Goed doel voor trouwjurk?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suor

Berichten: 975
Geregistreerd: 14-06-06

Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 14:45

Vorig jaar ben ik getrouwd en mijn trouwjurk hangt dus al een jaar aan de kast.
Ik vind het zonde om hem maar te laten hangen en zou hem graag aan een goed doel willen schenken of aan iemand willen geven die zelf geen of weinig budget heeft.

Ik heb al wat rond gegoogled, maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Ik kwam bijvoorbeeld een stichting tegen die van trouwjurken kleding maakt voor doodgeboren kindjes. Dit vond ik een erg mooi idee, maar zij nemen geen trouwjurken meer aan.

Zijn er bokkers die een goed doel/stichting weten of misschien een toekomstige bruid met weinig financiële middelen kennen?

Marie111
Berichten: 4715
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:16

"Vroegah" werd de wieg ermee bekleed..

Emj_23
Berichten: 1254
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:22

Wat een leuk idee. Maar ik snap je dilemma, als je googelt op “trouwjurk doneren” krijg je heel veel hits. Wat vind jij belangrijk? Liever een doel steunen dichtbij of ver weg? Ik kwam pink ribbon tegen maar ook goede doelen in Kenia of Tilburg. 8-)

fleurtjeuh
Berichten: 10550
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:44

En gewoon een advertentie op marktplaats?
Of is dat te simpel gedacht? :')
Iemand met voldoende budget zal naar een winkel gaa, iemand met weinig budget(jouw doelgroep) zal sneller op marktplaats kijken denk ik

StalNollie

Berichten: 9315
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:17

Weet niet of je een kinderwens hebt (of wellicht al kinderen hebt) maar je kan er een doopjurkje van laten maken ( als je zou dopen)

Wistaire

Berichten: 266
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:34

Even een rondje google gedaan en ik vond https://www.uit-liefde.nl/. Ze nemen wel alleen gereinigde jurken aan en je moet de jurk zelf opsturen of komen brengen (Tilburg).

Mungbean

Berichten: 35880
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:42

fleurtjeuh schreef:
En gewoon een advertentie op marktplaats?
Of is dat te simpel gedacht? :')
Iemand met voldoende budget zal naar een winkel gaa, iemand met weinig budget(jouw doelgroep) zal sneller op marktplaats kijken denk ik


Mijn idee.
Als je krap zit dan komt het wellicht niet in je op dat daar mogenlijk goede doelen voor bestaan, dan kijk je gewoon op marktplaats of er iets voor het kleine budget staat.

Suor

Berichten: 975
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:20

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil geen kinderen, dus daar hoeven we hem zeker niet voor te bewaren.

Hij heeft al enige tijd op marktplaats gestaan, maar daar komen geen reacties op. Vandaar dat ik ook verder ben gaan kijken.

Mungbean

Berichten: 35880
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:22

Misschien via een kerk?

Elanor

Berichten: 6794
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:29

Ik heb mijn trouwjurk gekocht in een winkel met alleen maar gebruikte/vintage trouwjurken. Hoofdzakelijk uit duurzaamheidsoverwegingen overigens. Is niet helemaal een ‘goede doelen-instelling’, maar komt misschien wel in de buurt van wat je wil. Kan iemand anders voor een klein(er) prijsje nog een mooie dag in jouw jurk beleven! :) Misschien zit er in jouw omgeving ook wel zo’n soort winkel waar hem kunt inbrengen?

Sting

Berichten: 12877
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Goed doel voor trouwjurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:23

Er zijn ook jurken zaken waar je de jurk te koop kan hangen. Wel onder bepaalde voorwaarden. Zijn verkopen hem dan voor je. Zelf heb ik net een jurk gekocht via yesidid.nl, ook een soort marktplaats maar dan specifiek voor jurken.

Sure_lee

Berichten: 10509
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:30

Ik heb mijn trouwjurk via facebook weggegeven. Ik was sowieso bergen spullen aan het weggeven en daarbij zat ook een moeder waarvan haar dochter graag wilde trouwen maar ze hadden geen geld voor een mooie jurk. Ik gaf die van mij graag aan haar mee.
Tussen mijn huwelijk en het weggeven heb ik de jurk nog wel een aantal keren gebruikt bij fotomeetings via Bokt.
Afbeelding