Staking NS

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Fearn

Staking NS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-22 20:46

Hoi, nog meer mensen die morgen of volgende week met de trein moeten?

Ik ben het er mee eens dat ze staken.. hun goed recht..

Maar ik moet maandag weer naar huis want dinsdag ochtend weer werken.. En in de regio waar ik ben (Noord Holland) rijdt er dan helemaal geen trein :(

Ik hoop dat ik dan nog een alternatief kan vinden.

Appeltje_1

Re: Staking NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:22

Ik was niet eens op de hoogte van de situatie.
Ik reis volgende week zaterdag weer terug naar huis met de trein, ik hoop dat het dan beter is.

Kan jij evt niet iemand vragen om je op te halen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:25

Waar zit je dan een waar moet je naartoe. En wanneer?

Rockes <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-22 21:26

Dit is hoe het voorspeld wordt op 9292:
Afbeelding

Ik ben hier op vakantie en ken niemand :P Naar huis is het 3 uren reizen met de trein. Maar belangrijkste is dat ik ergens voorbij Amsterdam kom (ik moet naar het noorden van NL).

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:28

Ik moet maandag weer naar school toe (vanaf Amsterdam naar Den Bosch) dus ik gok dat ik nog 3 dagen extra “vakantie” heb

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Sushi_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:28

Fearn schreef:
[ [url=m/IMSKLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben hier op vakantie en ken niemand :P Naar huis is het 3 uren reizen met de trein. Maar belangrijkste is dat ik ergens voorbij Amsterdam kom (ik moet naar het noorden van NL).

Dan zou ik even kijken of er bussen rijden. Niet vervangend busvervoer maar normale lijndiensten. Bereid je er wel op voor dat die heel erg druk zullen zijn, maar in ieder geval kom je dan waarschijnlijk wel voorbij Amsterdam.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:31

Fearn schreef:
[ [url=m/IMSKLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, gaat nog leuk worden die staking. Misschien kan ik je verder helpen (mag ook per pb.) Waar moet je precies heen maandag en vanaf waar vertrek je? Is (een stuk) met de bus een optie?

Kan zijn dat er wel een paar treinen rijden, niet elk personeel staakt. Gister reden er ook enkele treinen waar ze staakten. Alleen weet je dat maandag pas.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-22 21:39

(voor wie evt wil helpen) Mochten er mensen vanaf regio NH rijden richting bijv Zuid Holland of Utrecht mogen wel pb doen (ik zet liever niet mn exacte locatie hier)

Voor anderen zou natuurlijk ook fijn zijn als die geholpen kunnen worden via dit topic :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:06

Als je op vakantie bent zou ik het er niet op wagen en gewoon zondag naar huis gaan. Dan rijdt alles wel gewoon

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:28

Ik reis 3x per week met de trein. Door 2 gebieden (zuid en west). Eindelijk rijden de treinen weer (eerst werd reizen afgeraden in zuid ivm werkzaamheden bij Boxtel). En nu kan ik nog niet :+ .
Ben benieuwd of de NS beetje coulant is met geld teruggeven, want om nou een uur te fietsen om een incheck te laten zien is ook weer zo..

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:36

Ladybird schreef:
Als je op vakantie bent zou ik het er niet op wagen en gewoon zondag naar huis gaan. Dan rijdt alles wel gewoon

Dat lijkt mij ook de makkelijkste oplossing. Niet leuk, maar een ommelandse reis met bussen en alles (als dat al lukt) zou ik ook geen trek in hebben.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:09

Misschien is een Flixbus een optie om thuis te komen van vakantie

Houd je van brocante? Kijk dan op instagram bij het_brocante_leven

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:17

Als je van Noord-Holland naar Noord Nederland (ik gok Friesland/Groningen/Drenthe?) moet kun je eventueel ook met een bus over de Afsluitdijk. Er gaat een rechtstreekse bus van Alkmaar naar Leeuwarden en vanaf daar rijden de treinen gewoon.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-22 09:35

Picopico schreef:
Als je van Noord-Holland naar Noord Nederland (ik gok Friesland/Groningen/Drenthe?) moet kun je eventueel ook met een bus over de Afsluitdijk. Er gaat een rechtstreekse bus van Alkmaar naar Leeuwarden en vanaf daar rijden de treinen gewoon.

Idd klopt ja :)

Ik zit nog even in dubio wat ik ga doen. Wil liever niet eerder weg, maar met die bus is ook risico dat die enorm vol zit (en das niet zo fijn met zware tassen).

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:42

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:59

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Sushi_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:14

xPabloBokt schreef:
Wees vooral ook op de hoogte van de stakingsregeling: NS moet kosten vergoeden die je maakt als jij niet op bestemming kunt komen door de staking!

https://www.ns.nl/uitgelicht/interessan ... aking.html

Wel belangrijk: met een maximum van €25 en je reis moet de hele dag niet mogelijk zijn. Rijdt er ergens tussendoor 1 trein wel dan vergoeden ze al niet.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 19:49

Ah ja, dat klinkt aannemelijk. Ik hoef gelukkig maar 1 trein te hebben woensdag (Helmond - Oss) dus ik blijf binnen het stakingsgebied en er rijdt hoogstwaarschijnlijk dus niets op dat traject. Acht mijn kans redelijk groot dat ik het terug krijg.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:38

Vanaf maandag rijd ik dagelijks woon-werkverkeer IJmuiden- Schagen. Mocht iemand mee willen rijden, pb maar.

Doe wel en zie niet om

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 19:10

Uiteindelijk toch besloten om morgen alvast naar huis te gaan :) Lijkt me toch te groot risico dat de bus vol zit/ook niet rijdt.

En merkte het hier gisteren al dat diverse treinen niet reden..

En ook dinsdag en woensdag nog rijden er veel niet. Ben benieuwd hoe dat loopt

Vriendin van mij komt ook maandag terug van vakantie op Schiphol, ook daar staken ze. Zal wel een gezellige boel worden daar :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:12

Verstandig van jou denk ik.
Voor je vriendin zal het erg balen zijn…Tenminste als ze met de trein moet.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:13

xPabloBokt schreef:
Ah ja, dat klinkt aannemelijk. Ik hoef gelukkig maar 1 trein te hebben woensdag (Helmond - Oss) dus ik blijf binnen het stakingsgebied en er rijdt hoogstwaarschijnlijk dus niets op dat traject. Acht mijn kans redelijk groot dat ik het terug krijg.

Dit is niet helemaal waar. Het kan zomaar zijn dat een collega van een niet stakende standplaats een rit op die lijn heeft.
NS personeel gaat natuurlijk het hele land door en de collega's die werken vanuit een standplaats die niet staakt moeten wel gewoon hun werk doen.

TS, helaas iets eerder maar wel een slim besluit. :j

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 19:54

Nanne schreef:
xPabloBokt schreef:

Dit is niet helemaal waar. Het kan zomaar zijn dat een collega van een niet stakende standplaats een rit op die lijn heeft.
NS personeel gaat natuurlijk het hele land door en de collega's die werken vanuit een standplaats die niet staakt moeten wel gewoon hun werk doen.

Nou, gisteren reden er vanaf Noord Holland naar Zuid Holland ook al geen treinen. Ook niet dat ze eerder stopten.. alleen de trein die hier als eindpunt bijv. Amsterdam had reed wel, maar richting Rotterdam helemaal niet..

Dus dat is ook goed om op te letten..

Sushi_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 19:56

Fearn schreef:
Nanne schreef:

Nou, gisteren reden er vanaf Noord Holland naar Zuid Holland ook al geen treinen. Ook niet dat ze eerder stopten.. alleen de trein die hier als eindpunt bijv. Amsterdam had reed wel, maar richting Rotterdam helemaal niet..

Dus dat is ook goed om op te letten..

En als iemand die niet staakt die rit heeft kan het nog steeds zijn dat hij niet doorgaat. Als de trein van A naar B niet rijdt vanwege de staking en van B naar C is wel personeel beschikbaar, dan is de trein nog steeds op station A en dan rijdt B naar C ook niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 20:12

Ik heb het ook over de gehele rit, aangezien ik zelf conducteur ben weet ik er wel een klein beetje iets van. :D

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..