Samen eten Kerst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Samen eten Kerst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 10:42

Hoi :wave:

We hadden het hier thuis gisteren over kerst {:) en wat te doen. Ik weet het, ik ben er vroeg bij <|- _O-

Eerste Kerstdag zijn we samen thuis en we dachten, misschien vinden mensen het leuk om samen te eten.
Ik wil hier graag een 'Kom bij me eten met Kerst' verzameltopic van maken.

Aanvullingen op het lijstje zijn uiteraard mogelijk want ik pretendeer zeker niet dat ik alle wijsheid in pacht heb vwb wensen en aanbiedingen :')

Mijn idee is een potluck systeem, dat iedereen zelf iets wat je lekker vind meeneemt naar de locatie waar je gaat eten, zowel qua eten als qua drinken. Overblijfsels worden gedeeld aan het eind van de avond. Recepten mogen ook gedeeld worden ;) Het is dus niet de bedoeling dat je voor bijv. 8 personen gaat koken. De ervaring leert dat er eigenlijk altijd wel voldoende is! Y)(^)

Het kan handig zijn om het eten warm mee te nemen. Het makkelijkst is dat om het voor vertrek in een dikke deken te doen, dan blijft het best lang warm in een pan. Neem eventueel een pan mee om iets op te warmen, maar houdt er rekening mee dat dat soms lastig kan zijn ivm capaciteit (en ook de energierekening :P)

Adressen worden per pb verstuurd. Of per Whatsapp, net wat makkelijker is, bijv. om een app groep aan te maken?

In te vullen lijstjes:

Ik bied een locatie aan
Locatie van de Crime Scene:
Aantal personen (excl. de aanbieder):
Vegetarisch?
Zelf meenemen (naast eten en drinken):
Mogelijkheden om eten op te warmen:
Verdere informatie over de locatie:

Ik kom graag eten
Gewenste omgeving
Vegetarisch?
Ik neem mee (bijv. voorgerecht/amuse/hoofdgerecht/dessert)
Overige need to know intel:

Ik zal beginnen met mijn aanbieding:

Ik bied een locatie aan
Crime Scene locatie: Budel
Aantal personen max.: 6
Vegetarisch? Nee, maar mag wel uiteraard
Zelf meenemen (Behalve eten en drinken): Stoeltje en indien beschikbaar, een campingtafel, warme kleding!
Mogelijkheden om eten op te warmen: Nee, niet echt.
Verdere informatie over de locatie: We zullen half buiten zijn, in onze voormalige schuilstal, we hebben een Dutch oven, grote emaille kookpot (voor bijv. soep), buiten BBQ en een vuurkookplaats. We proberen tegen die tijd een potkachel binnen geinstalleerd te hebben :)

<|- {:)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:09

VT --> PF

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:56

Leuk idee!

Ik lees even mee. Heb 1 van de 2 kerstdagen eten met familie, maar weet nog niet welke dag.
De andere dag met bokkers samen iets doen klinkt gezellig :D

Prairy

Re: Samen eten Kerst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 00:28

Ik was mijn topic alweer helemaal vergeten :')

Ondertussen plannen gemaakt voor 1e kerstdag maar bijv Kerstavond zou hier nog kunnen :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 03:09

Wat een leuk topic! Ik hoop dat er veel mensen reageren, want het is echt een leuk initiatief. Aan mij heb je in deze niks, maar wilde wel zeggen dat het echt leuk is dat je dit opzet.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:01

Wat een leuk topic. Ik heb op kerstavond nog plek.

Locatie van de Crime Scene: Harderwijk
Aantal personen (excl. de aanbieder):2 (mijn vriend en ik zijn samen en Bokker Gaucho komt met haar vriend).
Vegetarisch? Vlees, vis, vegetarisch, vegan (koemelkallergie)
Zelf meenemen (naast eten en drinken): leuke spelletjes
Mogelijkheden om eten op te warmen: ja
Verdere informatie over de locatie: Ligt op loopafstand van het centrum van Harderwijk. Begin tijd is 19.00. We gaan spelletjes spelen onder het genot van hapjes. De hapjes maken we zelf, of koop je ergens ;-)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:52

Alleen 2e kerstdag!!

Ik bied een locatie aan
Locatie van de Crime Scene: Aalst (nabij Eindhoven)
Aantal personen (excl. de aanbieder): 6
Vegetarisch? Wij niet, maar is geen probleem
Zelf meenemen (naast eten en drinken): gezelligheid! Ow en spelletjes mag altijd.
Mogelijkheden om eten op te warmen: ja
Verdere informatie over de locatie: 2 lieve katten in huis, dus geen allergie hebben ;-)