Klikaanklikuit, geen verbinding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Klikaanklikuit, geen verbinding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 01:04

Toen ik in mijn huis ging had de vorige bewoner spotjes in de woonkamer welke met een klikaanklikuit afstandsbediening te bedienen zijn. Geen zichtbare stekkers etc voor die spots. Maar nou maakt de afstandsbediening dus geen verbinding meer met de spots en krijg ik ze dus niet meer uit wat echt super hinderlijk is… de afstandsbediening is niet leeg, groene lampje knippert bij indrukken van knopjes. Alle groepen en knopjes ook geprobeerd overigens.

Voor het idee, om deze spots gaat het;

Afbeelding

Ik wil de spotjes ook wel vervangen voor smart lampjes maar geen idee hoe ik deze in godsnaam kan wisselen, zit er echt in gebouwd en de stroom staat er natuurlijk ook constant op. of moet ik een nieuwe afstandsbediening kopen?
Deze heb ik nu;

Afbeelding

Wie o wie kan mij hier mee helpen, ik wil weer lekker in het donker mijn films kunnen kijken :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 02:05

Je hebt met dat schuifje ook al een ander kanaal geprobeerd?

En anders het stroom van de hele groep af zodat je er zoiets als Hue lampen of soortgelijke in kan doen? Tenminste, ook spotjes zou je er (wellicht met wat moeite) gewoon uit moeten kunnen draaien toch? Hoop ik iig :=

8nnemiek

Re: Klikaanklikuit, geen verbinding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 06:33

Heb je al een nieuwe batterij geprobeerd? Misschien is deze net te leeg om het signaal zo ver te verzenden.
Als je er smartlampjes van wil maken kun je ook het KlikAanKlikUit netwerk kastje kopen, dan kun je alles bedienen via de telefoon.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 06:46

Ik zou eerst een nieuwe betterij proberen voor de afstandsbediening.
Idd kanalen switchen.

Als dat niet werkt, spotjes kun je er vaak makkelijk uitdraaien. En dan er weer iets soortgelijks in doen. (Let wel op de aansluiting, niet alle spotjes zijn gelijk)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:03

Klikaanklikuit is echt een dramatisch slecht systeem. Wij hebben het jaren gehad. Toen het net op de markt kwam werkte het prima maar in de loop van de jaren is het hollend achteruit gegaan. De verbindingen vallen continu op random momenten uit of apparatuur wordt random aangestuurd. Dat laatste is voor een lampje niet erg maar als je zonwering uit gaat bij windkracht 9 is het niet zo fijn.

Je zult de aansturing van de spots moeten resetten en opnieuw koppelen aan de afstandsbediening. Maar hou er rekening mee dat dit steeds vaker gaat gebeuren.
Die netwerk server is een garantie voor ellende, die hebben we nog net niet gillend door het raam naar buiten gegooid. Als hij draait dan gaat het redelijk maar zodra er software updates plaatsvinden gaat het mis, daar is op diverse tech fora voldoende over te vinden.

Wij hebben alles inmiddels vervangen door o.a. Philips Hue en de boel wordt aangestuurd door Homey. Ik zou als ik jou was de aansturing van de spots vervangen door een ander merk en eventueel een apparaat erbij wat hem kan aansturen.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:31

De aansturing van de lampjes moet daar ergens te vinden zijn om te resetten. Waarschijnlijk in een lasdoos in het plafond.
Als je de lampjes vervangt door slimme varianten, zou ik toch de aansturing ertussenuit halen, voor dat deze meer problemen gaat geven.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 08:07

Oef ik vrees dat ook ergens een aansturing zou moeten zitten maar geen idee waar en ga natuurlijk niks slopen :Y)

Bedankt voor de tips! Ik ga wel Eff de juiste groep uitzetten zodat ik de spots kan proberen te verwijderen, dit is geen doen. Ik heb verder alleen maar smartlampen in huis zoals Philips hue dus deze vielen sowieso al buiten de boot.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 19:23

Oké ik heb smart lampen er in gezet maar ze blijven gigantisch storen, alsof je in een discotheek zit. Heel jammer… niet bruikbaar dus… ik kan ze in elk geval wel uit houden nu. Moet er maar iemand naar laten kijken

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:35

Heb je wel de aansturing van Klikaanklikuit ertussen uit gehaald? Als je smart lights op zo'n aansluiting zet kunnen ze vervelend gaan doen. Waarschijnlijk zit die aansturing in een lasdoos in het plafond of in de muur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 20:16

Ik heb echt geen idee wat een las doos is en hoe of wat :o heb verder ook niks er tussen uit gehaald.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:25

Die zitten vaak verstopt achter afdekplaatjes. Ik maak morgen een foto voor je.