Boodschappen Ned, Du, Be goedkoopst?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5076
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Boodschappen Ned, Du, Be goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 12:17

Voor de mensen die boodschappen doen in Ned, Du, Be. Waar zijn de boodschappen het goedkoopst?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:19

In België? Nergens :+

Zowiezo Delhaize/Carrefour vermijden, al heeft Delhaize dikwijls wel speciaal artikelen die je ergens anders moeilijk vind. Jumbo/Aldi/Colruyt merk ik dat die iets goedkoper zijn, al hangt dat ook af.

crow
Berichten: 2433
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Boodschappen Ned, Du, Be goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:23

Woon aan de grens en merk dat veel Belgen in Nederland boodschappen doen omdat het hier goedkoper zou zijn. Tanken doe ik regelmatig in Belgie.
In Nederland wissel ik tussen supermarkten. Aldi is met sommige produkten goed en goedkoper dan bijvoorbeeld Jumbo, maar Jumbo weer met andere producten. Probeer ook zo veel mogelijk te eten uit de dumpkast bij de jumbo, dan is het meer dan 50% afgeprijst en vooral met vlees merk je dat verschil goed.

8nnemiek

Berichten: 43808
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Boodschappen Ned, Du, Be goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:27

Ik woon dichter bij de Duitse supermarkt van bij de Nederlandse, maar ik ga toch vooral naar de Nederlandse Lidl en AH. Sommige dingen koop ik in Duitsland; sodastream cilinders, bier, badedas, milka chocolade.. Maar met groente en fruit vind ik de kwaliteit in Duitsland minder goed, en de prijzen van de meeste producten zijn er vergelijkbaar, sommige dingen zijn zelfs flink duurder.

kiki1976

Berichten: 17014
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Boodschappen Ned, Du, Be goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 12:43

Wij waren van de zomer op vakantie in België en dan ter hoogte van het 3 landenpunt met Duitsland en België.
Wat me opviel is dat het vlees in Luxemburg en België een stuk duurder is, ook met gewone boodschappen ( denk aan bv brood. Bij Delhaize schrokken we ons rot, € 4 voor een klein brood. Ook melk etc was daar veel duurder).

Maar andere dingen waren er weer veel goedkoper dan in NL.
Denk dat je echt per product moet kijken waar het goedkoper is.