Ervaringen UPS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deemiii

Ervaringen UPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 09:11

Hoi!

Ik hoop dat dit hier goed staat.

Afgelopen maandag heb ik kleding besteld bij een Engels bedrijf. €15 euro extra aan verzendkosten betaald zodat het binnen 2 werkdagen bij mij thuis zou zijn.

Gisteren zou de bezorgservice dus langskomen. Jammer genoeg was ik net 5 minuten te laat thuis van het werk, maar onderweg kreeg ik de melding dat het was bezorgd. Mooi, dacht ik. Eenmaal thuis nergens een pakket te bekennen, geen briefje te vinden met waar of bij wie het is achtergelaten. Als ik bij de track en trace code kijk staat er mijn adres en dan achtergelaten bij: Other. :+

Ik heb inmiddels UPS een bericht gestuurd (zou ik binnen een aantal uur reactie op krijgen volgens de site, helaas nog niks..) en ook de webshop heeft bericht gehad. Volgens hun is het afgeleverd (ja goh, dat zie ik ook staan op de track en trace) en anders moet ik maar de hele straat af gaan om te vragen bij wie het ligt… :z

Ik vroeg me dus af, zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met UPS en misschien soortgelijk hebben meegemaakt? Ik heb me echt letterlijk rot gezocht rondom het huis hier, maar kan echt echt niks vinden… Directe buurman is soort mensenschuw en doet nooit open als ik aanbel, die moet ik dan toevallig zien…

Baal er echt van want heb de kleding voor vandaag nodig…

Groetjes

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:24

Als je het echt snel nodig hebt, zou ik toch maar een rondje aanbellen in de straat. Dat is wel de snelste optie. :D
Zou ook nog kunnen dat postbezorger wel als 'bezorgd' heeft gemeld, maar alsnog mee terug genomen. Dan wordt het lastiger :')

Nickeltje

Re: Ervaringen UPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:26

Als wij zien dat een website of leverancier bezorgt met ups, zoeken wij verder en bestellen we daar niet.
Zelfde geldt op ons adres voor dpd... Erg teleurstellend die service...

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:47

Geef mij maar gewoon de oude vertrouwde PostNL.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:28

Ik heb voor mijn werk vaak producten moeten verzenden en weer terug gekregen. Het is toch het snelste als je met de UPS belt. Er was een tijdje geleden een poging gedaan om een pakket te bezorgen alleen was het kantoor gesloten. Ik heb toen gebeld om 1600 S’middag dat ik het pakket vandaag nodig heb. De medewerker heeft kunnen regelen dat het pakket een half uur later op kantoor bezorgd was.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 10:41

CaptainJS schreef:
Ik heb voor mijn werk vaak producten moeten verzenden en weer terug gekregen. Het is toch het snelste als je met de UPS belt. Er was een tijdje geleden een poging gedaan om een pakket te bezorgen alleen was het kantoor gesloten. Ik heb toen gebeld om 1600 S’middag dat ik het pakket vandaag nodig heb. De medewerker heeft kunnen regelen dat het pakket een half uur later op kantoor bezorgd was.

Ja ik zou wel willen bellen, maar ik kan nergens een telefoon nummer vinden… Enkel contact via Facebook, Twitter of e-mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:43

Ha daar heb ik een mooie over. Pakketje retour gedaan(€100,-)
Pakketje stond als nog niet bekend in het systeem. Gebeld en het een en ander uit laten zoeken.
Bleek dat ie gewoon afgeleverd was en 2 dagen later retour afgeboekt

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 10:48

Morganlefay schreef:
Ha daar heb ik een mooie over. Pakketje retour gedaan(€100,-)
Pakketje stond als nog niet bekend in het systeem. Gebeld en het een en ander uit laten zoeken.
Bleek dat ie gewoon afgeleverd was en 2 dagen later retour afgeboekt

Dat is ook erg zeg!
Mijn pakketje heeft ook een waarde van rond de €100,- en baal er echt van.

Net een tel. nr gevonden, gebeld, en werd zoals verwacht van het kastje naar de muur gestuurd. :roll:

Bij de buren aangebeld, buurman hiernaast deed zoals verwacht niet open en de andere buren hebben geen pakketje ontvangen. Wat een ruk service. Snap echt de moeite niet om even een briefje achter te laten oid waar ze het hebben achter gelaten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:55

Grote kans dat het nog in de bus ligt van de bezorger en later nog bezorgd wordt. Dat track en trace systeem van hen werkt echt super slecht.

Als de bezorger vandaag niet meer komt, staat er vanavond waarschijnlijk weer een scan dat hij op de hub ligt en morgen opnieuw wordt aangeboden voor bezorging.

Tip: hang een briefje op de deur (mits niet in het zicht van de straat) met: pakketjes mogen bezorgt worden op xx locatie (in de kliko/ bij de buren op nr 8/ onder de omgekeerde bloempot) en zet je naam er onder, de bezorger hier gaf aan dat zij daar genoeg aan hebben, een foto maken van het briefje en dan op aangegeven locatie achterlaten.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 10:57

MarliesV schreef:
Grote kans dat het nog in de bus ligt van de bezorger en later nog bezorgd wordt. Dat track en trace systeem van hen werkt echt super slecht.

Als de bezorger vandaag niet meer komt, staat er vanavond waarschijnlijk weer een scan dat hij op de hub ligt en morgen opnieuw wordt aangeboden voor bezorging.

Tip: hang een briefje op de deur (mits niet in het zicht van de straat) met: pakketjes mogen bezorgt worden op xx locatie (in de kliko/ bij de buren op nr 8/ onder de omgekeerde bloempot) en zet je naam er onder, de bezorger hier gaf aan dat zij daar genoeg aan hebben, een foto maken van het briefje en dan op aangegeven locatie achterlaten.

Oké, dus dan hoef ik niet zo te stressen dat het pakket zoek is. :+ Ik ben vanmiddag de hele middag thuis, dus dan kan ik het mooi in de gaten houden.

De tip van het briefje is ook een goede, nooit aan gedacht.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 16:32

Het is gelukt! Via de mail kreeg ik vanmiddag een standaard antwoord terug, maar via de Facebook chat kreeg ik te horen dat het pakket 6 (!) huizen verderop is afgegeven. Had het fijn gevonden als ze dit even op de track en trace of middels een briefje hadden laten weten, maar goed, ik ben al lang blij nu dat ik de kleding heb. :D