Tall-girl fashion!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:01

Topic naar m'n hart dit. Ik lees graag mee!

Ik ben 1.80m en besta vooral uit been: lengtemaat 36 en lange armen, maar een heel kort bovenlichaam. Wat op zich fijn is want ik vind die korte truien enzo helemaal niets, maar die zijn bij mij gewoon normale lengte :D ik heb een smalle taille maar stevige dijen en grote billen. Hierdoor pas ik bijna nooit broeken tenzij er enorm veel stretch in zit. Heb er laatst 1 van Only gekocht die heel fijn zit en redelijk lang is! (Lengtemaat 34 maar I'll take it).
Verder heb ik schoenmaat 41, wat volgens mij niet zo bijzonder is voor mijn lengte.

Qua stijl hou ik van wat alternatievere kleding, maar ik probeer daar altijd een semi nette draai aan te geven voor naar kantoor. Al hoef ok daar niet super netjes gekleed, maar wel wat netter dan in m'n weekenden zeg maar :+

Ik ga vanavond op m'n gemak even alles lezen hier!

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 16:15

Meelezen hier. Mijn schoondochter is 1,93m. Ze laat werkbroekwn (zorg) bij een handige thuisnaaister maken. Onlangs had die ook een prachtige jurk gemaakt voor haar.

We shoppen weleens bij De Lange Griet in Breda, niet bepaald casual maar wel mooi. Voor jeans gaat ze volgens bij met haar broer shoppen in Hoofddorp. Ze moet echt 38 hebben, 36 is te kort.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:07

Hoi allemaal! Zie dat er al een tijdje niet gepost is, misschien leuk om met de winter op komst weer wat kledingtips te delen met elkaar :brr:

Ik ben dit jaar een paar keer leuk geslaagd voor weinig geld bij Zalando Lounge. Van een aantal merken is daar soms best veel keuze uit de ‘petitie’ en ‘tall’ collecties, broeken vaak voor onder de €20,-. Ik heb nu net weer een paar jurkjes besteld. Ik kwam hier terecht door mijn vriend die met 1.95 en behoorlijk fors ook niet in de normale winkelstraat hoeft te zoeken, maar hier wel broeken, truien en schoenen kan vinden.

Zelf ben ik op zoek naar een stevige werkbroek. Dus met zakken en verstevigde knieën, echt voor het klussen. Lengte 36/38 en dan enigszins een leuk model :+ tot nu toe een onmogelijke combinatie maar wie weet heeft hier iemand dé tip *\o/*

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 08:54


Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:53

De flared jeans collectie van C&A is ook een aanrader. Daar zitten er zelfs een paar tussen die ik niet in lengtemaat heb gekocht omdat de normale maat lang genoeg is. Maar voor de nog langere in dit topic (ik ben 1.82), zijn er dus ook nog lengtematen

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:01

Meld me ook ik ben 1.91 met schoen maat 44 en soms 45 slaag meestal wel in de kringloop schoenen is een drama,mag gelukkig naar de kledingbank vorige week nog 2 passende broeken gescoord

MarrieLeen

Berichten: 11386
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 10:48

Ik heb onlangs wat broeken besteld uit de Tall-collectie bij Zalando, o.a. Only. Zaten mooie broeken bij!
En zelfs broeken die mij te lang waren, nou dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad. :)) En ook leuk geprijst.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:05

Hier zijn de benen ook langer dan gemiddeld. Soms is het niet anders en moet je aan een broek die eigenlijk net te kort is.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:31

Heb niet alle pagina's doorgelezen. Maar ze hebben tegenwoordig bij Studio Anneloes ook een aantal artikelen in een verlengde versie(kwam ik van de week pas achter, eerder altijd de korte versie laten verlengen en dan eigenlijk nog te kort). En weet dat Je m'apple wat toch iets portemonnee vriendelijker is ook een lengte maat hebt.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 11:31

germie schreef:
Hier zijn de benen ook langer dan gemiddeld. Soms is het niet anders en moet je aan een broek die eigenlijk net te kort is.



Ja god, dan kunnen we het topic wel opdoeken :+

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 13:00

Tall collecties (vooral jurkjes) zijn voor mij echt een verademing.
Ik heb tegenwoordig nog maar twee pantys. Ik heb ze nu 2 jaar en ze zijn onverwoestbaar.
Ze zijn van snag. Super elastisch, geen ladders (heb langere nagels) en niet te slopen door de hond of kat.
Maattabel klopt als een bus. Heb ook kortere broekjes voor onder jurkjes, aangezien sommige jurkjes toch wat korter vallen en ik niks wil showen hahaha. Werken ook erg fijn!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:16

Schopje omhoog.

Ik ben mega fan van wijde pantalons die echt tot mijn hielen komen. Lastig om te vinden, als ze geen lengtematen verkopen. Nu had mijn zusje onderstaande webshop gevonden, die lengtemaat 30-32-34 hebben! Ikzelf heb normaal lengtemaat 34, en vond de pijpen net niet lang genoeg (net niet tot de hiel), maar een grote zoom, dus je zou hem makkelijk nog wat langer kunnen maken.
https://www.jjxx.com/nl-nl
Ze verkopen ook jeans, daar geen ervaring mee.

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 16:49

Ik ben compleet ongeïnspireerd momenteel...

Aangezien ik met mijn voet in een brace zit, draag ik alleen maar mijn skechers. Aangezien dat de enige vorm van 'stevige' schoen is die ik heb.

Iemand tips? :')

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:40

Zoek je hoge of lage schoenen?
Aan mij heb je niet veel. Ik droeg Convers All stars of Adidas sneakers toen ik een brace bij gebrek aan stevige schoenen.

Ik ben weer op zoek, naar nieuwe broeken dit keer. M'n favoriet heeft het begeven en is niet meer te vinden.
Dat was een super high waist van LTB maat 33/34. Dit was de enigste broek die niet gemaakt was voor een dikke buik, maar wel voor stevige benen/billen en smaller taille. Deze viel aan de achter kant net boven m'n billen. Veel medium of high waist broeken vallen als nog te laag, hou ik veel stof bij m'n buik over, boven benen te strak of sluit niet aan op de rug.

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 20:53

kosseh schreef:
Zoek je hoge of lage schoenen?
Aan mij heb je niet veel. Ik droeg Convers All stars of Adidas sneakers toen ik een brace bij gebrek aan stevige schoenen.

Ik ben weer op zoek, naar nieuwe broeken dit keer. M'n favoriet heeft het begeven en is niet meer te vinden.
Dat was een super high waist van LTB maat 33/34. Dit was de enigste broek die niet gemaakt was voor een dikke buik, maar wel voor stevige benen/billen en smaller taille. Deze viel aan de achter kant net boven m'n billen. Veel medium of high waist broeken vallen als nog te laag, hou ik veel stof bij m'n buik over, boven benen te strak of sluit niet aan op de rug.


Ik zoek liever manieren om m'n skechers te combineren. Nieuwe schoenen hoeft niet zo nodig, groot gevaar dat ik daarop door m'n enkel ga omdat het onbekend is.

Ik heb zelf vrijwel altijd een Wonder Jeans in de kast liggen. Recent een broek van Asos Design Tall die ook super fijn zit! En ik heb een dad jeans van Bershka tall geloof ik.
Zelf heb ik ook stevige bovenbenen en een relatief smalle taille.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 19:39

Janine1990 schreef:
Ik ben compleet ongeïnspireerd momenteel...

Aangezien ik met mijn voet in een brace zit, draag ik alleen maar mijn skechers. Aangezien dat de enige vorm van 'stevige' schoen is die ik heb.

Iemand tips? :')


Welke schoenmaat heb je? Anders misschien een veterschoen van Panama Jack oid?
Of anders Dr Martens? Zijn van leer en door de veter heb je behoorlijke stabiliteit denk ik?
Kan je ook makkelijk aanpassen op de dikte van je brace met broek :)

Ik ben nog steeds opzoek naar een high waist skinny/mom/straight leg zwarte broek met gaten. Onvindbaar in lengte maten kennelijk. Oh, en rokjes, ook altijd een probleem. Heb nu een spijkerrokje van 63 cm die heel degelijk tot halverwege mijn bovenbeen komt. Niet uit de tall collectie dus jullie begrijpen, hij hoorde eigenlijk tot op de knie :')

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 10:30

uggy schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben compleet ongeïnspireerd momenteel...

Aangezien ik met mijn voet in een brace zit, draag ik alleen maar mijn skechers. Aangezien dat de enige vorm van 'stevige' schoen is die ik heb.

Iemand tips? :')


Welke schoenmaat heb je? Anders misschien een veterschoen van Panama Jack oid?
Of anders Dr Martens? Zijn van leer en door de veter heb je behoorlijke stabiliteit denk ik?
Kan je ook makkelijk aanpassen op de dikte van je brace met broek :)

Ik ben nog steeds opzoek naar een high waist skinny/mom/straight leg zwarte broek met gaten. Onvindbaar in lengte maten kennelijk. Oh, en rokjes, ook altijd een probleem. Heb nu een spijkerrokje van 63 cm die heel degelijk tot halverwege mijn bovenbeen komt. Niet uit de tall collectie dus jullie begrijpen, hij hoorde eigenlijk tot op de knie :')


Ik bedoelde eigenlijk voor kleding op die schoen. Nieuwe schoenen op een instabiele voet lijkt me met mijn lompigheid/onhandigheid echt niet verstandig :')


Je begrijpt toch dat lange vrouwen alleen in keurige kleding dragen? Geen broeken met gaten voor ons dus (:

Je zou op Amazon nog eens kunnen kijken bij Bershka Tall... daar heb ik een dad jeans met gat van...

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:54

Ik vraag me serieus af waarom tall kleding altijd zo oudbollig en saai is, voor alle logica van de wereld zijn extreem lange vrouwen toch juist best jong :? Het is toch niet alsof er noemenswaardig veel 185+ dames te vinden zijn in de 55+ categorie en daar lijkt die kleding voor bedoeld :') of ze gaan ervan uit dat we alleen nette mantelpakjes in de juiste lengtemaat willen hebben en voor de rest maakt het ons niet uit?

Ik heb een tall broek met gaten van Misguided tall in ieder geval ;)

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:57

Uit pure nood maar zelf gaan naaien. nog leuk om te doen ook. Was het zo zat. Altijd alles te kort en te kklein. Nu heb ik een heerlijke merino wollen trui. Zit heerllijk en past gewoon. Ik ben 188, en door de jaren heen wel wat te zwaar geworden.
Truien pas ik nooit. Shirtjes zijn allen naveltruitejs. Broeken passen ook nooit. Tenzij ik ectra lang bestel, maar dan willen ze zeker weten dat ik de broek koop. Nou dat kan ik niet garanderen, dus dan maar niet. Nu een fijne lange broek die ik zelf maak..

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 11:21

Fly_high schreef:
Ik vraag me serieus af waarom tall kleding altijd zo oudbollig en saai is, voor alle logica van de wereld zijn extreem lange vrouwen toch juist best jong :? Het is toch niet alsof er noemenswaardig veel 185+ dames te vinden zijn in de 55+ categorie en daar lijkt die kleding voor bedoeld :') of ze gaan ervan uit dat we alleen nette mantelpakjes in de juiste lengtemaat willen hebben en voor de rest maakt het ons niet uit?

Ik heb een tall broek met gaten van Misguided tall in ieder geval ;)


Nou dat idd!

Maar je hebt nu ook een nieuw merk he? Inches The Label... Van een jonge lange vrouw.
Geen hele grote collectie en het is een beetje old money meets influencers fashion... Maar ik hou ze even in de gaten.

Ben erg gecharmeerd van de Santorini set, maar ik ben bang dat mijn putje daar in zichtbaar worden :')

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 11:22

truus1970 schreef:
Uit pure nood maar zelf gaan naaien. nog leuk om te doen ook. Was het zo zat. Altijd alles te kort en te kklein. Nu heb ik een heerlijke merino wollen trui. Zit heerllijk en past gewoon. Ik ben 188, en door de jaren heen wel wat te zwaar geworden.
Truien pas ik nooit. Shirtjes zijn allen naveltruitejs. Broeken passen ook nooit. Tenzij ik ectra lang bestel, maar dan willen ze zeker weten dat ik de broek koop. Nou dat kan ik niet garanderen, dus dan maar niet. Nu een fijne lange broek die ik zelf maak..


Ik weet niet waar jij broeken koopt, maar ik heb nog nooit gehoord dat ik moet garanderen dat ik een broek koop.

Zolang ze me lengemaat 36 en 38 kunnen aanbieden, is er genoeg keuze toch?
Je moet alleen niet de laatste mode willen hebben...

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:35

Misschien als je een fysieke winkel voor je laat bestellen?

Ik vind de keuze iig wel meevallen wat broeken betreft, maar bovenkleding tja. In de zomer draag ik heel fanatiek naveltruitjes en in de winter zolang ik thuis werk vooral hoodies want enigszins leuke trui met juiste pasvorm en lengte is niet te vinden :') En laat mij niet beginnen over overhemden en blazers, on-fiets-mogelijk :\ in tall versies lijken ze vaak alleen mouwen te verlengen ipv ook nog taille iets lager te laten zitten of uberhaupt op verhoudingen te letten. Daardoor staat het vaak meer als positiekleding en daar doe ik niet aan thanks :=

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 11:43

Fly_high schreef:
Misschien als je een fysieke winkel voor je laat bestellen?

Ik vind de keuze iig wel meevallen wat broeken betreft, maar bovenkleding tja. In de zomer draag ik heel fanatiek naveltruitjes en in de winter zolang ik thuis werk vooral hoodies want enigszins leuke trui met juiste pasvorm en lengte is niet te vinden :') En laat mij niet beginnen over overhemden en blazers, on-fiets-mogelijk : in tall versies lijken ze vaak alleen mouwen te verlengen ipv ook nog taille iets lager te laten zitten of uberhaupt op verhoudingen te letten. Daardoor staat het vaak meer als positiekleding en daar doe ik niet aan thanks :=


Ja, maar dan gaat ze vast niet naar een lange mensen winkel?

Want als ik in Groningen naar de Lange Dame ga, dan heb ik alleen maar keuze uit lange broeken. Zelfs voor mij te lange broeken :')

Bovenkleding is voor mij gelukkig geen probleem, maar gecombineerd met een high waist jeans, kan dat tegenwoordig toch weer prima? Beetje huid is oke :P Mits je het kan hebben, ik hou er wel van om het classy te houden, ben zelf ook niet super dun en hou niet van ordinair.
Oversized blazers/mannenblazers zijn heel erg in momenteel, werkt dat ook niet? (en dan echt een mannenmaatje ivm de armen, al mag je de mouwen ook opstropen)
Zoiets: https://karinastylediaries.com/wp-conte ... 2x1290.jpg

En gewone longsleeves van de Hema vind ik vreselijk lang vallen (in mijn geval te lang, maar ik heb echt een kort bovenlichaam).

Een blouse is voor mij wel lastig, maar dat komt meer omdat ik gezegend ben met een E-cup.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:49

Nu ben ik in vergelijking met sommige van jullie een ukkie met mijn 1.85, maar toch een tip voor de middellange tot lange dames: de broeken van Vanilia hebben vaak een flinke zoom, waardoor ze een eind uitgelegd kunnen worden. En ze hebben ook een inhouse naaiservice waar ze dat direct voor je doen tegen een kleine vergoeding (als je net als ik geen tijd vrij wil maken om dat zelf te doen, het is niet echt ingewikkeld). Ik heb geen aandelen.

Tip 2 voor de watersporters onder ons die ook graag een badpak dragen ipv een bikini, maar niet als een kameel rond willen lopen: Andie Swim, een Australisch merk, heeft ook langere versies van hun badpakken. Ik heb er ten lange leste maar een besteld (twijfel, twijfel, want ik vind het eigenlijk niet ethisch verantwoord om kleding zo'n eind te verschepen) en die is echt een stuk langer dan gemiddeld.

Verder ervaar ik niet echt issues met kleding. Ik koop vrijwel alles via Vinted, maar zelfs bij Franse merken kom ik tegenwoordig goed weg (Italiaans of Spaans niet) qua tops en jurkjes, dat was 10 jaar geleden wel anders. Bij de jurkjes van Rouje zit zelfs de taille bij mij op de juiste plek. Broeken blijven een gok en koop ik liever in een winkel.

Janine1990

Berichten: 43813
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 11:57

Kaka schreef:
Nu ben ik in vergelijking met sommige van jullie een ukkie met mijn 1.85, maar toch een tip voor de middellange tot lange dames: de broeken van Vanilia hebben vaak een flinke zoom, waardoor ze een eind uitgelegd kunnen worden. En ze hebben ook een inhouse naaiservice waar ze dat direct voor je doen tegen een kleine vergoeding (als je net als ik geen tijd vrij wil maken om dat zelf te doen, het is niet echt ingewikkeld). Ik heb geen aandelen.

Tip 2 voor de watersporters onder ons die ook graag een badpak dragen ipv een bikini, maar niet als een kameel rond willen lopen: Andie Swim, een Australisch merk, heeft ook langere versies van hun badpakken. Ik heb er ten lange leste maar een besteld (twijfel, twijfel, want ik vind het eigenlijk niet ethisch verantwoord om kleding zo'n eind te verschepen) en die is echt een stuk langer dan gemiddeld.

Verder ervaar ik niet echt issues met kleding. Ik koop vrijwel alles via Vinted, maar zelfs bij Franse merken kom ik tegenwoordig goed weg (Italiaans of Spaans niet) qua tops en jurkjes, dat was 10 jaar geleden wel anders. Bij de jurkjes van Rouje zit zelfs de taille bij mij op de juiste plek. Broeken blijven een gok en koop ik liever in een winkel.


Jij telt ook gewoon mee hoor :D En ik ben dan een mede ukkie :P

Welke lengtemaat heb je? Dat vergelijk voor mij wat makkelijker, want Vanilia heeft wel leuke kleding...