Secret Santa 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:00

germie schreef:
En egeltjes als huisdier? Kan dat?


M_D_H schreef:
[ [url=m/62wK9q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LigJsX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B45VUI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hLpQF5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UJVtxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
Dit was een van de mijne, knappe Gini <3


En ze zijn gemaakt van witte chocolade <3

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:05

Wat leuk al die egeltjes!

Heb hier ook wel eens een egeltje in de tuin gezet. Ben altijd bang dat als je voer neerzet, de katten van de buren dat dan opeten :+

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 11:06

Ik vrees dat als ik voer neer zet mijn eigen katten het al opgegeten hebben voor welke egel dan ook het kan ruiken _O-

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:18

capopjekop schreef:
Egels zijn zo schattig! Ik durf hier alleen geen voer voor ze neer te zetten met al die ratten.


Dat heb ik dus ook. Zag tot mijn grote verbazing een bruine rat bij mijn vogel vetbollen, dat verklaart ook de gangen langs de stal, grr. Ik heb wel een egelhutje staan maar het egelvoer in de hooistoom container was al aangevreten, dus weg gegooid.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:19

Och die egels, wat immens schattig. Mijn hond had vroeger een speciale 'egel-blaf' als ze er een gevonden had. Klonk heel grappig, geen idee waar ze het vandaan heeft gehaald.
Ik wist overigens niet dat je egels als huisdier kon hebben, dacht ook dat het illegaal was idd. Wel heel erg cute! Wij hebben ook voer buiten staan.

Hier mijn pakket ook bijna klaar! Morgen in de stad nog even de finishing touches halen en een doos zoeken, Vooral dat laatste is even een probleem hahaha.

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:42

Super schattig, die egels!
Vorig jaar lag er eentje in winterslaap in onze oude moestuin, en sindsdien durf ik er geen onkruid meer uit te doen met de riek in de winter. Ging maar net goed toen :=
Nu laat ik het onkruid en lekker groeien en de bladeren blijven er liggen, hopelijk zitten er dit jaar ook weer een hoop beestjes tussen verstopt :D

EedihcrO

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:56

Zo schattig al die egeltjes. Hier loopt er ook eentje rond. Ik heb wel altijd zo’n onderbord voor planten met water staan, maar voer eigenlijk niet. Wat geven jullie ze dan?

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:03

EedihcrO schreef:
Zo schattig al die egeltjes. Hier loopt er ook eentje rond. Ik heb wel altijd zo’n onderbord voor planten met water staan, maar voer eigenlijk niet. Wat geven jullie ze dan?


Kattenbrokjes of speciaal egelvoer.

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:10

Oh, dat lijkt me inderdaad wel even schrikken 8nnemiek.

EedihcrO: wij voeren ze speciaal egelvoer, meestal gemengd met wat kattenbrokjes, maar ze zijn selectief, vaak laten ze de kattenbrokjes staan of wieberen ze ze uit het bakje. Kan natuurlijk ook zijn dat de kattenbrokjes te groot of te hard zijn voor de wat kleinere egeltjes.

Verder doe ik er af en toe een gekookt eitje bij of een beetje gekookte kipfilet.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:07

Sorry voor mijn afwezigheid lieve Santa :( Ik kreeg een berichtje van ynskek, ik zal m'n best doen om wat actiever te zijn :j

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:10

Ohh wat doen jullie.. nu wil ik ook een egel

te schattig al die egel foto's

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:27

Ik wil ook een egeltje, zo schattig !

Hiraeth

Berichten: 3224
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:49

Ik heb nu medelijden met een postbezorger die straks een stekelig pakket heeft. :D

Mocht ik ooit een semi-illegaal huisdier nemen, ga ik wel voor een ander beestje: de eekhoorn! Zo veel karakter in een schattige outfit. :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:00

Wij voeren ook egelvoer, kattenvoer willen ze hier ook niet. Ik bestel altijd egelvoer bij Vivara, dat vinden ze het lekkerst. Hoezo verwend. :=

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:02

Ik weet echt niets van egels, maar is het de bedoeling dat je die bij voert? Heb ook wel eens gehoord dat je vogels bv eigenlijk niet bij moet voeren omdat ze anders te afhankelijk worden, maar heb me nooit verdiept in hoeveel waarheid daar in zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:03

die egeltjes <3 .

Wel de leukste verrassing van naar de randstad naar brabant verhuizen. Dat je gewoon egeltjes en eekhoorns hier op straat ziet lopen.

Mijn hond gilde alleen als een baby van 5 weken oud toen ze voor het eerst een egel bij de tuin zag. En.ze.hield.niet.op. niet.vanzelf.

Tot die egel door het luchtalarm maar eieren voor z'n geld koos, en zelf de bosjes in waggelde :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:05

Egeltjes in Nederland hebben het moeilijk, dus bijvoeren wordt gewaardeerd.
Over dat vogels niet bijgevoegd mogen worden is ook een fabel. Vogelbescherming stimuleert het bijvoeren niet voor niets.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:09

Menino schreef:
die egeltjes <3 .

Wel de leukste verrassing van naar de randstad naar brabant verhuizen. Dat je gewoon egeltjes en eekhoorns hier op straat ziet lopen.

Mijn hond gilde alleen als een baby van 5 weken oud toen ze voor het eerst een egel bij de tuin zag. En.ze.hield.niet.op. niet.vanzelf.

Tot die egel door het luchtalarm maar eieren voor z'n geld koos, en zelf de bosjes in waggelde :')

:')

De hond van mijn zwager was geobsedeerd met onze egels, elke keer als ze er was en we wilde voeren oid dan vloog ze bijna het terrarium in, zo opgewonden was ze dan.
Tot de dag dat wij Gini los hadden lopen en mijn zwager in eens binnen kwam met de hond, hond vloog naar egeltje toe, te snel om te kunnen corrigeren, iedereen hield zijn hart vast... Tot we de hond hoorde piepen en janken, want stekels in je neus is echt niet grappig :')
Daarna heeft ze nooit meer naar de egels omgekeken :n

Marjo

Berichten: 37251
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:15

@M_D_H: Gaan alle vragen van vorige week morgen meegenomen worden? Of heb ik een post gemist :D

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:20

Heerlijk die egeltjes <3

Wij hebben hier ook meerdere egels lopen. Hebben altijd een schaaltje kattenbrokjes voor ze staan.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:05

Ik ben dus gewoon een sukkel, ik vermoed dat ik gewoon niet kan zoeken. Ynskek heeft me geholpen en nu blijken zo her en der wel tops en flops te staan. En andere berichten. Sorry lootje, voor mijn onterechte gemopper.

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:15

Ik denk dat we hier wel egeltjes hebben, al heb ik ze nog nooit actief gezien.

Vorig jaar zat er wel een specht bij het vogelvoer
Dat zijn mooie en grote vogels!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:26

Hiraeth schreef:
Ik heb nu medelijden met een postbezorger die straks een stekelig pakket heeft. :D

Mocht ik ooit een semi-illegaal huisdier nemen, ga ik wel voor een ander beestje: de eekhoorn! Zo veel karakter in een schattige outfit. :D


Dat is pas een goede hint *\o/*

Wij hadden een tamme eekhoorn op school, totdat ie bedacht dat ie er klaar mee was en dan beet ie in je vinger }:0 Sindsdien vind ik ze niet zo schattig meer.

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:26

Marjo schreef:
@M_D_H: Gaan alle vragen van vorige week morgen meegenomen worden? Of heb ik een post gemist :D

Ja :j

rockwitch

Berichten: 11744
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:13

Toen wij om 3 uur ‘s nachts op waren gestaan om naar Hongarije te vertrekken van de zomer voor de Formule 1 liep er een vos door de wijk. Ik woon in Oosterhout NB. Maar die vos had ik niet verwacht.