Tall-girl fashion!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:28

Aangezien er hier een hele hoop lange dames zitten, dacht ik: Speciaal voor deze dames na het rijbroeken topic ook deze...

Al enige tijd struggle ik met mijn stijl. Nouja, struggle... Ik vind héél veel leuk :Y) Dus ik heb ook van alles in mijn kast hangen... Voor de zomer althans, want toen ik gisteren op zoek ging naar iets warms, bleek ik nog één vest en één jurk in mijn winterkist hebben liggen :+
Dit gecombineerd met mijn hang naar een nieuwe stap in mijn carrière (hierover gaan binnenkort gesprekken volgen), leek me het een perfect moment om eens te gaan kijken naar een stijl die meer bij mij past.

Mijn pro's:
- Legs for days... Dit is serieus, lengtemaat 36/38 en van bovenkleding geen extra lange zaken nodig, mouwen zijn vrijwel nooit te kort.
- De nodige vrouwelijke vormen, gezegend met een E-cup
- Kleine voeten

Con's:
- Muffintop
- Stevige bovenbenen (niet geschikt voor mom-jeans) met cellulite

Lengte: 1.86m, maar eigenlijk 1.87m alleen die ene cm verzwijg ik voor het gemak :D

Ik ben helemaal weg van deze stijlen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua schoenen beperk ik mezelf vaak flink :') Ik hou niet van hakken dragen, maar ben ook bang voor alles wat grof is, omdat ik niet mannelijk wil overkomen. :+ Dus daar zoek ik momenteel de meeste inspiratie voor.

Hopelijk kunnen wij, lange dames van Bokt, elkaar helpen en inspireren in dit topic!

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:33

De Tall collectie van ASOS is echt top! :D Super fijne pasvorm en prijs/kwaliteitsverhouding

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:36

Jaaaa ik meld me!!
1.90 lang, lengtemaat 36 of 38 en brede schouders. Ik ben slank, maar in een normale winkel passen tshirts en jasjes niet en grotere maten worden alleen groter rond de buik en de naad op de schouders blijft altijd gelijk. Dat is echt mijn grootste ergernis.
Sinds een paar jaar geef ik iets meer geld uit en kan ik goed slagen in de speciaalzaken.
Fan van:
https://www.longlady.nl
https://www.passo.nl
https://www.langeleggings.nl
https://www.houseoftall.nl

Bij deze sites bestel ik regelmatig en kan ik eigenlijk altijd goed slagen.
Ik lees mee voor meer tips!!
Laatst bijgewerkt door Maeve op 18-09-22 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:38

Janine1990 schreef:
- Kleine voeten


AAAAAH Wat ben ik jaloers!!!! Ik ben zelf 1,85 maar helaas helaas ook een schoenmaat die hoort bij de lengte (43/44)

Maar ik herken veel wat je zegt.
over hakken dragen: mij boeit het niet meer. Ik ben toch al langer dan de meeste mensen, steek er toch wel boven uit. Dan maken die extra cm ook niet meer uit :D

Waar ik vooral mee zit is passende (boven)kleding dragen. Winkelen is voor mij niet leuk, ik kan bijna nooit van vinden. Alles is of te kort, of veelste groot. Heb ook het idee dat ze vaak ipv langer gaan bij grotere maten, alleen maar breder gaan. Dus als ik dan een m of een xxl pas, beide shirtjes blijven te kort.
Ik vind het zelf wel vaak lastig om leuke kleding te kopen. De stylen van de bijgevoegde foto's vind ik bijv ook heel erg leuk, maar ik weet gewoon dat ik nooit zulke kledingstukken zal vinden bij normale winkels.
Dus ik hier ook vooral voor de tips en inspiratie!!!

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:39

Joysieee schreef:
De Tall collectie van ASOS is echt top! :D Super fijne pasvorm en prijs/kwaliteitsverhouding


Ik zit al de halve dag op Asos te kijken, maar buiten heftige feestdingen kan ik het nog niet echt vinden binnen mijn stijl. Wel super goed geslaagd met een heel extreme jurk voor een evenement vorig jaar. <3

Mijn ervaring met Vero Moda Tall en Only Tall is wat betreft jeans teleurstellend, die zetten gewoon een paar cm extra aan de pijpen, zodat het lang lijkt, maar de knieën zitten nog steeds op dezelfde plaats :+ En dat is bij mij ca. 20cm boven de knie :+

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:41

kampioen2be schreef:
Janine1990 schreef:
- Kleine voeten


AAAAAH Wat ben ik jaloers!!!! Ik ben zelf 1,85 maar helaas helaas ook een schoenmaat die hoort bij de lengte (43/44)

Maar ik herken veel wat je zegt.
over hakken dragen: mij boeit het niet meer. Ik ben toch al langer dan de meeste mensen, steek er toch wel boven uit. Dan maken die extra cm ook niet meer uit :D

Waar ik vooral mee zit is passende (boven)kleding dragen. Winkelen is voor mij niet leuk, ik kan bijna nooit van vinden. Alles is of te kort, of veelste groot. Heb ook het idee dat ze vaak ipv langer gaan bij grotere maten, alleen maar breder gaan. Dus als ik dan een m of een xxl pas, beide shirtjes blijven te kort.
Ik vind het zelf wel vaak lastig om leuke kleding te kopen. De stylen van de bijgevoegde foto's vind ik bijv ook heel erg leuk, maar ik weet gewoon dat ik nooit zulke kledingstukken zal vinden bij normale winkels.
Dus ik hier ook vooral voor de tips en inspiratie!!!


Ja, ik waan me ook erg gelukkig met mijn maatje 40/41.

Ik denk dat je wel wat kan vinden bij de winkels die Maeve noemt als het gaat om bovenkleding!

Zelf shop ik veel bij de Lange Dame in Groningen, maar eigenlijk alleen voor de jeans. :o

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:41

LongTallSally vond ik paar jaar geleden ook wel leuk, maar werd toen door ander merk overgenomen. Sindsdien paar keer gekeken maar niks meer kunnen vinden. Ook veel dingen op de site hadden nu normale (en niet lange) maten, waardoor ik al snel afhaakte.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:42

Ohh dat met die knieën is zo herkenbaar :')
Vaak is van zo'n tall-collectie het model dan ook 1.73 ofzo. Dan haak ik al af.

Edit: Lange Dame in Groningen heeft een eigen collectie, maar dat vind ik allemaal zo lijzig. Ik wil ook gewoon wat hips.
Laatst bijgewerkt door Maeve op 18-09-22 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 21:42

Maeve schreef:
Jaaaa ik meld me!!
1.90 lang, lengtemaat 36 of 38 en brede schouders. Ik ben slank, maar in een normale winkel passen tshirts en jasjes niet en grotere maten worden alleen groter rond de buik en de naad op de schouders blijft altijd gelijk. Dat is echt mijn grootste ergernis.
Sinds een paar jaar geef ik iets meer geld uit en kan ik goed slagen in de speciaalzaken.
Fan van:
https://www.longlady.nl
https://www.passo.nl
https://www.langeleggings.nl
https://www.houseoftall.nl

Bij deze sites bestel ik regelmatig en kan ik eigenlijk altijd goed slagen.
Ik lees mee voor meer tips!!


Hahaha herkenbaar!
Als ik een leuke oversized trui zie en deze bestel in een XL (just in case :') ) dan krijg ik een buiktruitje waar ik overdwars in kan liggen :+

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:07

Maeve schreef:
Ik ben slank, maar in een normale winkel passen tshirts en jasjes niet en grotere maten worden alleen groter rond de buik en de naad op de schouders blijft altijd gelijk. Dat is echt mijn grootste ergernis.



Dat!!! Alsof elke maat groter dan S = klein wijfje met enorme buik -O-

Ik ben 190cm lang ofzo en heb breedste schouders ooit gezien bij een biologische vrouw :+ waar ik bewust nog aardig wat spier op zet met training. En daarbovenop nog vrouwelijke attributen in maat 80F/G, ik kreeg laatst een 2XL jas enkel tot onder mijn borsten dicht -O- Met sporten, hiken etc. draag ik daardoor veel liever mannenkleding (in maat M dan weer xd)

Buiten sporten om - high waist broeken en oversized shirts of overhemden maar in de broek steken. Of crop tops in de zomer, alles is uiteindelijk een crop top als je lang genoeg bent := Voor bijzondere gelegenheden trek ik liever een rok of een jurk aan.

Knieën die te hoog vallen heb ik gelukkig 0 last van, mijn poten zijn slank genoeg. Qua voeten zit ik net op het randje met 42/43, iets leuks met hoge hakken in maat 42 valt prima te vinden en voor wandelschoenen ofzo in maat 43 is het weer een uitstapje naar de mannenafdeling :P

Ik vind het eigenlijk heel leuk om stoer en masculien te ogen, een klein iel ding ga ik toch niet zijn, dan maar omarmen wie ik ben :)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 22:12

Maeve schreef:
Ohh dat met die knieën is zo herkenbaar :')
Vaak is van zo'n tall-collectie het model dan ook 1.73 ofzo. Dan haak ik al af.

Edit: Lange Dame in Groningen heeft een eigen collectie, maar dat vind ik allemaal zo lijzig. Ik wil ook gewoon wat hips.


Jaaa, daar ben ik ook niet zo van :=

Ik heb vier jaar terug er wel een leuk zomerjurkje gekocht, maar die staat al enige tijd op Vinted :+ Ik ben er op uitgekeken en voor het geld is het kwalitatief oké, maar geen hoogwaardige stof :o

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:17

Fly_high schreef:
Maeve schreef:
Ik ben slank, maar in een normale winkel passen tshirts en jasjes niet en grotere maten worden alleen groter rond de buik en de naad op de schouders blijft altijd gelijk. Dat is echt mijn grootste ergernis.



Ik vind het eigenlijk heel leuk om stoer en masculien te ogen, een klein iel ding ga ik toch niet zijn, dan maar omarmen wie ik ben :)


Dat vind ik heel stoer, want dat durf ik dus niet. Ik ben best bang om een "grote vrouw" te zijn, of worden. Ik ben altijd mager geweest en nu op normaal gewicht, maar ben daar nog best onzeker over.

Qua voeten hier ook een mazzelaar met maat 41. Qua bh een cup A, en dat bestaat dan weer net niet met bandjes die lang genoeg zijn. Want met kleine borsten heb je ook geen lange bandjes nodig blijkbaar :-p

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 22:23

Maeve schreef:
Dat vind ik heel stoer, want dat durf ik dus niet. Ik ben best bang om een "grote vrouw" te zijn, of worden. Ik ben altijd mager geweest en nu op normaal gewicht, maar ben daar nog best onzeker over.

Qua voeten hier ook een mazzelaar met maat 41. Qua bh een cup A, en dat bestaat dan weer net niet met bandjes die lang genoeg zijn. Want met kleine borsten heb je ook geen lange bandjes nodig blijkbaar :-p


Same same!

Maar ik weet ook dat ik best wel intimiderend over kan komen. Ik werk met vrijwel alleen maar mannen in een erg informeel bedrijf waar de sfeer ook zeer direct is. En dat neem je toch op de een of andere manier mee naar huis :D

Daarnaast ben ik zo'n forever single kattenvrouwtje :') Die hartstikke straight is, maar toch ook wel bang dat haar omgeving andere dingen denkt. Of erger! Dat mannen denken dat ik een transvrouw ben.

Wat absoluut logisch is toch? :')
Spoiler:
Afbeelding


Dus ik vind het ook erg stoer van je Fly_high!

Tegelijk denk ik dat er helemaal niets mis is met het omarmen van een stukje kwetsbaarheid wat toch iedereen ergens heeft.


Maeve, ben je al eens bij een wat chiquere lingeriewinkel geweest om de boel op te laten meten? Wellicht hebben ze daar goede tips?

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:38

Wat zie je er prachtig uit op die foto!!! en die JURK! WAUW _/-\o_

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:57

Euh, wow, dat is inderdaad een schitterende foto *\o/*

Maar die angst dat mensen denken dat je een transvrouw bent herken ik hoor. Hoewel het nog nooit tegen me is gezegd ofzo.
Ik ben nog nooit bij een goede lingeriezaak geweest, dat is eigenlijk best een goed idee! Sinds een paar jaar draag ik bralettes van de Hunkemöller, die passen wel goed, maar het wordt ook wel tijd voor een mooi setje eigenlijk.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 23:07

Thanks thanks! In het dagelijks leven loop ik er echt niet zo bij hoor :o Speciaal naar een make up artist geweest, was het zo waard! Heb ook nog een filmpje van de eerste keer in die jurk. Kijk ik regelmatig om mijn ego op te vijzelen :')

Maeve, wat fijn dat jij de gedachte herkent! Mij is het inderdaad ook nog nooit gezegd.

Hunkemöller past mij fantastisch, maar ik wil me toch ook eens goed laten opmeten. Het is met bhs ook gewoon net als kleding: gemaakt voor een bepaald model, als je niet aan die maten voldoet heb je pech.

Ooit zag ik een filmpje op YouTube van een fashionista die aangaf dat in feite niets van wat je koopt voor jouw lichaam is gemaakt en dat het meeste zich leent om zelf verder op maat te maken. Ze had ook allemaal voorbeelden die dat supporten, heel interessant en gaf een compleet andere kijk op mode!

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:41

Ik wilde juist zeggen dat de stijl die jij aangeeft oa bij asos te vinden is. Ik heb dezelfde stijl en kijk daar juist heel graag. Het is alleen wel een enorm aanbod en duurt soms erg lang voordat jet hét kledingstuk vindt. En dan nog op voorraad in jouw maat...
Maar als jouw bovenkant wel in de normale collectie valt kan je daar heel goed slagen. Ik heb tig dingen in verlanglijstje staan haha. Alleen blazers ben ik ergens anders geslaagd omdat ze bij asos te oversized zijn en dat vind ik niet netjes staan.
Ik herken het van de schoenen wel, ik wil geen grove schoenen want ondanks dat ik maar maat 38 heb voelt het vaak te grof. Ook omdat ik toch graag strakke broeken draag en onderbenen heel slank zijn.

Ik ben niet groot, maar heb wel lange benen voor mijn lengte en armen zijn ook langer als gemiddeld. En grote voorgevel maar inimini taille. Maar ik zou iedereen aanraden om eens goed te laten opmeten bij een goede lingerie zaak. Dus niet hunkemoller. Want je hebt geen 1 vasye maat, hangt ook af van het model en niet elk model past bij je. Ik heb 3 maten in de kast liggen van E tot en met G en niet allemaal met verschillende bandmaten. Maar wel verschillende cups en verschillende vormen van de beugels. Vooral bij bovenkleding heb ik vaak moeite om iets te vinden waarbij de mouwen lang genoeg zijn. Maar qua broeken ook bij broeken die geen lengtematen hebben. Benen zijn blijkbaar langer als gemiddeld bij mijn maat. Spijkerbroeken zijn nog wel te vinden in juiste lengte, maat andere broeken zijn veel lastiger. Dan blijf ik toch snel spijkerbroeken dragen terwijl ik wel wat anders zou willen. En dan heb ik echt minder lange benen als jij haha. Toen de mode nog was dat pijpen op de grond hingen ging het veel beter. Enkelboeien koop ik al niet, maar zelfs de normale lengte wordt bij mij snel enkelbroek en dan ziet het eruit als een hoogwaterbroek. Maar veel shirts moet ik ook groter bestellen vanwege voorgevel maar dan is het hele model eruit. En idd snel te kort :+ Ik ben echt te oud voor croptops, helemaal als ze niet zo bedoeld zijn.

Ik kan wel in favorietenlijst van asos kijken voor kledingstukken die bij jouw stijl passen qua bovenkleding. Vorig jaar heb ik best wat kleding gekocht en gekregen precies wat jij leuk vindt, dus dat heb ik allemaal opgeslagen. Waar vandaan, welk merk en noem maar op. Laat maar weten of je dat handig vindt!

Sorry voor het binnenvallen, ik wilde gewoon leuk mee lezen want ik hoor hier niet behalve mijn armen :') maar jouw stijl was gewoon zo herkenbaar dat ik even moest posten. Ik krijg weer meeleeshoekje in, sorry dames!

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 08:57

Ik lees even mee voor inspiratie.
Ook 1,86 en een beetje
Schoenmaat 43

Brede heupen maar smalle taille en ook weer brede schouders…
Kwa shirt zou ik makkelijk in een medium passen op die schouders na.
Bij mij zijn broeken lastig.
Ze zakken altijd af zelf dure broeken die met passen perfect zitten gaan afzakken na een dag dragen om gek van te worden..

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:20

Ik ben lang (1.83), besta voor een groot deel uit been en ben verder nogal recht :+

Ik ben erg fan van https://www.langeleggings.nl/nl/ voor broeken en shop ook graag jeans van Only Tall en Cross Jeans (de Faye is een heel mooi model en hun lengtemaat 36 is voor mij zelfs te lang). Qua shirts en truien heb ik nooit een probleem, maar winterjassen lijken op een of andere manier allemaal extra korte mouwen te hebben? Ik zoek me rot naar een jas die ook mijn polsen warm houdt, als ik op de fiets zit.

Verder kan ik alleen maar zeggen: omarm je lengte, trek die hakken gewoon aan en laat zien dat je er mag zijn!

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:23

Ik meld mij ook! :)

Ik ben opzicht niet zo heel erg lang (1.80), maar heb wel hele lange benen, ook lengte maat 36/38. Voor de rest ben ik heel tenger, een
cupmaat is gewoon niet aanwezig :'), schoenmaat 37/38 en ik heb een heel kort bovenlichaam.

Ik hoop mijn jeans altijd bij een winkel voor lange mensen in Groningen, bij de Lange Dame (ze hebben ook een website) en ik ben
helemaal fan van het merk WonderJeans.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 09:47

Kikka schreef:
Ik ben lang (1.83), besta voor een groot deel uit been en ben verder nogal recht :+

Ik ben erg fan van https://www.langeleggings.nl/nl/ voor broeken en shop ook graag jeans van Only Tall en Cross Jeans (de Faye is een heel mooi model en hun lengtemaat 36 is voor mij zelfs te lang). Qua shirts en truien heb ik nooit een probleem, maar winterjassen lijken op een of andere manier allemaal extra korte mouwen te hebben? Ik zoek me rot naar een jas die ook mijn polsen warm houdt, als ik op de fiets zit.

Verder kan ik alleen maar zeggen: omarm je lengte, trek die hakken gewoon aan en laat zien dat je er mag zijn!


Ik draag nu de Faye! Hele fijne broek inderdaad!

Qua jas voor het fietsen... Heel anders dan echt dagelijkse kleding, maar kijk eens naar Felix Buhler van Kramer, ik heb er twee jassen van en die zijn lang!!! Maar goed, mijn armen zijn niet erg lang...

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 09:49

Annuuuhh schreef:
Ik meld mij ook! :)

Ik ben opzicht niet zo heel erg lang (1.80), maar heb wel hele lange benen, ook lengte maat 36/38. Voor de rest ben ik heel tenger, een
cupmaat is gewoon niet aanwezig :'), schoenmaat 37/38 en ik heb een heel kort bovenlichaam.

Ik hoop mijn jeans altijd bij een winkel voor lange mensen in Groningen, bij de Lange Dame (ze hebben ook een website) en ik ben
helemaal fan van het merk WonderJeans.


Ik vind WonderJeans echt teleurstellende kwaliteit :o

Prachtige broeken, maar verliezen hun kleur en vorm naar mijn smaak veel te snel.

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:24

Janine1990 schreef:
Ik vind WonderJeans echt teleurstellende kwaliteit :o

Prachtige broeken, maar verliezen hun kleur en vorm naar mijn smaak veel te snel.


Ja dat ben ik wel deels met je eens idd, ik draag ze dan ook nu af tot het echt niet meer kan haha :+ ,
dan pas koop ik nieuwe. G-Star heeft wel kwalitatief goede broeken, heb ik er ook een aantal van, en
als je er zat van bent kun je ze weer inleveren en krijg je korting :)

Firegirl
Berichten: 950
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Tall-girl fashion!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:42

Wat een fijn topic! Zo veel is herkenbaar en dan ben ik "maar" 1.80 maar wel met te lange benen en lange armen volgens de standaard confectie maten.
Qua broeken kan ik slagen bij Garcia en LTB, die hebben hele fijne lengte maten.
BH's herken ik sinds kort (na een BVK) ook de frustratie van te korte bandjes. Het is me inmiddels opgevallen dat BH's waarvan de bandjes ook gekruist gedragen kunnen worden wat langer zijn. OK, ik kan ze niet gekruist dragen maar wel op normale wijze.

Hhilde

Berichten: 7442
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:23

:wave:
Heel herkenbaar een hoop al. Ik ben 1.83m lang, schoenmaat 46 ( :7 ) en cupmaat supergroot. Ook grotere kledingmaat, dus sowieso al wat lastiger om de juiste kleding te vinden.