Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Maar Annemiek, af en toe nieuwe kleren kopen is toch heerlijk! Ik vind het knap hoe jij altijd kunt besparen, maar ik vind sommige luxe dingen gewoon fijn. Huidverzorging, kapper, uit eten, kleding.
Oke geen paard meer en ik haat vakanties
Benzz schreef:Selly, ik lig al 3 maanden onbetaald ziek op bed.
Probeer juist tips te geven om hun inkomsten omhoog te krijgen. Omdat het leven mijn inziens ook leuk moet zijn. Ff op je tanden bijten voor een nieuw bedrijf prima, maar het moet wel haalbaar en realistisch zijn.
Lindaonline schreef:Voor mezelf koop ik bijna alleen nog maar tweedehands bovenkleding. Mannenkleding wordt meer afgedragen, dus voor mijn man kopen we af en toe goedkope nieuwe kleding. Ik volg de bonussen goed en koop verse groenten vaak na 18.00 uur in de AH met een 40% korting stikker. Die producten gaan vaak nog dagen mee. Ik ben gestopt met het vragen wat iemand voor zijn verjaardag wil. Ik kies zelf iets creatiefs uit. Denk goed na over verduurzaming... wij hebben inmiddels goede spouw- en vloerisolatie, 15 zonnepanelen, een hybribe voorbereid cv en een hybride warmtepomp droger. Vooral dat laatste scheelt veel energiekosten en je voorkomt wasvocht in huis wanneer je het binnen ophangt.
Lindaonline schreef:O en ik spaar €7,00 per dag. Dit doe ik bewust, dit moet ik "overhouden" van mijn boodschappebudget. Ook houd ik in Excel een bestand bij van alles wat binnen komt en weer uitgegeven wordt.
Sellyxx schreef:Benzz schreef:Maar Annemiek, af en toe nieuwe kleren kopen is toch heerlijk! Ik vind het knap hoe jij altijd kunt besparen, maar ik vind sommige luxe dingen gewoon fijn. Huidverzorging, kapper, uit eten, kleding.
Oke geen paard meer en ik haat vakanties
beetje offtopic denk ik zo, ts lijkt in een situatie te zitten waar ze momenteel niet eens kan kiezen uit 'wel of geen' luxe dingen en geeft juist aan niet naar zulke reacties op zoek te zijn, laat staan een reactie waaruit blijkt dat jij dat juist wel allemaal kan.
@ ts, zelf ben ik geen ZZP'er dus heb daar verder geen ervaring in, zit 't m bij jou vooral in het feit dat dit je bijna teveel kost vergeleken met wat het oplevert? Of zitten andere hoge maandlasten zoals huur/hypotheek of hoger wordende energierekening/boodschappen etc. je ook nog dwars?
tita schreef:De beste tip is, ga terug naar loondienst en werkt vanuit daar verder met je bedrijfje
Nu weet ik niet of dat mogelijk is want als je een winkel ebt gaat dat moeilijk.
Maar die babyspa…. Dat vind ik zo’n overrated hype ga gewoon samen zwemmen stukken goedkoper
Benzz schreef:tita schreef:De beste tip is, ga terug naar loondienst en werkt vanuit daar verder met je bedrijfje
Nu weet ik niet of dat mogelijk is want als je een winkel ebt gaat dat moeilijk.
Maar die babyspa…. Dat vind ik zo’n overrated hype ga gewoon samen zwemmen stukken goedkoper
Dit dus: zzp of interim is een vak waar je serieus veel ervaring voor moet hebben. Toegevoegde waarde waardoor je uurtarief acceptabel is.