Doe maar: (para) normaal.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doe maar: (para) normaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 01:18

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-23 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:11

Kuggur is medium, je kunt hem pben eventueel?

Edit: dit topic leeft nog, misschien interessant? [LZP] Geloven jullie in geesten? daar gaat het ook over energie etc.

Anoniem

Re: Doe maar: (para) normaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:36

Dankje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:05

Is er een verschil tussen goede energie en positieve energie, eigenlijk?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:19

Ik denk bij paranormaal wel meer aan geesten en het contact maken met geesten en of mensen die overleden zijn.
Ook geloof ik zeker in goede geesten en slechte geesten. Toch heb ik altijd het idee dat als iemand als 'geest' nog op aarde zwerft dit is omdat ze hun dood niet hebben kunnen accepteren.

Maar of het echt 100% echt is en bestaat , daar heb ik uiteraard zeker wel twijfels bij. Ik ben bijvoorbeeld wel echt een fan van het YouTube kanaal OVERNIGHT van Elton Castee. Echt of niet , ik vindt het zeer vermakelijk om naar te kijken en hou ook zeker in de gaten als ze uploaden.

Medium's en mensen die beweren met geesten te kunnen praten zonder apparatuur , heb ik dan weer wat minder mee. Dat voelt voor mij altijd nog een beetje als ze kunnen alles maar zeggen en gokken dat het dan waar of niet waar is. Ik heb altijd wel begrepen dat het werk wat Derek Ogilvie aan iedereen te leren valt daar hoef je niks speciaals voor te hebben.

Ik heb gelukkig tot nu toe nog niks meegemaakt als het gaat om Paranormale activiteiten. Eigenlijk zoek ik dat ook niet , en daar heb ik ook geen behoefte aan. Het zou mij wel eens interessant lijken om mee te gaan met 'Ghost Hunters' omdat je het denk ik echt moet ervaren. Maar heel eerlijk ik denk dat ik het in het echt toch wat te spannend vindt. Een YouTube filmpje doet mij verder niet zoveel.

Ik geloof dan weet niet dat geesten zichtbaar zijn als hoe wij zichtbaar zijn. Dan denk ik toch eerder aan dat het energiebollen zijn wat ook wel eens op film gezet is. Maar echt het lichaam zoals wij dat hebben geloof ik niet.

Het enige wat ik vroeger dan had was dat ik wel eens wat dingen kon voorspellen :') volgens mijn ouders dan. Ik denk dat ik gewoon best wat gevoelig ben voor bepaalde dingen. Maar ik zie dit niet als iets Paranormaals. Ben verder totaal niet zweverig hoor , aan dat extreem zweverige wordt ik altijd heel kriegel van.

Maar ik vindt bepaalde delen van het paranormale wel heel interessant en vermakelijk om in te verdiepen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 00:54

Urbanus schreef:

Edit: dit topic leeft nog, misschien interessant? [LZP] Geloven jullie in geesten? daar gaat het ook over energie etc.

:') deze post heeft om 6 minuten voor 12 nog mijn hele dag goedgemaakt..denk dat ik hem ook maar een pb stuur.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 01:13

Urbanus schreef:

_O- oliebol straks staat z’n inbox vol!!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 01:27

Energie zou wel fijn zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:57

Ik moet meteen denken aan die 'djottewawee, djottewawee' dame.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:12

Ik heb best veel meegemaakt en vooral FYSIEKE dingen. Zoals een ring die verdwijnt en dan gewoon weer terug op de zelfde plek ligt een jaar later. Een armband die mijn moeder kwijt was geraakt hier en toen ze het jaar erop terug zou komen, lag hij ineens midden op de vloer.
En vorig jaar was ik met een deurtje bezig aan het klussen en viel er zo´n ring die je onder een schroef doet. Ik zie hem vallen en hij lost gewoon op. Nooit meer teruggevonden, maar ik verwacht dat hij wel een keer terugkomt, net als de rest. Ook nog in verschillende huizen, ik heb het idee dat er een grapjas is die met me mee verhuist.
Ik heb ook eens gehad dat in bed, ik aan mijn pyjama getrokken werd, bij mijn schouder. Echt de stof van mijn rug en weer terug laten schieten. Ik woon alleen. Toen heb ik wel even het licht aangedaan, want dat was heel bizar. Dat moest een persoon zijn, maar nee.
Ook eens gehad dat al mijn haren over mijn hele lichaam overeind gingen staan toen ik in bed lag.Er was iets heel dreigends kort aanwezig.

Heeft verder weinig met "geloven in" te maken. Ik heb gewoon geen andere verklaringen en als jullie die wel hebben, prima.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 12:32

Lusitana schreef:
Heeft verder weinig met "geloven in" te maken. Ik heb gewoon geen andere verklaringen en als jullie die wel hebben, prima.

Slaapparalyse

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:26

Babootje schreef:
Lusitana schreef:

Slaapparalyse

Maar dat is irritant, als iemand aangeeft dat ze ergens in gelooft en dat een ander met verklaringen komt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:05

Babootje schreef:
Lusitana schreef:

Slaapparalyse

Urbanus schreef:
Maar dat is irritant, als iemand aangeeft dat ze ergens in gelooft en dat een ander met verklaringen komt.

Volgens mij zegt Lusitana dat helemaal niet Urbanus. Zij zegt juist dat haar ervaring weinig met 'geloven in' te maken heeft. En als er anderen zijn die andere verklaringen hebben, dat dat prima is.
Vervolgens geef ik 1 van die "andere verklaringen". Waarom is dat dan irritant?

Mijn dochter heeft als kind veel last gehad van slaapparalyses. Slaapstoornissen komen veelvuldig voor bij mensen met ADHD en/of autisme of onder stress. Bij een slaapparalyse/of slaapverlamming is je geest wakker, maar je lichaam nog niet. Je zit dus a.h.w. gevangen in je lichaam. Dit gaat vaak gepaard met halluchinaties: angstige belevingen/dromen meestal van paranormale aard. Waarbij mensen fysiek kunnen voelen dat er iemand naast of op hen komt liggen, etc.
Ze heeft het nu nog wel, maar omdat ze er niet meer bang voor is wel veel minder. Slaapt inmiddels ook met een verzwaringsdeken dat ook helpt.

https://www.psyblog.nl/2016/10/07/slaap ... atuurlijk/

Je hersenen kunnen vreemde dingen met je doen. Soms kun je je dingen herinneren terwijl je zeker weet dat je die nooit hebt beleefd. Dat komt omdat mensen een bewust en een onderbewust geheugen hebben. Zo kun je in je onderbewuste geheugen dingen hebben opgeslagen waarvan je je op dat moment niet bewust bent, maar die wel voor een herinnering kunnen zorgen op het moment dat jij voor het eerst iets beleeft. Een deja vu.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:08

Urbanus schreef:

Je bent zelf geestig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:46

Ik heb zelf slaapverlamming, ik weet goed hoe het is. Maar daarom weet ik ook dat je niet even het licht aandoet als je middenin zo'n episode zit.

Het is irritant dat je zoiets voor haar invult, maar ik denk dat je haar tekst anders interpreteert zoals ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:21

Urbanus schreef:
Ik heb zelf slaapverlamming, ik weet goed hoe het is. Maar daarom weet ik ook dat je niet even het licht aandoet als je middenin zo'n episode zit.

Het is irritant dat je zoiets voor haar invult, maar ik denk dat je haar tekst anders interpreteert zoals ik.

Slaapverlamming lijkt mij vreselijk eng om te hebben. Kom je daar wel weer vanaf op den duur?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:38

@Babootje, gaat bij mij niet op. In de eerste plaats zijn er gewoon fysieke verdwijningen en weer terugkomen van dingen gebeurt, op klaarlichte dag. Ten tweede betreffende het geruk aan mijn pyjama en het overeind gaan staan van mijn haren: Ik lag wel eens waar op bed, maar was nog niet eens aan slaap toegekomen.Ik val snel in slaap, maar niet binnen een minuut.
Ik heb wel slaaptoestanden meegemaakt (dat er een heks op me zat die mijn polsen naast mijn hoofd vastpinde en dat ik daar zere polsen van had bij het wakker worden) en kan daarom ook weten dat er een verschil is. Ik dus weet ook dat je hersens je voor de gek kunnen houden tot een niveau dat het fysiek voelt, maar als je iets laat vallen en het is weg, dan is dat geen truc van je hersenen. Of wil je me dan uitleggen hoe dat werkt? En hoe verklaar je het als er meerdere mensen betrokken zijn?

Ik ben zelf erg nuchter van aard en probeer overal verklaringen voor te vinden en bij deze gevallen (en er zijn er nog veel meer geweest) lukt het me niet er een te geven. Dan schaar ik ze onder paranormaal want normaal is het in elk geval niet.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:39

Wat ik versta onder de positieve energie is manifestatie. En nee, dat houdt voor mij niet in dat je iets wenst en dat het dan morgen uitkomt, precies zoals jij wil. Maar door iets iedere dag te visualiseren, ervan te dromen en erin te geloven, maak je iets letterlijk visueler. Tastbaarder. Je kan met je hersenen terug in de tijd reizen door je dingen te herinneren, maar je kan ook "vooruit" reizen door je verbeelding te gebruiken. Door te verbeelden of te visualiseren, is het makkelijker om de weg naar jouw doel zien. En die bestaat uit hard werk en ervoor gaan, maar ook uit intuïtie. Die manifestatie zorgt er bij mij voor dat ik op momenten dat ik (onbewust) een keuze moet maken, de juiste maak door op mijn intuïtie te vertrouwen, en zo door een samenspel van een heleboel aspecten mijn doel bereik. :)

Positieve energie is voor mij niet een paranormaal iets, maar eigenlijk heel logisch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:41

Zebrastreep schreef:
Urbanus schreef:

Slaapverlamming lijkt mij vreselijk eng om te hebben. Kom je daar wel weer vanaf op den duur?

Ja, in m'n pubertijd had ik het heel heftig, nu al een stuk minder en ik kan mezelf goed wakker maken. Ontspannen, niet bang zijn en terugtellen van 100 naar 0.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 00:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-23 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:12

Ik schop deze omhoog :Y)
Ja ik geloof in het paranormale en energieën puur doordat ik ze zag en voel.
Ik ben er ook geïnteresseerd in en als ik mij er voor open stel dan voel ik iets/iemand, ik had laatst wel last van verschijningen. Maar dat is uiteindelijk weggegaan gelukkig.
Een bokker had mij daar toevallig mee geholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:47

Hoe zien die verschijningen eruit -Fotolijstje? Fijn dat je er vanaf gekomen bent.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:53

Ik zag eigenlijk alleen maar witte/grijzige schimmen. Niet opeens opkomend in dezelfde kamer maar als ik bijv naar mijn eigen kamer liep zat er in de logeerkamer wat. Echt voor een splitseconde want als je terug keek was het weg.
Ik schrok ook altijd als ik het zag, eerst vond ik het prima maar de gedachte dat er iets/iemand was vond ik niet fijn.
Ik heb zelfs maar eventjes gezegd dat ik liever had dat het weg ging. Zo gezegd zo gedaan :') Ik heb er nu gelukkig geen "last" meer van