Lang verhaal kort: ik ga binnenkort promoveren en tijdens mijn promotietraject heb ik mijn eerste (en enige) eigen paard in moeten laten slapen op pas 9-jarige leeftijd. Dit gebeurde allemaal net in corona tijd en heeft er flink in gehakt. Niet alleen was ik mijn maatje kwijt, ook mijn sociale leven lag (en ligt) ineens stil.

Nu is het gebruikelijk om voorin je boekje een pagina te doen met een zin erop. Vaak is dat bijvoorbeeld "voor mijn ouders", of iets in die trant. Soms ook gewoon een mooie quote of andere wijsheid waar iemand veel waarde aan hecht.
Ik wil daar dus iets doen met de letters van de naam van mijn paard. Het klinkt misschien heel kinderlijk (

Het liefst verwijs ik naar mijn gelukkige periode met hem, terwijl het ook kan slaan op mijn promotietraject (binnen de oogheelkunde), zodat het niet een "random" zin wordt, waarvan niemand zal begrijpen dat het in mijn boekje staat.

Het boekje wordt in het Engels, maar een Nederlandse zin kan ook, of bijvoorbeeld Latijn. Wat dat betreft heb ik niet zoveel voorkeur.
Voor nu heb ik als "favoriet": "Imagine Never Drifting Into Oblivion". -> Ik zal hem niet vergeten en het feit dat ik dit boekje heb gemaakt en gedrukt, betekent ook dat ik zelf iets acherlaat waardoor men mij niet "vergeet".
Ik heb alleen nog niet hét perfecte gevoel bij deze zin en zit al avonden hierop te broeden, maar hoe meer ideeën hoe beter, dus willen jullie meedenken?

Zijn naam: Indio (eventueel met Jaq of Jack er nog achter, maar Indio zelf is ook goed; dit was zijn roepnaam).
Alvast bedankt

(PS: ik weet niet of er bekenden meelezen, voor hun is de verrassing er dan alvast af