Tall-girl fashion!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:19

Beetje huid laten zien vind ik echt helemaal prima en doe ik altijd als het warm is of met feestjes oid maar in de winter is het gewoon erg koud ;) en op kantoor ook niet welkom gezien de dresscode.

Heb gelukkig heel wat hele lange basic shirts, longsleeves enz :j maar zou het fijn vinden om ook een trui of een blouse ofzo te kunnen dragen maar dat blijkt dus lastiger. Heb ook een E cup op het moment, niet heel boeiend bij 189cm frame en brede schouders maar helpt inderdaad ook niet.

Bij oversized fit ben ik bang dat het heel lomp staat, alsof ik nog 10x zo gigantisch groot ben :\ ipv alsof het oversized bedoeld is? Jouw voorbeeldfoto is bijvoorbeeld een dame met petite frame, dat maakt het plaatje heel anders IMO.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 12:26

Fly_high schreef:
Beetje huid laten zien vind ik echt helemaal prima en doe ik altijd als het warm is of met feestjes oid maar in de winter is het gewoon erg koud ;) en op kantoor ook niet welkom gezien de dresscode.

Heb gelukkig heel wat hele lange basic shirts, longsleeves enz :j maar zou het fijn vinden om ook een trui of een blouse ofzo te kunnen dragen maar dat blijkt dus lastiger. Heb ook een E cup op het moment, niet heel boeiend bij 189cm frame en brede schouders maar helpt inderdaad ook niet.

Bij oversized fit ben ik bang dat het heel lomp staat, alsof ik nog 10x zo gigantisch groot ben : ipv alsof het oversized bedoeld is? Jouw voorbeeldfoto is bijvoorbeeld een dame met petite frame, dat maakt het plaatje heel anders IMO.


Hmmm... ja dat is waar... Ik ben niet heel erg breed, naar mijn idee althans... Dus ik zou dat prima dragen.

Vriendin van me (heeft veel modellenwerk gedaan en veel werk in de modeindustrie) heeft me een paar regels gegeven:
- Werk met derden in je lijf, dus niet een shirt met een broek waarbij je shirt tot op je kont komt, want dan heb je twee halven en lijk je dikker er onnodig langer. Dus een high waist jeans en een shirt erbij in, of half er bij in. Of een lange jurk met een ceintuur. Dat soort dingen.
Zoek ook op pinterest als rule of thirds.
- Accentueer de tegenhanger van je 'onzekerheid'. Ik weet niet hoe je billen zijn, maar accentueer je billen om een zandloperfiguur te creƫren, waardoor je schouders minder opvallen. Zoals in het plaatje zou je zeker geen wijde blouse er onder kunnen dragen.

In jouw geval sowieso geen wijde broek gaan dragen, maar een skinny. En een lager uitgesneden top om het deel boven je borst minder massief te laten worden en juist de aandacht naar je vrouwelijke vormen uit te laten gaan.

Dit zou ik een beetje denken... En als voorbeeld;
https://i.pinimg.com/originals/02/94/5f ... 7ce4be.jpg

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:39

Janine1990 schreef:
Jij telt ook gewoon mee hoor :D En ik ben dan een mede ukkie :P

Welke lengtemaat heb je? Dat vergelijk voor mij wat makkelijker, want Vanilia heeft wel leuke kleding...


Als ik teruglees wel iets korter dan jij, dus ik weet niet of jij er iets aan hebt: lengtemaat 34 is vaak net te kort, 36 te lang. Ik heb zelf dit najaar deze gekocht: https://vanilia.com/products/loose-fit- ... -25089-882 en nog 2 cm uit laten leggen. Deze: https://vanilia.com/products/tailored-t ... 21248-1803 heeft een binnenbeenlengte van 82cm, maar zo te zien kan daar zo 5 cm bij.

Deze heb ik ook gekocht en 5 cm uit laten leggen: https://vanilia.com/products/wollen-chi ... -25182-999 Dan geeft hij nog steeds hoog water, maar deze kan goed met ballerina's of juist stevige schoenen.

Bij mijn zit de lengte vooral in mijn bovenlichaam. Vandaar dat ik ook zo blij ben eens een badpak tegen te komen waaraan ik niet de hele tijd zit te frutten :')

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:44

Ik was toen bij Jeans Fasion in ons dorp, Ik wou gewoon een broek die paste. Maar ik wou eerst passen en dan kopen..en dat mcht niet. Nou dan niet.

later indd bij de Lange dame in groningen kunnen slagen voor leuke broeken. Welliswaar te lang, maar daar kon een stukkie af.

Baal gewoon dat ik naar stad toemoet om kleren te kopen. Heb daar zo een hekel aan!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 12:56

Kaka schreef:
Janine1990 schreef:
Jij telt ook gewoon mee hoor :D En ik ben dan een mede ukkie :P

Welke lengtemaat heb je? Dat vergelijk voor mij wat makkelijker, want Vanilia heeft wel leuke kleding...


Als ik teruglees wel iets korter dan jij, dus ik weet niet of jij er iets aan hebt: lengtemaat 34 is vaak net te kort, 36 te lang. Ik heb zelf dit najaar deze gekocht: https://vanilia.com/products/loose-fit- ... -25089-882 en nog 2 cm uit laten leggen. Deze: https://vanilia.com/products/tailored-t ... 21248-1803 heeft een binnenbeenlengte van 82cm, maar zo te zien kan daar zo 5 cm bij.

Deze heb ik ook gekocht en 5 cm uit laten leggen: https://vanilia.com/products/wollen-chi ... -25182-999 Dan geeft hij nog steeds hoog water, maar deze kan goed met ballerina's of juist stevige schoenen.

Bij mijn zit de lengte vooral in mijn bovenlichaam. Vandaar dat ik ook zo blij ben eens een badpak tegen te komen waaraan ik niet de hele tijd zit te frutten :')


Officieel schelen we 2 cm, maar ik heb dus alleen maar lange benen :P En ik zeg altijd dat ik 1.86m ben, want ik loop niet de hele dag uitgestrekt. :P

Binnenbeenlengte van 87 is voor mij wel aan de krappe kant geloof ik. Bij echt lange broeken mag ik wel aan de 90 komen.

Een chino hoort te kort he? :P Helaas ben ik nog nooit een fijn passende chino tegen gekomen, ik heb van die dikke bovenbenen :


truus1970 schreef:
Ik was toen bij Jeans Fasion in ons dorp, Ik wou gewoon een broek die paste. Maar ik wou eerst passen en dan kopen..en dat mcht niet. Nou dan niet.

later indd bij de Lange dame in groningen kunnen slagen voor leuke broeken. Welliswaar te lang, maar daar kon een stukkie af.

Baal gewoon dat ik naar stad toemoet om kleren te kopen. Heb daar zo een hekel aan!


Ze hebben ook een website ;)
Ik heb het met broeken jaren geleden al opgegeven bij standaard winkels. Wat een energieverspilling.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 02:29

Janine1990 schreef:
uggy schreef:

Welke schoenmaat heb je? Anders misschien een veterschoen van Panama Jack oid?
Of anders Dr Martens? Zijn van leer en door de veter heb je behoorlijke stabiliteit denk ik?
Kan je ook makkelijk aanpassen op de dikte van je brace met broek :)

Ik ben nog steeds opzoek naar een high waist skinny/mom/straight leg zwarte broek met gaten. Onvindbaar in lengte maten kennelijk. Oh, en rokjes, ook altijd een probleem. Heb nu een spijkerrokje van 63 cm die heel degelijk tot halverwege mijn bovenbeen komt. Niet uit de tall collectie dus jullie begrijpen, hij hoorde eigenlijk tot op de knie :')


Ik bedoelde eigenlijk voor kleding op die schoen. Nieuwe schoenen op een instabiele voet lijkt me met mijn lompigheid/onhandigheid echt niet verstandig :')


Je begrijpt toch dat lange vrouwen alleen in keurige kleding dragen? Geen broeken met gaten voor ons dus (:

Je zou op Amazon nog eens kunnen kijken bij Bershka Tall... daar heb ik een dad jeans met gat van...



Aiiii heb ik je totaal verkeerd begrepen daar. Tips voor sneakers. Hmm ik zou gaan voor een broek met gat! 8-)
Tshirtje en oversized gebreid vest/trui. Helemaal de look.

Ik shop eigenlijk nooit op amazon, zal eens kijken!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 10:59

uggy schreef:
Aiiii heb ik je totaal verkeerd begrepen daar. Tips voor sneakers. Hmm ik zou gaan voor een broek met gat! 8-)
Tshirtje en oversized gebreid vest/trui. Helemaal de look.

Ik shop eigenlijk nooit op amazon, zal eens kijken!


Ik bedoel dus Asos :')

En thanks, ik zal op Asos een broek met gat gaan zoeken :P Zag ik gisteren al voorbij komen in de sale.