Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Sorry Lor, ik krijg de quote niet voor elkaar.
Begeleid wonen kan ook extern in een eigen woning buiten het terrein vd instelling zijn.
Het extern begeleid wonen met ambulante woonbegeleiding vanuit een woonvorm is wat ik doe, ik heb 1-2x per week ong 1-1,5u begeleiding die me helpt met dingetjes in en om huis
Petpa schreef:Je zegt: "mijn behandelaars zouden me graag in begeleid of beschermd wonen zien".
Wil je dit zelf ook?
lor1_1984 schreef:Is het niet mogelijk de huidige hulp al dan niet tijdelijk op te schroeven?
Dus bijvoorbeeld een keer per week een uurtje extra of desnoods het dubbele aantal uren?
Moet wel via de wmo/wijkteam vaak maar met een goede onderbouwing zou het weleens goedgekeurd kunnen worden.
Overigens zou niet samenwonen (maar wel samen eten, 3-5 vaste dagen bij elkaar zijn etc) of bijvoorbeeld een paar dagen per week niet thuis zijn ook behoorlijk kunnen helpen qua spanning en gedoe onderling.
Dat paar dagen afwezig zijn kan in de vorm van dagbesteding, vrijwilligerswerk oid zijn.
Maar ik ga er hiermee voor het gemak vanuit dat jullie allebei niet werken oid.
Blokkendoos schreef:lor1_1984 schreef:Is het niet mogelijk de huidige hulp al dan niet tijdelijk op te schroeven?
Dus bijvoorbeeld een keer per week een uurtje extra of desnoods het dubbele aantal uren?
Moet wel via de wmo/wijkteam vaak maar met een goede onderbouwing zou het weleens goedgekeurd kunnen worden.
Overigens zou niet samenwonen (maar wel samen eten, 3-5 vaste dagen bij elkaar zijn etc) of bijvoorbeeld een paar dagen per week niet thuis zijn ook behoorlijk kunnen helpen qua spanning en gedoe onderling.
Dat paar dagen afwezig zijn kan in de vorm van dagbesteding, vrijwilligerswerk oid zijn.
Maar ik ga er hiermee voor het gemak vanuit dat jullie allebei niet werken oid.
Ik werk niet, mijn vriend wel.
Hij heeft een eigen bedrijf dus is hij flexibel voor afspraken.
Hij is naar de afspraken in het ziekenhuis altijd mee dus praten we beiden.
Soms is hij er ook als ik een begeleider hier heb maar meestal niet.
Ik zit in de WLZ dus en als ik over mijn 20 uur ga moet ik ineens een hele grote eigen bijdrage gaan betalen.
Wat ik dus niet kan.
Ik kan daar niet teveel over vertellen omdat het dan duidelijk is wie ik ben.
Petpa schreef:Krijg je bij begeleid / beschermd wonen niet te maken met een grote eigen bijdrage?
Amber_anne schreef:Is relatie therapie dan niks voor jullie?
Blokkendoos schreef:Het is niet dat mijn vriend een gigantisch salaris heeft, maar hij heeft zijn hele leven gespaard om een hobby uit te kunnen voeren.
Nu is hij bijna zover om het waar te gaan maken en nu zou al zijn geld naar het CAK moeten.
Terwijl het nu door het gedoe met mij heel belangrijk is dat hij zijn hobby kan uitvoeren en zich kan ontspannen.
Hij wordt dus afgerekend op zijn spaargeld.
Gebruikers op dit forum: 0laura0, :)Ikkuh:), __Martine__, __sanne, Amie89, Astrid_Brann, Britt_xxx, brittms, Covey, Geodeo, Keldeo, Laarvv, M_aris, maaikemuis, Madiba, Maeve, MaiMai, Mama3, Marocje, Mighty05, Nathalie18x, nine1987, Nustice, ontherun, Patriesje, Prairy, Reeltje_5, rocky_1995, Roihi, SamElisa, Sandyislief, Tessiej, Vlindy, wendy_flair, xfjordlnnx, YandexBot en 70 bezoekers