Telefoon blijft pincode vragen na factory reset

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Telefoon blijft pincode vragen na factory reset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 16:25

Hoi allemaal,

Wij hebben op het werk een aantal telefoons die door medewerkers gebruikt worden. Nu heeft één medewerker zijn telefoon na afloop van het contract helaas zonder pincode bij de administratie gedumpt en nu kan de telefoon door niemand anders gebruikt worden.

De telefoon is al twee keer gereset naar fabrieksinstellingen en blijft om de pincode vragen. De pincode is ook niet 0000 helaas :')

Heeft iemand enig idee wat we nog kunnen proberen? Het gaat om een Samsung A14.

karuna
Drukke kabouter

Re: Telefoon blijft pincode vragen na factory reset

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:27

Kunnen jullie die medewerker niet bellen of mailen en vragen naar de pincode?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 16:29

karuna schreef:
Kunnen jullie die medewerker niet bellen of mailen en vragen naar de pincode?

Helaas niet. Medewerker is heel vreemd weggegaan in zijn proeftijd.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:33

Meestal staat op het kaartje waarin de sim kaart zat de pin- en pukcode.
Mogelijk kom je daar verder mee?

Verder is een veel gebruikte pincode op toestellen 1234.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:37

Om de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten heb je toch ook de pincode nodig?

Ik zou contact opnemen met de ex-medewerker en om de pincode vragen. Lijkt me de simpelste oplossing.

*edit: zie nu je reactie. Staat er in het contract expliciet beschreven dat bedrijfsmiddelen teruggegeven dienen te worden bij einde dienstverband en dat daarbij eventuele toegangscodes ook vermeld moeten worden? Als het een rare situatie is rondom het vertrek van deze persoon kan het ook wel eens om te pesten zijn.

Zou er niet te veel tijd en geld in steken om dit geregeld te krijgen. Het is een vrij goedkope telefoon. Afschrijven en door.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 16:56

EvaC schreef:
Om de telefoon naar fabrieksinstellingen terug te zetten heb je toch ook de pincode nodig?

Ik zou contact opnemen met de ex-medewerker en om de pincode vragen. Lijkt me de simpelste oplossing.

*edit: zie nu je reactie. Staat er in het contract expliciet beschreven dat bedrijfsmiddelen teruggegeven dienen te worden bij einde dienstverband en dat daarbij eventuele toegangscodes ook vermeld moeten worden? Als het een rare situatie is rondom het vertrek van deze persoon kan het ook wel eens om te pesten zijn.

Zou er niet te veel tijd en geld in steken om dit geregeld te krijgen. Het is een vrij goedkope telefoon. Afschrijven en door.

Mijn werktelefoon ging automatisch naar de fabrieksinstellingen nadat ik tig keer een verkeerd wachtwoord had ingevuld.
Daarna geen pincode meer nodig om de telefoon in te komen (simkaart was eruit)

Wel vreemd, want zo'n pincode zit vaak alleen op de simkaart. Dus kun je de telefoon niet in, of enkel de simkaart niet gebruiken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:02

Op onze werktoestellen zit wel degelijk een toegangscode op het toestel zelf, maar daarvan weet ik dat wanneer we die vergeten zijn en niet meer in ons toestel komen, de oplossing juist is om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en die dus daarna opnieuw ingesteld moet worden.

Vreemd dat dat dan nu niet werkt, @TS. Geen idee wat dan nog een oplossing kan zijn, als je de betreffende ex-medewerker niet meer kunt bereiken.

Op mijn privé telefoon zit mijn toegangscode ook op het toestel zelf, de pincode van de SIMkaart heb ik uitstaan, anders moest ik 2 codes intoetsen wanneer het toestel weer aangezet werd nadat het uit was geweest en dat vond ik teveel moeite.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:09

Kan je dit niet met de PUK code omzeilen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:12

PUK code is alleen als de SIMkaart geblokkeerd is door meerdere keren foute pincode intoetsen, om die weer te ontgrendelen.
Maar als het de telefoon zelf is, dan heb je daar niets aan.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 18:52

Bedankt allemaal. Ik zal eens vragen aan mijn collega of ze de code 1234 al eens heeft geprobeerd of de code van de simkaart. En evt proberen zonder simkaart erin.

Voor het resetten hebben we geen pincode gebruikt. Je kunt door de telefoon uit te zetten en dan hem opnieuw aan te zetten en een aantal knopjes in te drukken ook naar een menu om hem te resetten. Dat hebben we gedaan. Er werd niet on pukcode oid gevraagd.

Hij gaat dan echt helemaal terug naar taal instellen, wifi etc maar vraagt daarna weer om de code.

EvaC schreef:

Het staat zeker op het contract en op de bruikleenovereenkomst. Het was zeker een rare situatie met het vertrek dus kan ook zeker bewust gedaan zijn.

Helaas zijn we een kleine stichting en kunnen we dus niet veel geld uitgeven. De telefoon is vrijwel niet gebruikt, dus daarom zouden we deze liever opnieuw gebruiken. Als dat kansloos blijkt zit er uiteraard niets anders op dan een nieuwe telefoon te kopen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:07

Dan zou het een kwestie moeten zijn van vaak genoeg de pincode verkeerd invullen, dan zou hij vanzelf om een pukcode moeten gaan vragen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:08

Als het wel om de SIM kaart gaat, dan is bij de provider een nieuwe SIMkaart voor hetzelfde nummer aan te vragen.

Maar als het echt de telefoon is, dan zou ik eens bij Samsung Nederland gaan vragen of die suggesties hebben.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:15

Welk Google account zit er op?
anders kun je nog via je Google account de telefoon ontgrendelen

Als het om de simcode gaat kun je inloggen bij je provider daar staat vaak de sim en pukcode

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:30

Ik zou ook 1234 proberen en anders geboorte jaar of geboorte dag met maand.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:36

1111 is ook veel voorkomend.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:17

Code 1234 was het niet en ook zonder simkaart blijft hij om die code vragen, dus gaat echt over de telefoon zelf. De 1111 en geboorte jaar/datum ga ik nog doorgeven.

Codes van de simkaart hebben wij sowieso ergens opgeslagen en zijn dus al geprobeerd.

Froukje schreef:
Dan zou het een kwestie moeten zijn van vaak genoeg de pincode verkeerd invullen, dan zou hij vanzelf om een pukcode moeten gaan vragen.

Dat kunnen we nog eens proberen haha.

Ashleytjuhh schreef:
Welk Google account zit er op?
anders kun je nog via je Google account de telefoon ontgrendelen

Als het om de simcode gaat kun je inloggen bij je provider daar staat vaak de sim en pukcode

Geen idee welk Google account erop zit, zal er waarschijnlijk door de reset afgegooid zijn of zijn privé account zijn. Wij werken namelijk met Outlook op het werk. Het Google account zou er normaal ook wel uit moeten gaan na reset lijkt me.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:29

De PUKcode is alleen voor je simkaart, niet voor je telefoon.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:49