tv zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:25

Relaxed schreef:
En wat voor beugel heb je menino?

zo 1:

Afbeelding.

Niet aan te raden in meerdere opzichten, maargoed. Wij hadden hem met de TV meebesteld en toen de verbouwing klaar was konden we hem niet meer retouren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:33

Ik heb een beweegbare beugel. Zal later thuis wel foto maken. Zit nu nog op m'n werk.
Maar ik denk dat de achterkant van de tv zo'n 5/6 cm van de muur zit met die beugel en licht doet het prima.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:33

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:51

Afbeelding

Ok iets meer afstand dan 5/6 cm.
Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 23:58

Hier gewoon op een standaard tv beugel dus zal ook niet veel meer dan 5-6 cm zijn gok ik. Zou eens moeten zoeken naar een foto of er morgen(avond) 1 maken, maar werkt imo verder gewoon prima. Ik denk vergelijkbaar met hierboven geplaatste foto's.