Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 12:44

Wat is de mooiste plek waar je bent geweest? Dat je echt dacht "WAAAUUUUWWW :wow: "

Voor iedereen is dat anders natuurlijk.
Zelf ben ik een natuurmens. Mijn eigen top 3:

- Yellowstone National Park
- Jasper National Park
- De watervallen van Iguazu

Foto's zijn natuurlijk welkom!
Ik kan voor nu even alleen een foto van Iguazu vinden. Foto's van die andere plekken staan op een ander apparaat. Misschien komt dat later nog.

Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:48

Ik ga even volgen. al wel wat mooie dingen gezien maar wat mijn favoriet was geen idee zo haha.
Dit was ons uitzicht van uit het appartement in Spanje (misschien niet het mooiste maar wel heeerlijk)

Afbeelding

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:53

Sapa, Noord-Vietnam <3 zou ik dolgraag weer naartoe willen. Sowieso was Vietnam echt prachtig

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lagonda op 29-08-22 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:54

Isla Saona in Dominicaanse republiek.
De fotos die internet laat zien is ook echt de werkelijkheid van het eiland.

Cenote Dos Ojos in Mexico.
Echt prachtig gewoon.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:54

Rome was mooi, maar Ierland was echt fantastisch. <3 Ben daar drie jaar terug geweest, auto gehuurd en in een week tijd 1.500 km gereden met m'n camera. Echt een geweldig mooi land :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:55

Poeh dat is een hele goede vraag. Veel gereisd en hele mooie plekken gezien.
maar toch denk ik dat Zweden en Noorwegen bij mij het meeste WAUW gevoel opriepen. De natuur daar <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:57

Leuk topic!

Voor mij de Horseshoe Bend in Arizona.
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:57

Zoveel mooie plekken waar ik ben geweest, ik ga niet alles opnoemen want dan ben ij morgen nog bezig :))

Maar deze zomer is Bosnië mij heel erg bijgebleven. Sarajevo en Mostar vond ik prachtig! Niet zozeer qua mooie natuur of stad, maar vanwege de rijke (en recente) geschiedenis. Heeft erg veel indruk op mij gemaakt :j

Afbeelding

Afbeelding

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:03

Het oude lavaveld van Fagradalsfjall was echt prachtig om mee te maken. De vulkaan was al een half jaar weer aan het slapen, maar nog steeds kwam er stoom af. <3
Afbeelding

En de mooiste plek van de wereld imho, de Faeröer. Ik vond IJsland echt super tegenvallen, omdat ik daar voor al op de Faeröer was geweest. Elke kilometer van die eilandengroep is simpelweg prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:07

Oef wat een vraag :D ieder land waar ik ben geweest heeft onuitwisbare indrukken achter gelaten, allemaal op hun eigen manier. Of het nu de barre woestijnrotsen in Israël waren of de ruige bergen van Yellowstone, de formaties in Monument Valley, Zweedse bossen in de sneeuw, Isle of Skye in het ochtendlicht, de blauwe bergen van Montenegro, gletsjers en kloven in Oostenrijk... ik kan niet kiezen :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:10

Oeh altijd leuk dit soort topics.

Voor mij is het denk ik:
1. Tanjun aan beach, poedersuiker Lombok
1. Freedom beach, Koh Tao Thailand
2. Komodo eilanden. (gewoon alles, de hele omgeving tijdens de 'cruise')
3. Lofoten, Noorwegen

Zoals je ziet ben ik echt een strandmens :D :P
Tanjun Aan (eigen foto)
Afbeelding

Freedom beach (google)
Afbeelding

Lofoten (eigen foto)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:10

Ik ben vrij verwend, deels opgegroeid in Zuid Afrika en een moeder die van Curaçao komt, maar daarbuiten zijn dit wel de plekken waar ik echt dacht 'wow':

1. Lake District, Engeland
Afbeelding

2. Annapurna Base Camp, Nepal
Afbeelding

3. Beau Vallon, Seychellen
Afbeelding

4. Sydney, Australië
Afbeelding

5. Avignon, Frankrijk
Afbeelding

En ook nog een honourable mention voor Georgië, hoewel dat meer gewoon een heel fijn land was om doorheen te reizen dan dat het per se uitzonderlijk mooi was.

Leo schreef:
Oef wat een vraag :D ieder land waar ik ben geweest heeft onuitwisbare indrukken achter gelaten, allemaal op hun eigen manier. Of het nu de barre woestijnrotsen in Israël waren of de ruige bergen van Yellowstone, de formaties in Monument Valley, Zweedse bossen in de sneeuw, Isle of Skye in het ochtendlicht, de blauwe bergen van Montenegro, gletsjers en kloven in Oostenrijk... ik kan niet kiezen :D
Hier ook wel een beetje keuzestress, waarbij ik de twee plekken waar ik deels ben opgegroeid maar heb weggelaten om het makkelijker te maken. :)) Ik ben ook echt puur gegaan voor plekken die op zichzelf al een grote indruk maakten, maar plekken als Georgië, Cardiff, Thessaloniki zijn me vooral bijgebleven door de sfeer die er hangt en de mensen die er wonen. <3
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-22 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:12

Voor mij was dat Indonesië en Cuba
Cuba:
Afbeelding
Indonesië op bezoek bij een vriendin die daar een wildlife rescue center heeft (https://www.wanicare.com)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn broertje die gehandicapt is mee slepen naar Griekenland heeft ook altijd wel een speciaal plekje in mijn favoriete herinneringen

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:23

Ik verplaats dit topic naar Bokt Erop Uit [BEU] daar past dit beter

Kinke

Re: Wat is de mooiste plek waar jij ooit bent geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:29

Er zijn veel mooie plekken op de wereld. Maar de plek waar ik het meeste 'ik geloof m'n ogen niet dat het echt is' momenten had was op het eiland La Digue op de Seychellen.
Ff foto van internet, maar het is dus echt zo als op de foto
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:32

Kinke schreef:
Er zijn veel mooie plekken op de wereld. Maar de plek waar ik het meeste 'ik geloof m'n ogen niet dat het echt is' momenten had was op het eiland La Digue op de Seychellen.
[ [url=m/mOg8Qd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Can concur, hahaha. Eén van mijn vrienden heeft zelfs op Google gekeken of mijn foto's wel echt mijn foto's waren van Beau Vallon, het is echt prachtig. <3 En niet "2 vierkante meter, verder struikel je over het afval en de toeristen en 100m verderop ligt een grote olietanker," het is er echt zoals het er op de foto's uitziet. :j

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:36

Hoewel ik Zuid-Afrika, Sri Lanka, Ierland, Slovenië en Vietnam allemaal ook waanzinnig mooi vond, is met stip op een toch wel echt IJsland. De diversiteit van het landschap daar is enorm, door het vulkanische heb je soms zulke absurde kleuren in het water of steen en het is ook nog eens niet onder de voet gelopen door toeristen dus je bent vaak alleen of met maar weinig anderen. Ik hoop er ooit nog een terug te komen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:38

Mkango schreef:
Kinke schreef:
[ [url=m/mOg8Qd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Can concur, hahaha. Eén van mijn vrienden heeft zelfs op Google gekeken of mijn foto's wel echt mijn foto's waren van Beau Vallon, het is echt prachtig. <3 En niet "2 vierkante meter, verder struikel je over het afval en de toeristen en 100m verderop ligt een grote olietanker," het is er echt zoals het er op de foto's uitziet. :j

Ik wil ook heen, maar als je daar heen gaat heb je het op vakantie gaan wel een beetje uitgespeeld :')
Deze steensoorten vind ik trouwens echt heel uniek, ik heb ze alleen nog maar op Koh Tao gezien.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:40

Wauw wat een mooie plekken allemaal <3.

Voor mij sprint (sorry) mijn reis naar Rusland van een paar jaar geleden er echt uit.
Voelt echt heel fout om te zeggen gezien de hele situatie maar hele hartelijke mensen, prachtige cultuur/gebouwen en veel kunst. Was echt een bucketlist item en ben heel blij dat ik er een paar jaar geleden nog een mooie vakantie heb kunnen doorbrengen.

Ook vond ik Isla Mujeres echt heel mooi 'om te zien'.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:42

Ik ben het eens met TS, ik stem voor Yellowstone (en Grand Teton) in Amerika <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:47

Earth schreef:
Ik wil ook heen, maar als je daar heen gaat heb je het op vakantie gaan wel een beetje uitgespeeld :')
Deze steensoorten vind ik trouwens echt heel uniek, ik heb ze alleen nog maar op Koh Tao gezien.
Tenzij je alleen op strandvakanties gaat, valt dat wel mee. :)) Maar qua stranden heb ik inderdaad niets gezien wat boven de Seychellen uitstijgt, met name dus doordat het niet zo overweldigd wordt door toeristen. Beau Vallon is gewoon een plaatsje aan de kust, geen grote resorts, geen cruisepier o.i.d., maar vooral locals, hier en daar wat toeristen en veel vogels en vliegende honden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:47

Even geen foto bij de hand om het te onderschrijven, maar ik vond de ruige natuur van Tasmanië echt prachtig :j

Wel meerdere landen geweest waar ik prachtige plekken heb gezien, maar dit was wel echt de eerste die in me op kwam :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:54

Oef zoveel keuzes. Fins lapland in de winter <3, halong bay en sapa in vietnam, best veel delen in frankrijk. De grens andorra/frankrijk boven in de bergen, everglades en chrystal river in florida usa. Simpelweg de veluwe als de heide bloeit, <3

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:20

Dit jaar naar het zuiden van kroatie geweest. Waar we de toeristen gemeden hebben en verlaten strandjes hebben opgezocht Afbeelding
Afbeelding

En door slovenie gereden wat een prachtig land is dat ook! Hoop mooie meertjes en natuur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:26

Afbeelding

Afbeelding
Eigenlijk gewoon onze achtertuin.
Dit is het duin bij Bergen noordholland.
De zee bij Egmond.