Werk zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Werk zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 18:51

Eigenlijk een hele simpele vraag: waar/hoe zoeken jullie naar een baan?

Belangrijk wel om te weten dat ik niet bedoel hoe je een bijbaantje vind maar echt een fulltime baan. Ik zie voornamelijk uitzendbureau’s en niet alle vacatures op linkedin lijken overeen te komen met de website van bedrijven zelf.

Ik ben niet hard op zoek, ik heb nu een fulltime baan maar ik ben wel nieuwsgierig omdat ik niet denk hier tot aan mijn pension te blijven werken.

juval

Re: Werk zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:53

ik vind indeed wel een fijne site

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:58

indeed, LinkedIn, werkzoeken, nationale vacaturebank. Maar heel eerlijk ook via Google Maps. Ik wilde in de buurt werken en ben bedrijven gaan zoeken die daar gevestigd waren en dan gewoon op de eigen website :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:59

Indeed en monsterboard maar ik google ook gewoon weleens naar een bepaalde functie en dan zet ik er vacature achter

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:00

Amber_anne schreef:
Indeed en monsterboard maar ik google ook gewoon weleens naar een bepaalde functie en dan zet ik er vacature achter

Dit…
En ook mijn netwerk laten weten dat ik op zoek ben naar ander werk.

Daarnaast zoek ik websites van bedrijven op en bel ik ook op of er nog openstaande vacatures zijn.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 20-08-22 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:02

Via contacten wat ik heb in het werkveld , zo ben ik al heel vaak een baan ingerold. Contacten opbouwen is dus ook super belangrijk!

Ik zou juist niet gaan voor sites zoals Indeed , LinkedIN. Op Indeed staan super veel negatieve reacties over bedrijven en dat kan juist jouw beeldvorming aardig om zeep helpen. Linkedin is tegenwoordig een half dagboek geworden bij een aantal mensen :+

Ik ga liever voor het bedrijf direct benaderen. Zo heb je ook sneller bericht en soms kun je dan ook sneller aan de slag. Ik vindt het ook persoonlijker om contact te hebben met het bedrijf zelf.

Je hoeft in ieder geval geen zorgen te maken dat je niks vindt , de vraag is enorm! Bij de organisatie waar ik werk komen ze al 800 man te kort en het zal overal al wel een beetje hetzelfde zijn dat ze veel mensen zoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:04

Ik word meestal benaderd, maar goed ik ben ook niet echt zoekende... Een goed LinkedIn profiel doet wonderen, wellicht iets om je daarin te verdiepen.

Als ik nu werk zou moeten zoeken, zou ik echt op bedrijven gaan zoeken die mij aanspreken of via een detacheerder gaan werken (altijd leuk om bij diverse bedrijven ervaring op te doen).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:06

Ik kijk niet zo naar reviews op Indeed trouwens. Sfeer proeven moet je toch zelf doen en is voor iedereen anders.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:09

Ineke2 schreef:
Ik kijk niet zo naar reviews op Indeed trouwens. Sfeer proeven moet je toch zelf doen en is voor iedereen anders.

Alleen maar goed!

Ik werd laatst al benaderd via de mail van mijn vorige leidinggevende binnen het bedrijf waar ik werk of ik alsjeblieft een positieve recensie wil plaatsen omdat er zoveel negatieve reacties staan.

Alleen vindt ik mijzelf niet heel relevant omdat ik niet via een website binnen ben gekomen maar via via.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:22

ff googlen op de functie die je wilt doen of doet.

Vaak kom je dan eerst bij een uitzendbureau uit.

M'n vorige werk was via via op een verjaardag ten sprake gekomen. Collega heeft toen mij voorgesteld en ben zo aangenomen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:41

Indeed, of anders functie met 'vacature' er achter.
Of iets wat ik wil doen, wat niet echt een bepaalde functienaam heeft, maar iets algemeners, dan typ ik dat in op google met 'vacature' erachter.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:52

De vacature voor mijn huidige functie kwam ik tegen op Instagram :+ Hij stond ook op LinkedIn, maar daar keek ik destijds niet dagelijks op omdat ik niet actief op zoek was.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:10

Toen ik vorig jaar werkloos werd doordat ik te lang bij een uitzendbureau werkte en ze mij niet vast aan wilde nemen, heb via LinkedIn een post gemaakt waarbij ik mijn kwaliteiten omschreef, wat ik te bieden had en in welke branche ik een baan zocht. Die post is goed opgepakt en mijn huidige manager heeft toen op mijn post gereageerd. Sinds dien werk ik er nu bijna een jaar en vanaf september heb ik m'n vaste contract binnen :D

Ik zou je dus LinkedIn aanraden. Via Indeed kom je ook veel tegen.