Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Absolem schreef:Op kamers gaan of iemand vinden waar je je bij kan inschrijven. Dan ben je van dat gedoe af. Is de enige oplossing.
herr_balou schreef:Absolem schreef:Op kamers gaan of iemand vinden waar je je bij kan inschrijven. Dan ben je van dat gedoe af. Is de enige oplossing.
Een kamer kost waarschijnlijk meer dan de korting die moeder zal krijgen.
Inschrijven op ander adres maar bij moeder blijven wonen is een heel slecht idee, dan kunnen er mega boetes volgen.
Gitana schreef:Studeren lijkt me altijd een goed idee. Is het niet voor een betere baan dan is het wel voor je eigen ontwikkeling.
Maar wordt ze dan zoveel gekort?
Heb je inzicht in hoeveel het precies is?
Bijvoorbeeld; kennis van me woont bij z'n moeder. Hij krijgt bijstand terwijl zij gewoon goed verdient, dus ik ben wel benieuwd naar hoeveel je moeder gekort wordt en of dat niet gewoon best wel te overzien is.
ingvdh schreef:Ik weet niets van de regels, maar niemand mag en kan van jou verwachten dat jij je leven on hold zet voor onbepaalde tijd tot jouw moeder haar leven weer op orde heeft. Jij moet ook verder en aan een toekomst werken.
Ik proef een beetje dat de bewindvoerder niets anders wil want anders moet hij aan de bak. Daar wordt hij voor betaald overigens.
Maar ga je met de BBL zoveel meer verdienen dan je nu doet dan?
Depende schreef:Je geeft aan dat jij nu kostendelende medebewoner bent van jouw moeder, als jij een bbl opleiding gaat doen ben jij dat niet meer. Je moeder krijgt dan weer de hele uitkering als alleenstaande. Hoeveel jij verdient maakt niet uit, hoeveel jij bedraagt in het huishouden kan wel uit maken. Ik zou ook een afspraak maken met de gemeente.
Ik kan mij voorstellen dat het voor de toeslagen iets verschil kan maken als jij (veel) meer gaat verdienen. Om dat te bekijken zou de bewindvoerder een proefberekening kunnen maken.
Het zou kunnen dat de bewindvoerder dit niet zo goed weet of geen zin heeft om extra werk te doen en daarom zegt dat jij de opleiding niet kan doen. Volgens mij is er geen wettelijke basis voor zijn uitspraak
Morganlefay schreef:Ja je moeder wordt gekort op dr ABW omdat jij geld verdient en nog in huis woont.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... suitkering