Antwerpen dineren met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Antwerpen dineren met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 15:12

Beste bokkers,

Jullie hulp en ideeën zijn welkom!

Ik wil mijn partner verassen met een nachtje naar Antwerpen inclusief onze kleine hond. Overnachting heb ik gevonden, maar nu wil ik ook alvast zoeken voor een plekje voor het avondeten.

Weten jullie restaurants waar honden welkom zijn tijdens het avondeten?

Dank jullie wel!

Groetjes Lizette

Onali

Re: Antwerpen dineren met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:36

De snackbar?

Er is een reden, namelijk hygiene, dat honden niet zijn toegelaten in een restaurant.

En eerlijk, doe je je hond er plezier mee?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:41

Onali schreef:
De snackbar?

Er is een reden, namelijk hygiene, dat honden niet zijn toegelaten in een restaurant.

Nou, nou, je kunt een hond bij een hotel-reis niet makkelijk alleen laten. Lijkt me logisch.

Zelf geen ervaring in die regio, maar succes !

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:42

Wij hebben toch wel vaker over honden meegenomen naar restaurants.

Mijn ervaring is dat dit op sites niet te vinden is.

Ik zou gewoon kijken naar welk restaurant je wilt, en deze dan bellen of honden zijn toegestaan.

(en evt een mailtje er achter aan, zodat je het op papier hebt.)

Qua hygiëne, ik vind dat als ze netjes op de grond blijven dit geen probleem is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 15:44

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 15:50

Percy schreef:

Super bedankt!

Heb zelf ook al een aantal restaurants gemaild en wacht nog op antwoord.

Onali schreef:
De snackbar?

Dat mag je vinden :j Onze hond wil overal mee naar toe en ligt de hele tijd of op schoot of op de grond. Die doe ik er geen plezier mee om bij de oppas achter te laten of op de hotelkamer. En gelukkig mag ze bij heel veel restaurants gewoon mee naar binnen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:05

Onali schreef:
De snackbar?

Dit inderdaad, ben een echte hondenmens maar ook op vakantie blijft ie maar in het huisje.

Veel plezier in Antwerpen als jullie gaan ts

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:16

In heel veel restaurants zijn honden gewoon toegestaan. Ik zou er gewoon een aantal uitkiezen in de buurt en dan even bellen .

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:31

Onze hond gaat ook (bij na) altijd mee naar een restaurant en ik bel gewoon even van te voren of het een probleem is.
Mijn hond doe ik er beslist géén plezier mee om in een hotelkamer oid achter te laten, in het restaurant gaat hij liggen onder tafel en je hebt er geen kind aan en hij is blij dat hij bij ons is.
Hoezo niet hygiënisch?
Hij komt niet op tafel ofzo.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:41

Mijn schoenen zijn ook niet hygiënisch maar die komen ook niet op tafel.
Een hond onder de tafel op bij de stoel zie ik niet als onhygiënisch.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:42

Maar hij verhaart wel en die haren dwarrelen door de lucht...brrt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:43

Tink89 schreef:
Maar hij verhaart wel en die haren dwarrelen door de lucht...brrt.

Ik Verhaar ook

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:51

Mensen zijn veel viezer dan honden :')

@ts: Ik zou gewoon even bellen! En heel veel plezier in Antwerpen! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:20

Laat ik voorop stellen dat ik mijn vel voel kruipen als ik kleine kinderen zie eten of iets aanraken van voedsel oid en ik honden minder smerig vind. Onze honden mogen ook mee lunchen of dineren maar we doen dat wel altijd in 'rugzak & bergschoenvriendelijke gelegenheden', dat wilt zeggen dat het allemaal net wat losser is dan een fancy restaurant. Daar zou ik ze ook niet meenemen maar naar iets tussen fancy & snackbar wel. :j Die zijn er in Antwerpen ook vast te vinden. Op veel plekken kun je ook buiten dineren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:25

Vrienden van mij bellen standaard restaurants op. 9/10 is het antwoord, Ohh neem maar mee. Als we er geen last van hebben.

Bellen... Is gewoon het antwoord.

Edit.

Dit gaat dan ook nog eens over een labrador reu. Das geen handtas formaat. Alhoewel. Ikea...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:27

maralyn schreef:
Vrienden van mij bellen standaard restaurants op. 9/10 is het antwoord, Ohh neem maar mee. Als we er geen last van hebben.

Edit.

Dit gaat dan ook nog eens over een labrador reu. Das geen handtas formaat. Alhoewel. Ikea...

_O- _O- _O- _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:27

maralyn schreef:

Edit.

Mijn wederhelft werd maandag nog aangevallen van onder de tafel door twee chihuahua's, ik denk dat hij liever een labrador, of twee, had gehad die daar braaf liggen te wezen. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:04

Ik ben ooit eens ergens geweest waar op de menukaart ook 2 keuzes stonden voor de hond. De mijne heeft toen dus ook een maaltijd gekregen, superleuk was dat!!
Was helaas niet in Antwerpen TS, dus je hebt niks aan mijn bericht nu, maar buiten dat er plekken zijn waar ze naar binnen mogen zijn er dus ook plekken waar ze mee kunnen eten!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:18

Goof schreef:
Ik ben ooit eens ergens geweest waar op de menukaart ook 2 keuzes stonden voor de hond. De mijne heeft toen dus ook een maaltijd gekregen, superleuk was dat!!
Was helaas niet in Antwerpen TS, dus je hebt niks aan mijn bericht nu, maar buiten dat er plekken zijn waar ze naar binnen mogen zijn er dus ook plekken waar ze mee kunnen eten!

Heel benieuwd waar dat is!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:18

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:06

L_iek schreef:
Goof schreef:

Ik weet het oprecht niet meer -O-
Mijn man misschien wel, ga het navragen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:09

Die hond komt niet in de keuken, snap niet dat mensen het onhygienisch vinden als er een hond onder tafel ligt.
Kinderen kwijlen ook en ik verlies ook haar. Zelfs op een hoogte boven je bord ipv onder de tafel waar mijn hond ligt. Gewoon even bellen en als je hond een brave is (niet keffen) ben je op heel veel plaatsen gewoon welkom.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:49

Klein beetje offtopic, maar op Texel hebben we eens in een restaurant gezeten met twee honden.
Eerst netjes gevraagd aan een ober. (er zaten meer honden binnen)
Was geen probleem. En stuurt nadat we zitten een serveerster naar ons.

Deze was blijkbaar wat bang voor honden en bleef uit de buurt van de hond. Afijn, goed gegeten en betaald.
Toen we opstonden schrok ze toen ze de andere hond ook zag. (Deze bleef heel netjes onder de stoelen zitten.) De ober lag dubbel van het lachen, dus wij hebben ook lachend sorry gezegd. Ze schrok, maar moest er eigenlijk zelf ook wel om lachen.

In Valkenburg bij het Fletcher hotel heeft een kok deze maaltijd bereidt voor onze honden (nadat hij eerst heeft gevraagd of we dat goed vonden)

Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:13

Schuur_ schreef:
Die hond komt niet in de keuken, snap niet dat mensen het onhygienisch vinden als er een hond onder tafel ligt.
Kinderen kwijlen ook en ik verlies ook haar. Zelfs op een hoogte boven je bord ipv onder de tafel waar mijn hond ligt. Gewoon even bellen en als je hond een brave is (niet keffen) ben je op heel veel plaatsen gewoon welkom.

Onhygiënisch niet persé maar je zou maar een flinke allergie hebben en iemand neemt naast je plaats met z'n hond...Dan is je maaltijd ook wel verpest.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:22

L_iek schreef:
Goof schreef:

https://preuverieauwtgaol.nl/

Hier gaat een vriendin vaak heen.
Hebben ook een kaart voor de hond, maar zie ik zo niets over op de site.