Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
belle_boef schreef:Een kaartje met u bent uitgenodigd voor de plechtigheid en de tijden er bij voor je eigen familie en het feest op een andere locatie en aparte kaart voor de mensen die je op het feest wil.
SnuitjeLove schreef:Nu raak ik al gestrest van het idee mijn ouders/familie te moeten uit nodigen voor onze bruiloft. Qua ideaal zie ik het voor mij met de familie en vrienden van mijn vriend, een paar vriendinnen van mij en mijn broer(ook graag als getuige) met zn vriendin. Ik wil graag dansen, lekker gek doen en drinken. De sfeer die ik heb op familiefeestjes van mijn vriend zie ik graag terug op onze bruiloft. Echter weet ik gewoon dat ik niet zo erg kan genieten als mijn familie erbij is, dat ik mij dan verplicht voel bij mijn ouders te zitten terwijl ik bij mijn schoonfamilie wil feesten.
SnuitjeLove schreef:belle_boef schreef:Een kaartje met u bent uitgenodigd voor de plechtigheid en de tijden er bij voor je eigen familie en het feest op een andere locatie en aparte kaart voor de mensen die je op het feest wil.
Wellicht ook een optie. Maar dan, werk je aan het einde van de dag je familie dan de deur uit? Ze zullen er vast wel lucht van krijgen dat er nog een feest zal zijn na die tijd. Is dat niet raar om een eind tijd op een kaart te vermelden?
amber15 schreef:Als ik dit lees, krijg ik het gevoel dat je al weet wat je wilt, maar dat je misschien behoefte hebt aan bevestiging.
Volg je ideaalbeeld! Je bent niemand iets verplicht. Jullie dag, jullie feest. Desnoods trouw je lekker in het buitenland met de mensen die je lief zijn en stuur je achteraf een kaart dat je getrouwd bent. Volg je hart!
Wat je ook besluit, doe wat jullie willen en niet wat de 'norm' zegt.
En nee, mijn familie en mijn ouders zullen ook niet op mijn bruiloft aanwezig zijn. Een aantal familieleden, met wie ik goed contact mee heb, uitgezonderd. Als mensen mij daarop afwijzen, is dat aan hen.
Luckystory schreef:Ga trouwens op een strand in Bali ofzo… alleen jullie en de getuigen en eventueel wat vrienden. En dan achteraf 2 feestjes apart voor de families wat dan niet onder de noemer trouwfeest hoeft te vallen.
Sunnda schreef:Hi ts! Wat een lastige situatie.
Hoe oud ben je?
Ik kan namelijk niet echt plaatsen hoe de lijn gaat van 'moeizame jeugd', naar 'ik schaam mij voor mijn ouders, ze zijn oudbollig, aai en ongemakkelijk.
Dat laatste klinkt mij nogal 'puberaal' in de oren, terwijl het eerste imo een begrijpelijke reden tot afstand kan zijn.![]()
En verder zeg ik altijd; egoistisch zijn mag, maar wees niet teleurgesteld als anderen je ook egoistisch benaderen.
Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Babsiej, beegee, biekie, Condor, Em_, Esperanza, Everest, fleurtjeuh, friendly, Jade91, Lalidan, lucifertje, maringe, meintje, nnicolex, nonosb, oblix, Patriesje, Roihi, VixillHedinn en 41 bezoekers