Tall-girl fashion!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hhilde

Berichten: 7443
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:51

Oooh dat is echt tof! Niet dat ik vaak op pumps loop, maar wie weet :P

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:54

Ik ga hier ook even mee lezen! Voor mijn gevoel wordt de (vooral boven) kleding alleen maar korter...

Ik ben 1.84, gezegend met "maar" voetmaat 41 alleen ook met "maar" een B/C cup :')
Agh you can't always get what you want.

Ik kleed me vaker wat stoerder maar snap een reactie van iemand hier in het topic dat je dan soms mannelijk oogt.
Ik voel me soms ook echt one of the guys als ik met mijn vriend en zijn vrienden ergens ben.

Werkt natuurlijk ook niet mee dat ik vrij lomp ben, van auto's houd en een nuchtere Drenth ben :')

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 22:25

Even een order op Asos geplaatst, zat een erg mooie broek bij, hopelijk past de broek en past het ook nog bij mijn figuur :)
https://www.asos.com/nl/asos-design/aso ... =my+orders

Helaas is het Witch Doctor (Cartoons, remember?) gehalte daar nogal hoog :')

Esaqar schreef:
Werkt natuurlijk ook niet mee dat ik vrij lomp ben, van auto's houd en een nuchtere Drenth ben :')


Mwah, lomp... try me :')
Ik quote even mijn buurman nadat ik met ze op vakantie was geweest: "Het is dat er een muur tussen zit, waardoor ik het niet zoveel zag, maar ik heb nog NOOIT iemand meegemaakt die zó LEO is als zij!"

Ik hou van auto's, ben een nuchtere Groninger op de Friese grens, werk met 90% mannen en sta daarin m'n vrouwtje wel.

Maar stoer kleden kan ook prima vrouwelijk zijn hoor!! Ik ben denk ik niet heel erg van het stoere (ja, ik combineer mijn flared jeans graag met een leren jasje met daaronder een wollen trui bijvoorbeeld, maar dat vind ik niet per sé heel stoer), maar ik zie vaak genoeg dat het heel gaaf staat, zonder dat het mannelijk hoeft te zijn.

Zelf ben ik eerder bang er mannelijk uit te zien omdat de kleding het nèt niet is zeg maar...

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:49

Gave broek!!

Zijn er hier ook dames die issues hebben met te korte werkkleding? En is dat er überhaupt voor mensen met lange benen?
Ik draag voor m'n werk wel werkkleding en overalls, maar ondanks dat de mouwen vaak wel lang genoeg zijn, zijn de
broekspijpen weer veel te kort. Ik haal nu vaak de zoomen eruit, maar ideaal is het ook niet. :+

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:54

Iemand nog tips voor "stoere" kleding voor lange vrouwen?

Ik vind zelf Seven Sisters van The Sting of zo erg leuk qua bovenkleding. (De shirts etc dan, die rare gecropte zooi niet)

Maar broeken kopen daar is dan weer draaaamaaaa.
Mijn kledingstijl is gewoon zwart gecombineerd met lichtzwart en donkerzwart, heeeeel soms een keer rood, donkergroen of koperkleurig erdoor.

Janine1990 schreef:
Esaqar schreef:
Werkt natuurlijk ook niet mee dat ik vrij lomp ben, van auto's houd en een nuchtere Drenth ben :')


Mwah, lomp... try me :')
Ik quote even mijn buurman nadat ik met ze op vakantie was geweest: "Het is dat er een muur tussen zit, waardoor ik het niet zoveel zag, maar ik heb nog NOOIT iemand meegemaakt die zó LEO is als zij!"

Ik hou van auto's, ben een nuchtere Groninger op de Friese grens, werk met 90% mannen en sta daarin m'n vrouwtje wel.

Maar stoer kleden kan ook prima vrouwelijk zijn hoor!! Ik ben denk ik niet heel erg van het stoere (ja, ik combineer mijn flared jeans graag met een leren jasje met daaronder een wollen trui bijvoorbeeld, maar dat vind ik niet per sé heel stoer), maar ik zie vaak genoeg dat het heel gaaf staat, zonder dat het mannelijk hoeft te zijn.

Zelf ben ik eerder bang er mannelijk uit te zien omdat de kleding het nèt niet is zeg maar...

Haha nou zo ben ik dus ook, heerlijk toch!
Oh nee ik draag geen flared jeans. Maar een wollen trui met leren jasje dan weer wel. Met daaronder een zwarte jeans of zo.

Wel een gave broek trouwens in je originele post! Ik ben daar echt geen persoon voor maar staat altijd leuk bij andere mensen!!

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 23:07

Ik lees mee!

1,85. Ik besta voornamelijk uit romp...
Bij broeken zit ik tussen lengte maat 32 en 34 in, lengte komt dus echt uit m'n bovenlichaam.
Maat 44 schoenen. Vind dat nog het minst erg. Juist fijn dat het afremd met schoenen kopen, anders had ik er zo veel gehad.

Baal er altijd van dat er voor broeken vaak een lengte maat is te vinden, maar voor boven kleding niet.
Bij Zalando is pasform Lang vaak als nog te kort.

Smalle schouders en taille. Zeker toen ik nog wat lichter was, was dat een drama. Toen maat 36/S nodig voor m'n taille, maar die zijn dan veel te kort.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 23:10

Annuuuhh schreef:
Gave broek!!

Zijn er hier ook dames die issues hebben met te korte werkkleding? En is dat er überhaupt voor mensen met lange benen?
Ik draag voor m'n werk wel werkkleding en overalls, maar ondanks dat de mouwen vaak wel lang genoeg zijn, zijn de
broekspijpen weer veel te kort. Ik haal nu vaak de zoomen eruit, maar ideaal is het ook niet. :+


Ik herken dit!
Geen overal maar ziekenhuiskleding. Broek was prima, maar het shirt was net een naveltruitje...

Vorig jaar een thermo overal aangehad in Lapland. Moest ik 4 maten groter nemen, voor ik er recht op in kon staan. Romp was echt veel te kort.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 23:19

Annuuuhh schreef:
Gave broek!!

Zijn er hier ook dames die issues hebben met te korte werkkleding? En is dat er überhaupt voor mensen met lange benen?
Ik draag voor m'n werk wel werkkleding en overalls, maar ondanks dat de mouwen vaak wel lang genoeg zijn, zijn de
broekspijpen weer veel te kort. Ik haal nu vaak de zoomen eruit, maar ideaal is het ook niet. :+


Jep, ik werk in een kaasfabriek, al zit ik het grootste gedeelte van de tijd op kantoor.
Aangezien er 90% mannen werken, zou je denken dat de werkbroeken wel moeten passen. Echter heeft alleen het vaste personeel in de ploegen eigen kleding op maat, en moet ik vrije voorraad dragen. Meer dan genoeg broeken op voorraad, de ene keer is het hoogwater en de andere keer sleept het weer over de vloer. Vet raar, maar goed ik maak me er niet te druk om. Het ziet er toch niet uit :')

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 23:33

Annuuuhh schreef:
Gave broek!!

Zijn er hier ook dames die issues hebben met te korte werkkleding? En is dat er überhaupt voor mensen met lange benen?
Ik draag voor m'n werk wel werkkleding en overalls, maar ondanks dat de mouwen vaak wel lang genoeg zijn, zijn de
broekspijpen weer veel te kort. Ik haal nu vaak de zoomen eruit, maar ideaal is het ook niet. :+


Zeker.
En omdat ik weigerde te werken met hoogwater zijn er speciaal voor mij broeken gemaakt die extra extra lang waren :') (verpleegkundige in het ziekenhuis, kleding niet persoonsgebonden uit een automaat)
Ik wil gewoon niet voor l-l lopen tijdens het werk en dat was wel het geval. Wil ook gewoon met harige pootjes rondlopen zonder dat dat te zien is.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:59

Hoe doen jullie het trouwens met badpakken kopen?
Ik doe aquasport, dus een badpak is een must. Maar serieus, 95% van de badpakken eindigt bij mijn borsten :') Ik ben nu twee keer geslaagd bij een exclusievere lingerie zaak (merk Cyell en Primadonna) maar online kopen is nooit een succes geweest.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:38

1.86 en schoenmaat 41: check!

Nog een tip voor langere broeken:
https://www.jemappelle.nl/
Ze hebben een extra lengte broeken collectie.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:16

Ik draag op mijn werk herenmaten maat S. Is zeker 15 centimeter dan de vrouwenmaat.


SunnyHorse schreef:
1.86 en schoenmaat 41: check!

Nog een tip voor langere broeken:
https://www.jemappelle.nl/
Ze hebben een extra lengte broeken collectie.

Deze kan ik ook aanraden! Ik haal hier mijn broeken voor mijn opleiding/toekomstige werk weg. De travelstof broeken laten (bijna) geen haar door, ideaal voor een hondentrimster. :P

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:04

Lange dames! Hebben jullie een goede tip voor een fijne warme, ademende winterjas om mee te rijden? :)

996981
Berichten: 9747
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:22

xLoki schreef:
Lange dames! Hebben jullie een goede tip voor een fijne warme, ademende winterjas om mee te rijden? :)

Kom even onder de meeleessteen vandaan :) ik ben 1,78 en erg tevreden over de Kingsland Classic down jas. Heb inmiddels m’n tweede en m’n eerste is na 4 jaar intensief gebruik ook nog prima. Hij is niet erg flatteus, wel heel warm en aangenaam! Heel lichtgewicht

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 20:09

Mijn Asos pakketje kwam vrijdag, zonet even gepast...

Afbeelding

Dé broek, voor de zekerheid in maat 46 gekocht, want ik heb vrij forse bovenbenen. Nu is hij veel te wijd én veel te lang :')
Dus deze gaat terug, ik heb een 42 en een 44 besteld, want het is een prachtige stof en erg mooie broek!


Afbeelding
Een kabeltrui <3 Voor het gemak even op de broek gepast, dat lijkt wat raar. Het is van QED London Tall, maar ik ervaar het niet als een enorm lange trui, aangezien ik normaal gewoon de standaard maten op mijn bovenlichaam pas.


Afbeelding
Daarna m'n relaxlegging weer aangetrokken (Primark leggingen zijn kort :+ ) en een blouse gepast, ASOS design standaardmaat 44, kan echt nèt op de schouders. Niet geschikt voor lange en brede bovenlichamen! Mouwlengte is wel prima verder.



Afbeelding
Oversized trench van Vila in maat 44, wellicht een maatje te groot, maar aangezien oversized in is, vind ik het wel prima. Heb je écht lange armen, is het waarschijnlijk een no-go.


Het enige wat ik nu nog moet, zijn nieuwe schoenen.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:14

Alweer een tijdje stil hier maar misschien komt er toch een tip uit :D

In de zomer draag ik graag jurkjes met sneakers er onder, maar in de winter onder een panty vind ik dat toch net niet mooi. Ik heb meerdere paren lange laarzen en enkellaarsjes maar eigenlijk zit overal een hak onder, van beetje hoog tot heel hoog. Met oud en nieuw toch maar voor hakken gegaan, het stond hartstikke mooi maar ik ben op blote voeten dus 1.90 en kwam denk ik op 2.00/2.02 uit. Op zich niet erg, en ik durf het ook wel, maar ik heb er niet altijd zin in.
Ik zoek dus iets plats/met minimale hak voor onder een jurkje/rokje voor in pantytijd maar ik vind het lastig om iets leuks te vinden :')
Ik heb nu deze besteld:
https://www.schoenen.nl/product/sacha-d ... t-77-19740

Ik ben heel benieuwd of het wat is. Dit is wel het stijltje dat ik leuk vind, lekker stoer maar niet lomp.

Hoewel heel cool vind ik dit te lomp:
https://www.nelson.nl/panama-jack-singa ... hild=47035

Een jodhpur achtig laarsje vind ik mij niet mooi staan, en van die bikerboots met riempjes heeft iedereen en past ook niet bij me.

Iemand nog leuke tips? Wat dragen jullie onder een panty? :D

(als iemand weet hoe ik bovenstaande links kan veranderen in een foto dan hoor ik het graag)

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:36

Ik heb meerdere platte laarzen, maar draag soms ook m'n alstars onder de jurkjes.
Zal morgen even foto's maken, van welke ik heb.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 14:59

De schoenen/laarzen die ik in de winter draag, zonder hak.
Afbeelding
Afbeelding
Zwarte rechts onder en de donkerbruine er boven draag ik niet onder een jurkje. De rest wel.
Ze zijn Mustang, Gabor en Van Haren.


Zag nog een vraag staan van x_spekkie_x.
Mijn badpak is van Tweka. Ik had het zelfde probleem met te korste badpakken. Ik heb een chloorbestendige van Tweka, vallen langer dan andere merken vind ik. Wel is er nog verschil in model.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 17:11

Oh leuk!! Vooral die Mustangs. Die cognac-kleurige zijn hetzelfde idee als die ik besteld heb bij Sacha.
Ik heb ook Mustangs met hak, die lopen heerlijk, dus misschien dat ik daar nog even verder ga kijken voor plat :-)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 22:37

Maeve schreef:
Alweer een tijdje stil hier maar misschien komt er toch een tip uit :D

In de zomer draag ik graag jurkjes met sneakers er onder, maar in de winter onder een panty vind ik dat toch net niet mooi. Ik heb meerdere paren lange laarzen en enkellaarsjes maar eigenlijk zit overal een hak onder, van beetje hoog tot heel hoog. Met oud en nieuw toch maar voor hakken gegaan, het stond hartstikke mooi maar ik ben op blote voeten dus 1.90 en kwam denk ik op 2.00/2.02 uit. Op zich niet erg, en ik durf het ook wel, maar ik heb er niet altijd zin in.
Ik zoek dus iets plats/met minimale hak voor onder een jurkje/rokje voor in pantytijd maar ik vind het lastig om iets leuks te vinden :')
Ik heb nu deze besteld:
https://www.schoenen.nl/product/sacha-d ... t-77-19740

Ik ben heel benieuwd of het wat is. Dit is wel het stijltje dat ik leuk vind, lekker stoer maar niet lomp.

Hoewel heel cool vind ik dit te lomp:
https://www.nelson.nl/panama-jack-singa ... hild=47035

Een jodhpur achtig laarsje vind ik mij niet mooi staan, en van die bikerboots met riempjes heeft iedereen en past ook niet bij me.

Iemand nog leuke tips? Wat dragen jullie onder een panty? :D

(als iemand weet hoe ik bovenstaande links kan veranderen in een foto dan hoor ik het graag)


Thigh-highs zijn wel veel plat te krijgen... :D

Ik vraag me meer af: Waar vinden jullie fatsoenlijke panty's??? >;)

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:24

Hema, grootste maten die ze hebben. En dan t liefst een 4 pack.
Ik doe er dan altijd een correctie onderbroek ding over- niet per se om te corrigeren (maar is altijd meegenomen) maar vooral om de panty om hoog te houden

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:28

Oei, ik had ze laatst van de hema gehaald in de grootste maat die er was (iets van xl/xxl ofzo), terwijl ik normaal s/m zou zijn. Guess what, door 2 panty's heen gescheurd omdat hij niet verder omhoog wou :(
Jammer van het geld... Maar goed, ik ben ook op zoek naar een goede lange panty.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 08:32

Voor panty’s, kijk eens bij Snag. Mijn nicht die ook superlang (rond de 1.90) is zweert daarbij. Ff goed meten en dan op de site kijken voor maat

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 09:22

Ik heb ook de panties in de grooste maat van de hema. Maat 52 uit m'n hoofd. Wel een extra broekje nodig om de panty op z'n plaats te houden.

Voor mij lang genoeg, maar ik heb voor m'n lengte dan ook korte pootjes.. lengte zit echt in m'n bovenlichaam

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 15:16

Het is al gezegd maar ook ik zweer bij de panty's van de Hema, allergrootste maat. En ik heb een tijdje panty's gehad met zo'n abonnement, Gambettes box, die zijn verrassend genoeg ook goed.
Hier wel echt lange benen bij 1.90.