Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
Ding is eeuwig aan het slapen nu
en daardoor ben ik bang dat we straks met het schaap hetzelfde "probleem" hebben. Al is bol nooit moeilijk met retourneren wat zulke dingen betreft.
. 
Van 7.00 tot 7.30 vind ik lang zat voor de tablet. Daarna is het aankleden en naar beneden, eten en naar school.
Al zullen we hem inderdaad een eindje weg zetten en niet direct naast zn hoofd. verootjoo schreef:Even een oprechte verbazingsvraag; waarom mag je kind niet volgens zijn eigen biologische klok uit bed? Midden in de nacht is idd niet zo handig, maar ik lees hier half 7, dat is toch een hele normale tijd voor een kind van 4 om uit bed te gaan?
Laten jullie ze dan oprecht nog een half uur/uur wakker in bed liggen tot het volwassenenbrein het tijd vindt om wakker te worden?
Hier iig nooit slaaptrainers. Onze zoon van 6 komt tussen 6-half7 melden dat ie wakker is, en gaat dan naar beneden. Doet ie vanaf dat hij een jaar of 3,5/4 is.
Onze zoon van 3 is een langslaper en komt altijd rond half 8 uit bed.
Mijn man vertrekt doordeweeks (in stilte) tussen 5.30 en en 5.45 naar kantoor. Als ons zoontje dat in de gaten heeft is zijn broertje, wat zeg ik, de hele straat ook meteen wakker omdat meneer niet mee mag naar kantoor
Dus als hij met behulp van zo'n slaaptrainer nog even op zijn kamer blijft, scheelt dat een hoop gekrijs. Nee, dat is overdreven, maar wel een van de punten waarom we er over nadenken. Mjetterd schreef:verootjoo schreef:Even een oprechte verbazingsvraag; waarom mag je kind niet volgens zijn eigen biologische klok uit bed? Midden in de nacht is idd niet zo handig, maar ik lees hier half 7, dat is toch een hele normale tijd voor een kind van 4 om uit bed te gaan?
Laten jullie ze dan oprecht nog een half uur/uur wakker in bed liggen tot het volwassenenbrein het tijd vindt om wakker te worden?
Hier iig nooit slaaptrainers. Onze zoon van 6 komt tussen 6-half7 melden dat ie wakker is, en gaat dan naar beneden. Doet ie vanaf dat hij een jaar of 3,5/4 is.
Onze zoon van 3 is een langslaper en komt altijd rond half 8 uit bed.
In ons geval staat de slaaptrainer om 06:15, anders hebben we de kinderen om half 5 al aan het bed staan op sommige dagen.

Of hij vond dat het schaap stuk was, want het duurde veel te lang tot de ogen open gingen. secricible schreef:Ik heb van tommee tippee. Voordeel vond ik dat je met een app kan bedienen. Dus als het erg onrustig op de kamer was de eerste dagen of als zusjelief om 6 de boel op stelten zet en niet in bed te houden is kon ik zonder dat hij het wist zijn wekker verzetten zodat ik toch consequent kon blijven met "pas bij groen uit bed"
ga me er nog even in verdiepen
Hier niet meer nodig dus staat in de kast, maar was er wel blij mee verder.