Secret Santa 2022

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24128
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:30

_KiMbErLeY_ schreef:
Gefeliciteerd Iris


Mijn probleem met bakken is dat ik het vervolgend alleen moet opeten _O- :=
Geen man of kinderen in huis _O-


Een top trouwens in het pakket!
Een leuke man! (Geen opblaaspop!!!)


Juist een voordeel toch? Alles is voor bassie en ik hoef met niemand te delen *\o/*

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:41

Tancreda4 schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Gefeliciteerd Iris


Mijn probleem met bakken is dat ik het vervolgend alleen moet opeten _O- :=
Geen man of kinderen in huis _O-


Een top trouwens in het pakket!
Een leuke man! (Geen opblaaspop!!!)


Juist een voordeel toch? Alles is voor bassie en ik hoef met niemand te delen *\o/*


Zou dat juist een nadeel vinden, bakken vind ik veel leuker dan het opeten.
Gelukkig heb ik meestal genoeg vrijwilligers om het voor mij op te eten.
Bakken is hier dus ook een absolute top, kan nog wel zo’n set van maatschepjes gebruiken (eetlepel, theelepel, kwart theelepel… dat idee) maar dan wel graag een waar de tekst niet vanaf slijt (want dat is met mijn huidige set gebeurd).
Dingen zoals bakvormen heb ik wel genoeg in huis en bakmixen is voor mij een flop, maar verder maak je me met veel blij.
Heb de eerste keer dat ik meedeed een paar bak tools gekregen die ik nog steeds gebruik (thanks Chantaliiejj)

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:47

ynskek schreef:
Ik ben nog wel op zoek naar makkelijke recepten voor cake of koekjes :j die van zandtaartdeel ken ik al :j

Ik ben dol op de recepten van Laura’s bakery. de suikerkoekjes zijn echt perfect voor koekjes die in vorm moeten blijven. En de chocolade variant daarvan is helemaal hemels. https://www.laurasbakery.nl/chocolade-suikerkoekjes/

Het deeg daarvan is wel echt voor veel koekjes. Ik maak altijd alles, maar vries 2 delen in en gebruik de laatste dan. Tenzij je gewoon heel veel koekjes wil :P
Ik eet ze zelf niet, maar geef ze wel cadeau en anders maak ik mijn man en kinderen er wel blij mee.

Voor glutenvrij vind ik deze lekker: https://www.eetpaleo.nl/recepten/oerhol ... speculaas/

https://miljuschka.nl/keto-chocoladecake/

Op die laatste doe ik wel chocoladebotercreme, maar dat komt omdat ik verder niet direct op de lijn hoef te letten. Hij is wel echt heerlijk!

Ik gebruik overigens ook geen kant en klare mixen, maar kruiden of andere ingrediënten zijn wel welkom. En koekvormpjes bijvoorbeeld. Ik heb er al veel, maar bijzondere vormpjes zijn altijd leuk.

Die honden op de bank. Hoe heerlijk is dat <3

Ik lees ook dat budgetten gegeten kunnen worden. Lekker! Wat nog een top zou zijn in mijn pakket, is een oplossing voor dat gat in mijn hand :+

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:58

ynskek schreef:
IMAY1990 schreef:
Kan je mij er een sturen met de post?


Als je een keer komt oppassen een avond maak ik dan speciaal voor jou nieuwe :j


Deal, bel maar met een datumvoorstel...

Hiraeth

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:59

Menino schreef:
Hiraeth schreef:
Mijn budget is tussen de 12,50 en wat mijn studentenbudget aan kan. _O- Heb er wel echt zin in om na te gaan denken over wat ik ga maken en versturen! <3

Mijn vriend en ik hebben besloten dat als ik jou trek we naar Denemarken rijden voor een kadootje :P

@ Secret Santa leiding: gun Menino een vakantie! :P

Bakken vind ik wel leuk, maar ik heb (1: geen oven nu (tot grote frustratie, want de meest recepten die ik lekker vind gaan de oven in :+) en (2: eigenlijk best weinig bakinzicht. Bij koken kan je instinctief nog wel wat dingen anders doen dan in een recept of net 20 gram meer ergens van hebben. Bij bakken moet je toch echt meten. _O-

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 11:30

Ho jeetje, tijdje weggeweest zie ik. Nam mezelf toch steeds voor om even iets te zeggen, maar een bar druk weekend gehad. Bakken vind ik leuk!! Ik maak alles eigenlijk altijd ‘from scratch’ en heb dan ook een hele lading weckpotten om m’n bloem enzo in te stoppen, haha. Straks bij m’n vriend gaat t allemaal in mooie potjes met etiketten :)

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 12:40

Ik bak wel eens, maar zo goed als altijd mijn appelcake of perencake. Heb genoeg bakvormen :)
Koekjesvormen vind ik wel leuk, daar knutsel ik met klei wel eens mee.

Wou er iemand een leuke man? Ik heb nog steeds een leuke single broer! Hij is niet erg groot, dus hij past vast wel in een pakket als ik goed prop haha.

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:00

Ik bak nooit, echt een enorme hekel aan de smeerzooi die het dan word :')

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:14

Ik vind bakken wel leuk maar geen geschikt oven. Dus dat word helaas niets. Tenzij non bake haha

Jolien87

Berichten: 17518
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:20

LWDaisy schreef:
Ik bak wel eens, maar zo goed als altijd mijn appelcake of perencake. Heb genoeg bakvormen :)
Koekjesvormen vind ik wel leuk, daar knutsel ik met klei wel eens mee.

Wou er iemand een leuke man? Ik heb nog steeds een leuke single broer! Hij is niet erg groot, dus hij past vast wel in een pakket als ik goed prop haha.


:') Gaat hij dan wel vrijwillig in die doos? :=
Sorry maar ik ben voorzien maar wellicht dat je iemand anders vindt om blij te maken. ;)

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:27

Ik ga nog ff bijlezen, maar pleit ook alvast voor lootjes eerder verdelen als het kan :j

Hier geen pepernoten of chocoletter svp, tegen die tijd is sinterklaas al geweest en hoeft het echt niet meer ;-)

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:34

Ik ben ook wel voor eerder lootjes verdelen :j

Nu liggen in de supermarkt en Action al allemaal hele leuke Kerst en Sint artikelen en die zijn in praktijk al uitverkocht en verdwenen tegen de tijd dat de lootjes verdeeld zijn :')

Ik zou al graag wat willen aanschaffen, maar dan is het wel handig om alvast te weten of mijn lootje van pure, melk of witte chocolade houdt (of juist niet :)) ) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:34

Ik ga zo maar wat bakken, want daar heb ik spontaan zin in gekregen. Even opzoeken wat..

Roosch

Berichten: 36740
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:35

Ik zou het ook heel tof vinden als dat organisatorisch te regelen valt! Ik zit ook met een vakantie tussendoor dus uiteindelijk maar weinig shop- en snuffeltijd. :))

Iloveiswan

Berichten: 3323
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:39

Bakken vind ik ook leuk hier :D Maar mijn nadeel is dat ik hele slechte tanden heb en daardoor veel harde dingen niet kan eten.

Door die slechte tanden zit ik nu ook met een ontsteking die super veel zeer doet. Kan al halve week niet eten of slikken. Zelfs een knakworst komt er niet in _O-

Over een uur heb ik een afspraak bij een tandarts. Doodeng. Ben al minstens 13 jaar niet meer geweest door omstandigheden. |o

Roosch

Berichten: 36740
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:43

Wat dapper van je!! Ik ben een lotgenoot en ben zo blij dat ik 4 jaar geleden na tien jaar niet gederfd te hebben toch ben gegaan. Je kunt dit! :(:)

Bakken vind ik wel leuk, maar dat vindt m'n lijn inderdaad wat minder leuk. Mn vriend hoor ik meestal niet klagen. :')

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:55

Bakken vind ik wel leuk maar ik doe het nooit. Bij mij is meteen de hele keuken dan weer een paasei. En dat blijft dan gerust 2 weken liggen tot ik me eraan stoor

AfricanLady

Berichten: 8011
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:01

In de winter steek ik graag een kaarsje aan dit vind ik erg gezellig
Sieraden draag ik bijna niet alleen een horloge.
Oorbellen liever niet omdat ik zowel geen zilver als goud als nep verdraag XD soms heb ik ze in.
Maar een dag later dan al spijt.
Ik heb geen restricties voor de vulling van de doos leef je maar lekker uit.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:24

capopjekop schreef:
Bakken vind ik wel leuk maar ik doe het nooit. Bij mij is meteen de hele keuken dan weer een paasei. En dat blijft dan gerust 2 weken liggen tot ik me eraan stoor

Dan moet je een man nemen die graag eet. Ik wil best bakken voor hem, als hij de zooi dan op ruimt :D

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:30

een man nemen nog wel :+

Lees dat best veel mensen hier geen oven hebben, ik zou echt niet zonder kunnen, ding staat echt meerdere keren per week aan. Heb nu zelfs 2 ovens (maar mis eigenlijk de grote oven in ons vorige huis + )

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:33

Of een vrouw, wat iedereen wil natuurlijk.

En hier ook 2 ovens ja. Heerlijk!

Roosch

Berichten: 36740
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:34

miccamaaike schreef:
een man nemen nog wel :+

Lees dat best veel mensen hier geen oven hebben, ik zou echt niet zonder kunnen, ding staat echt meerdere keren per week aan. Heb nu zelfs 2 ovens (maar mis eigenlijk de grote oven in ons vorige huis + )

Een kerel aanschaffen :))

Roulette_
Berichten: 1065
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:52

EedihcrO schreef:
Of een vrouw, wat iedereen wil natuurlijk.

En hier ook 2 ovens ja. Heerlijk!


Ik heb een oven en een goede combi-magnetron (of eigenlijk een oven met ook een magnetron functie). Ideaal, zou niet meer anders willen. Laatst 3 verschillende taarten gebakken, gaat super efficiënt omdat ik gewoon de andere oven aan zet ipv te wachten tot de taart gaar is.

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:06

Heerlijk he! Hebben wij ook, oven een een combi, ideaal!

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:07

Bakken is leuk, ik doe het alleen niet zo vaak.