Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe smartphone, een Nokia G11. Helemaal tevreden over, doet alles wat ik wil draait de apps die ik wil, super! Alleen is er toch 1 klein minpuntje. Als ik met dat ding bel/telefoneer met iemand (en wie doet dat niet met zijn telefoon?) gaat dat ding ineens rare dingen doen.
Maakt niet uit of ik iemand bel of dat die persoon mij belt. Hij gaat dan ineens via het instellingengebeuren naar de scherminstellingen? Of zoals vandaag gooit hij het gesprek waar ik mee bezig was (met mijn moeder) er spontaan uit en belt een ander nummer uit de lijst (de tandarts, die ik eerder deze week had gebeld)...
Ik denk zelf dat hij mijn oor aanziet voor mijn vinger en dat ik op die manier deze dingen dus zelf veroorzaak. Oftewel: mijn touchscreen is te gevoelig afgesteld of die gaat niet uit/ wordt niet geblokkeerd tijdens een telefoongesprek en dan doet hij de dingen die ik onbewust met mijn oor aanraak. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling... En alleen maar telefoneren op luidsprekerfunctie is ook weer niet mijn bedoeling, zeker niet bij vertrouwelijke dingen....
Weet iemand hier hoe ik mijn telefoon iets minder gevoelig kan instellen of kan instellen dat hij even het touchscreen blokkeert als ik telefoneer? Is dat mogelijk? En zo ja, hoe doe ik dat?
Oortje er aan hangen? Of telefoon niet strak tegen je oor houden. Hier is dat ding ook zo eigenwijs, maar luidspreker kan gelukkig wel.
Exitium
Geplaatst: 28-08-22 01:40
JPitty schreef:
Als ik met dat ding bel/telefoneer met iemand (en wie doet dat niet met zijn telefoon?)
Meer mensen dan je denkt
Amado7
Geplaatst: 28-08-22 08:47
Je kan de aanraakgevoeligheid verminderen en instellen dat je scherm uit gaat met bellen. Ik ga even voor je zoeken waar dat staat bij Samsung, misschien komt het overeen met Nokia.
Edit: bij oproepinstellingen kan ik scherm uit tijdens bellen. En bij display kan ik nog aanraakgevoeligheid uit of aan zetten.
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-22 20:56
Bedankt voor de tips. Helaas helpt zoeken naar "Aanraakgevoeligheid" niets. Hij vindt dan gewoonweg niets. In de handleiding kan ik ook niets vinden en zoeken met Google op die term helpt me ook niet verder. Voor mijn gevoel hou ik hem al niet strak tegen mijn oor. Maar zelfs een klein puntje van het oorlelletje is al genoeg voor gekke zaken...
Wat gek zeg. Ik kan ook niks vinden op mijn Nokia. Dit is mijn tweede en bij allebei is het scherm automatisch uit als ik hem tegen mijn oor houdt tijdens het bellen.