Tall-girl fashion!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33844
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:29

Hoe ben ik gebouwd dan dat ik met 1.83 nooit te korte mouwen heb en ook lengtemaat 32 (soms 34 heb). Heb ook geen lang bovenlijf ofzo.

Maar hier is het probleem vooral met jurkjes en rokjes. Door mijn lengte en de omvang van mijn uhm kont worden die altijd erg uitdagend ipv kantoor / uni proof.

Asos tall en de house of tall in Apeldoorn raad ik echt aan!

kampioen2be
Berichten: 366
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:42

Wat super netjes gedaan zeg!

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 20:56

Knap werk op die motorjas zeg!

Jeetje Fly_high, als ik dat zo zie ben ik helemaal blij dat ik geen korte mouwen struggles ken! Schouders zijn ook nauwelijks een probleem. Heb je ooit overwegen omwille van passende kleding te stoppen met krachttraining? Kan me voorstellen dat het erg frustrerend shoppen is zo!



Abby_Snow schreef:
Hier ook lange benen en lange armen. Vooral dat met de brede schouders ook, heel herkenbaar!

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een zwarte “werk rok” en dan niet een wijde. Deze moet dus over de knieën vallen, kwalitatief goed zijn (iets dikker ook) en vooral lekker zitten want moet hem de hele dag aan. Heeft iemand nog ideeën? Ben steeds zo bang iets te bestellen en dat de rok dan toch weer boven de knieën komt vanwege mijn lengte.


Is dit iets?
https://www.asos.com/nl/asos-tall/asos- ... 1&cid=2639

Vind deze stijl ook erg leuk :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33844
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 20:58

Oeh die is leuk! Jammer dat ik al een nep leren rokje heb en dat vriendje dat ook nog eens lelijk vindt. _O-

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 20:59

MarlindeRooz schreef:
Oeh die is leuk! Jammer dat ik al een nep leren rokje heb en dat vriendje dat ook nog eens lelijk vindt. _O-


Ik ben het alleen niet eens met de schoenen... Wat voor schoenen zouden hieronder moeten? Ik heb al wel een leuke schipperstrui :D

Edit: Never mind, maat 36 ga ik never nooit passen :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33844
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:05

Docs! Moeten hieronder!!! Of leuke chelseaboots!

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:35

Ik ben niet persee super lang zoals de meeste hier. Ik ben rond de 177. Lange armen en benen. Altijd lastig met jassen/truien en vesten. Broeken heb ik altijd van de only lengte maat 34. Allemaal dezelfde maar in verschillende kleuren.

Die roze blouse uit de openingspost vindt ik echt zo leuk maar waar kom je dat tegen?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:21

https://www.studioanneloes.nl/nl/shop/c ... dark-blue/

Studio Anneloes heeft van sommige basis broeken een lange versie, die zal dan misschien nog steeds wel te kort zijn maar de meeste kunnen echt een heel stuk uitgelegd worden.
Ik heb er meerdere broeken van, en ik heb ze bijna allemaal langer laten maken.

Het zijn wel dure broeken maar ze blijven mooi en zitten fijn,

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 22:26

xxxmh schreef:
Ik ben niet persee super lang zoals de meeste hier. Ik ben rond de 177. Lange armen en benen. Altijd lastig met jassen/truien en vesten. Broeken heb ik altijd van de only lengte maat 34. Allemaal dezelfde maar in verschillende kleuren.

Die roze blouse uit de openingspost vindt ik echt zo leuk maar waar kom je dat tegen?


Welke roze blouse? :o

Het zijn allemaal plaatjes van Pinterest :o Maar wellicht kan ik de pin plaatsen en kom je op die manier bij de juiste site uit...

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 22:27

Janine1990 schreef:
xxxmh schreef:
Ik ben niet persee super lang zoals de meeste hier. Ik ben rond de 177. Lange armen en benen. Altijd lastig met jassen/truien en vesten. Broeken heb ik altijd van de only lengte maat 34. Allemaal dezelfde maar in verschillende kleuren.

Die roze blouse uit de openingspost vindt ik echt zo leuk maar waar kom je dat tegen?


Welke roze blouse? :o

Het zijn allemaal plaatjes van Pinterest :o Maar wellicht kan ik de pin plaatsen en kom je op die manier bij de juiste site uit...


Laatste plaatje

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 22:30

xxxmh schreef:
Laatste plaatje


Ah, ik zag er helemaal niks roze in, maar nu ik goed kijk wel :')

Ik denk dat het in de beschrijving staat:
https://www.instagram.com/p/CHAodrrAqV5 ... FBR01vMFFv

Je kan ook zoeken op 'shacket'.
Zelf heb ik een échte vintage blouse van m'n vader gejat :') Maar warm is anders :+

Hoop dat je er wat mee kan!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 02:39

Ik ben 'maar' 1.80m, maar wel flink lange benen. In de zomer kom ik prima weg met lengtemaat 34, maar dan heb ik wel blote enkels. Voor in de winter en ook goede lange flaredbroeken kan ik goed slagen bij de tall collectie van de only (lengtemaat 36), stieglitz en Things I like, things I love. Soms wil een broek van de Zara ook nog wel.

Blazers en jassen hebben ook nog wel eens te korte mouwen. Mijn winterjas van Krakatau zit perfect, qua lengte en pasvorm.

hagelslag
Berichten: 9109
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:37

MarlindeRooz schreef:
Hoe ben ik gebouwd dan dat ik met 1.83 nooit te korte mouwen heb en ook lengtemaat 32 (soms 34 heb). Heb ook geen lang bovenlijf ofzo.

Maar hier is het probleem vooral met jurkjes en rokjes. Door mijn lengte en de omvang van mijn uhm kont worden die altijd erg uitdagend ipv kantoor / uni proof.

Asos tall en de house of tall in Apeldoorn raad ik echt aan!


Je bent normaal gebouwd _O- _O-

Ik ga eigenlijk best vaak naar de c&a voor broeken.
Ik wil nu voor het werk broeken bestellen bij engelbert&straus....
De werkbroeken van het werk zitten na mijn hernia echt absoluut niet fijn meer.

Weet iemand toevallig een handige site of winkel om een onesie te kopen?(bij de site ook 1 die naar Duitsland verstuurd het liefst).

Ik Wil dolgraag een onesie die lang genoeg is... Maar dat is soms echt niet makkelijk

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 10:52

Janine1990 schreef:
Jeetje Fly_high, als ik dat zo zie ben ik helemaal blij dat ik geen korte mouwen struggles ken! Schouders zijn ook nauwelijks een probleem. Heb je ooit overwegen omwille van passende kleding te stoppen met krachttraining? Kan me voorstellen dat het erg frustrerend shoppen is zo!


Ik doe helemaal geen gerichte krachttraining :P tegenwoordig alleen klimmen. Dan zijn schouders die eruit zien alsof ik voor de lol met beren loop te worstelen ook enigszins nodig om plezier aan mijn hobby te beleven :)

Met shirts, truien en ander spul van stof waar rek in zit valt het mee. Blazers en overhemden zijn te vinden als ik voor flink oversized ga, alleen jassen word ik moedeloos van -O-


Heeft iemand een jas van Only Tall (of Vero Moda Tall of ander vergelijkbaar goedkoper merk)? Zit dat stukje "tall" enkel in de mouwlengte of echt algehele pasvorm? Alle merken die hier eerder genoemd zijn maken meer sport/wandeljassen, leuk maar niet wat ik zoek :o

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:53

Janine1990 schreef:
Knap werk op die motorjas zeg!

Jeetje Fly_high, als ik dat zo zie ben ik helemaal blij dat ik geen korte mouwen struggles ken! Schouders zijn ook nauwelijks een probleem. Heb je ooit overwegen omwille van passende kleding te stoppen met krachttraining? Kan me voorstellen dat het erg frustrerend shoppen is zo!



Abby_Snow schreef:
Hier ook lange benen en lange armen. Vooral dat met de brede schouders ook, heel herkenbaar!

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een zwarte “werk rok” en dan niet een wijde. Deze moet dus over de knieën vallen, kwalitatief goed zijn (iets dikker ook) en vooral lekker zitten want moet hem de hele dag aan. Heeft iemand nog ideeën? Ben steeds zo bang iets te bestellen en dat de rok dan toch weer boven de knieën komt vanwege mijn lengte.


Is dit iets?
https://www.asos.com/nl/asos-tall/asos- ... 1&cid=2639

Vind deze stijl ook erg leuk :o


Bedankt, maar ik heb inmiddels iets gevonden gelukkig!! Een lang jurkje (terstal) in het zwart. Lang genoeg tot over de knieën :D

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 06:16

Hhilde schreef:
:wave:
Heel herkenbaar een hoop al. Ik ben 1.83m lang, schoenmaat 46 ( :7 ) en cupmaat supergroot. Ook grotere kledingmaat, dus sowieso al wat lastiger om de juiste kleding te vinden.


Lang (1.85m) en een grotere kledingmaat (46) heb ik ook en ik weet gewoon serieus niet meer waar te shoppen! Als tienermeisje zonder heupen kon ik slagen bij Only (29/36). Maar met maat 46 zit je aan Italiaanse maat 36 (of 38) en die kan ik bij geen enkele jeanszaak vinden in het vrouwensegment.
Ik shopte voorheen bij MSmode en MissEtam maar beide zijn failliet en sinds de doorstart geen lengte maten meer.
Bij Paprika vind ik nog wel eens wat leuks (maar duur!).
C&A heeft wat grotere maten en van een enkele broek ook een lengtemaat.
Bij Primark kan ik slagen voor een skinnyjeans (die lopen tot maat 20, 48, en lengtemaat 34 wat voor een skinny net passend is).
Ulla Popken eens binnen geweest maar dat is echt niets voor mij (vond het vooral groot en vormloos).

Maar serieus, waar shopt überhaupt een vrouw die een grotere maat heeft dan 42/44?

Tink89
Berichten: 2947
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:37

H&m grote maten, plussize collectie van only

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 07:47

x_spekkie_x schreef:
Lang (1.85m) en een grotere kledingmaat (46) heb ik ook en ik weet gewoon serieus niet meer waar te shoppen! Als tienermeisje zonder heupen kon ik slagen bij Only (29/36). Maar met maat 46 zit je aan Italiaanse maat 36 (of 38) en die kan ik bij geen enkele jeanszaak vinden in het vrouwensegment.
Ik shopte voorheen bij MSmode en MissEtam maar beide zijn failliet en sinds de doorstart geen lengte maten meer.
Bij Paprika vind ik nog wel eens wat leuks (maar duur!).
C&A heeft wat grotere maten en van een enkele broek ook een lengtemaat.
Bij Primark kan ik slagen voor een skinnyjeans (die lopen tot maat 20, 48, en lengtemaat 34 wat voor een skinny net passend is).
Ulla Popken eens binnen geweest maar dat is echt niets voor mij (vond het vooral groot en vormloos).

Maar serieus, waar shopt überhaupt een vrouw die een grotere maat heeft dan 42/44?

Miss Etam heeft online sinds kort weer Long wear online. Geen mega aanbod maar iig weer een paar broeken dus ik ben allang blij. Die gaat tot 46!

MSmode heeft online een paar modellen jeans treggings die volgens de lengtemaat 84 cm zijn maar die met mijn binnenbeenlengte 91 cm wel passen :j

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:01

x_spekkie_x schreef:
Maar serieus, waar shopt überhaupt een vrouw die een grotere maat heeft dan 42/44?


Online := dat is al helemaal nodig als je een combi lengtematen/grote maten hebt helaas, shoppen in een fysieke winkel is haast niet te doen. Uit m’n hoofd kun je bij bijv Mac jeans of only ook broeken maat 46 in lengtematen 34 of 36 vinden.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:55

Dank voor de tips!! Maar zo te zien dus geen fysieke winkel? H&M plus size kon ik in ieder geval niet vinden in de winkel in Amersfoort en Utrecht. Bij de Only ook niet. Maar misschien wel bij een andere locatie?

Online vind ik zo'n gedoe omdat ik niet weet welke maat ik precies heb (dat wisselt per pasvorm) en ik dus per item drie maten moet bestellen en ik niet net zoals met fysiek shoppen van alles kan uitproberen.

Er is een reden dat ik shoppen niet leuk vind :')

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 08:55

x_spekkie_x schreef:
Hhilde schreef:
:wave:
Heel herkenbaar een hoop al. Ik ben 1.83m lang, schoenmaat 46 ( :7 ) en cupmaat supergroot. Ook grotere kledingmaat, dus sowieso al wat lastiger om de juiste kleding te vinden.


Lang (1.85m) en een grotere kledingmaat (46) heb ik ook en ik weet gewoon serieus niet meer waar te shoppen! Als tienermeisje zonder heupen kon ik slagen bij Only (29/36). Maar met maat 46 zit je aan Italiaanse maat 36 (of 38) en die kan ik bij geen enkele jeanszaak vinden in het vrouwensegment.
Ik shopte voorheen bij MSmode en MissEtam maar beide zijn failliet en sinds de doorstart geen lengte maten meer.
Bij Paprika vind ik nog wel eens wat leuks (maar duur!).
C&A heeft wat grotere maten en van een enkele broek ook een lengtemaat.
Bij Primark kan ik slagen voor een skinnyjeans (die lopen tot maat 20, 48, en lengtemaat 34 wat voor een skinny net passend is).
Ulla Popken eens binnen geweest maar dat is echt niets voor mij (vond het vooral groot en vormloos).

Maar serieus, waar shopt überhaupt een vrouw die een grotere maat heeft dan 42/44?

Hier iemand die maat 48 broeken heeft, maar 1.80 lang is. Broeken bestel ik online bij Ulla Popken. Altijd model Mandy in lang. Ze waren net toevallig weer leverbaar. Die hebben ze in de winkels niet helaas. Verder red ik het met bovenkleding net in de normale winkels gelukkig. Ik heb mijn winterjas van de Decatlon, die heeft ook lange mouwen en maat xxl dus redelijk groot

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:07

Mijn lange maar niet dikke vriend heeft dit probleem met mannenkleding. Voor een goede winterjas met mouwen die lang genoeg zijn maar geen jas voor dikke mannen kan hij eigenlijk alleen terecht bij goede outdoormerken zoals Fjällräven. Maar dan moet je natuurlijk wel oke zijn met dat soort jassen...

Sportkleding werkt goed via Girav.

Misschien kan je hier voor vrouwenkleding ook eens naar kijken.

Oh ja Tommy jeans lengte 34 past mij goed met mijn 1.74 dus lijkt me voor jullie inderdaad geen optie...

Sneakers voor grote maar smalle voeten kan ik New Balance aanraden.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:30

Ik ben 1.83 en draag voornamelijk Levi’s broeken in lengtemaat 36. Deze haal ik altijd uit de outlet bij Roermond of Bataviastad. Ik heb een smalle taille, smalle benen, maar wel billen, dus heb vaak het probleem met panthalons dat ze dan niet fijn zitten als ik ga zitten. Dus hoor daar graag tips voor.

Verder heb ik relatief kleine voeten: maat 39. En m’n bovenlichaam is lang maar niet extreem. Gewoon in proportie :) soms zijn de mauwen wel wat kort, maar ik stroop alles toch op.

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:45

x_spekkie_x schreef:
Hhilde schreef:
:wave:
Heel herkenbaar een hoop al. Ik ben 1.83m lang, schoenmaat 46 ( :7 ) en cupmaat supergroot. Ook grotere kledingmaat, dus sowieso al wat lastiger om de juiste kleding te vinden.


Lang (1.85m) en een grotere kledingmaat (46) heb ik ook en ik weet gewoon serieus niet meer waar te shoppen! Als tienermeisje zonder heupen kon ik slagen bij Only (29/36). Maar met maat 46 zit je aan Italiaanse maat 36 (of 38) en die kan ik bij geen enkele jeanszaak vinden in het vrouwensegment.
Ik shopte voorheen bij MSmode en MissEtam maar beide zijn failliet en sinds de doorstart geen lengte maten meer.
Bij Paprika vind ik nog wel eens wat leuks (maar duur!).
C&A heeft wat grotere maten en van een enkele broek ook een lengtemaat.
Bij Primark kan ik slagen voor een skinnyjeans (die lopen tot maat 20, 48, en lengtemaat 34 wat voor een skinny net passend is).
Ulla Popken eens binnen geweest maar dat is echt niets voor mij (vond het vooral groot en vormloos).

Maar serieus, waar shopt überhaupt een vrouw die een grotere maat heeft dan 42/44?


bij beautivol in Kollum vind ik nog wel leuke kleding in die maten!
en only plus-size (is al vanaf 42/44)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 21:11

Voor alle dames met grote voeten, op zoek naar pumps...

Scapino komt nu met een collectie pumps t/m maat 46!!! *\o/*

Niet dat ik er wat aan heb :') Maar ik zag wel leuke modellen die hopelijk ook in 40/41 te krijgen zijn :D