Leuke activiteit voor buurtfeest

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 23:16

Goedenavond! :wave:

Binnenkort is ons buurtfeest en uit eerlijke loting zijn mijn man en ik, samen met een ander stel, aangewezen om het te organiseren. Nu is het zo dat het andere stel geen moeite wil doen (laatste berichtje was: kunnen we niet gewoon appen dat het budget niet toereikend is dus dat we niks doen? :') ). Normaal is de opzet altijd hetzelfde: we starten om 20.00u met koffie, vervolgens is er bier/wijn/fris, doen we een acticiteit en staat er een snackkar.

Nu ben ik op zoek naar een leuke activiteit, want catering hier in de buurt heb ik ondertussen opgegeven (ik heb al 10 bedrijven benaderd en niemand kan of het budget is niet toereikend :') ).

We hebben een buurtvereniging met ongeveer 45 actieve deelnemers tussen de 20 en 70 :+. We zijn gebonden aan de locatie (speeltuin met grasveld in onze straat) vanwege de hoeveelheid mensen met babyfoon:+.

De afgelopen jaren hebben we o.a. vogel gooien en crazy 88 gedaan, een mini-zeskamp met bierpulschuiven en andere duitse speletjes, een avond vol voetbalspelletjes, sjoelen etc. Daarvoor nog een keer blaasvoetbal, een avondje 30 seconds en een skelterrace door de straat :+.

Weten jullie nog leuke activiteit met een laag budget (€10-15 p.p.) om te doen? Het liefst iets wat niet teveel voorbereiding vraagt, want ik ben bang dat onze mede-organisatoren niet gek veel gaan doen :').

Alja

Berichten: 25945
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:28

Ik zag laatst iets op Facebook
Dat was ongeveer hetzelfde als met ik hou van Holland en dan die letterpakken of van die hele grote schoenen om mee te voetballen…..

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:35

Moet het actief zijn? Openlucht bioscoop kan heel leuk zijn.

senna21

Berichten: 12220
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:36

Een pubquizz. Genoeg te vinden op internet.
Kun je geen ander stel vragen om te helpen? Dit zou ik niet pikken.

Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:42

Jeu de boules is een leuk spel voor alle leeftijden :)

Lizz

Berichten: 8925
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:50

senna21 schreef:
Een pubquizz. Genoeg te vinden op internet.


Ja dit, een soort pubquiz, maar dan straatquiz, laat buren een leuk weetjes insturen en andere buren moeten raden wie dat waren.
Kan je ook een fotoquiz bij doen met foto’s van vroeger bijvoorbeeld.
Maak teams met verschillende buren bij elkaar, dan hussel je een beetje.

L_iek
Berichten: 9765
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:51

Karaoke doet het hier altijd goed.

Roadracer

Berichten: 1813
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:16

Oud-Hollandse spelletjes?
Of iets als "wie ben ik?", hints, etc. in teams tegen elkaar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34089
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:23

Speurtocht door de wijk?
Baby foto’s koppelen aan de juiste buur?

iirrssjjee

Berichten: 6053
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:35

I.p.v. een snackkar een bbq? Een springkussen neerzetten en meer van dat soort dingen? Zoals een "doel" met gaten om punten te scoren enz?

Sky_As

Berichten: 5087
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:46

is die 10-15 euro incl. het eten? want dan kom je in deze tijd inderdaad nergens.....

Boras
Berichten: 10102
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:53

De activitieit is gezamenlijk de catering verzorgen en daarna samen opeten.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 10:55

Bedankt voor de reacties! Zitten goede ideeën tussen!
De 10-15 is inderdaad inclusief eten... Normaal ging dat wel, maar nu is het huilen.


We hebben inderdaad gekeken voor een versie de jongens tegen de meisjes, dus dat zou kunnen. We wilden dat laten doen door een presentator, maar dat was €12,50 p.p, dus een beetje teveel voor ons budget. Zelf organiseren zou wel kunnen.


Drive-in/openlucht bioscoop is heel leuk, maar ik denk niet heel geschikt voor het feest omdat je dan toch wat minder makkelijk met elkaar praat, het gaat juist om de sociale interactie weer even boosten :D.

Pubquiz hebben we tijdens de corona gedaan, daar was niet iedereen groot fan van.
Oud Hollanse spelletjes zijn altijd leuk, je kunt hier ook van die XL-sjoelbakken huren :)) leek me ook wel leuk. Net als hele grote opblaasbare potloden en dan pictionary spelen :+.

Barbecue hebben we in juli gehad, tijdens het buurtfeest. Daar proberen we dus meestal bij weg te blijven.

Kaplaars

Berichten: 1595
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:06

Een foto speurtocht door de buurt aan de hand van detail foto’s van de tuinen of kleine details in de buurt?

Sky_As

Berichten: 5087
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:08

Nou, dan zal je het met gratis spellen moeten doen...
Wij hebben laatst een buurt bbq gehad incl eten en drinken, en daar hadden we 18,50 pp voor uitgelegd en de organisatie kwam nog tekort.
Dus 10-15 euro, dan kun je hooguit wat belegde broodjes doen met drank en dan zelf de spellen verzorgen, anders ga je het voor dat bedrag niet redden.

Ik zou dat denk ik ook gewoon eerlijk communiceren. iedereen weet dat alles duurder geworden is, dus dat de verwachtingen wel reëel moeten liggen....

verootjoo
Berichten: 35886
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:12

Zeggen dat het budget verdubbeld wordt en een borrel met springkussen organiseren op het speelveld.
Verder een paar sets kubb meenemen en lekker spelen.

10-15€ is toch niks meer nu? :=

Of een borrel dat iedereen iets te drinken en eten meeneemt en een paar kubb spellen. Of andere buitenspellen.

Roadracer

Berichten: 1813
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:18

Afspreken dat iedereen zelf iets te eten meeneemt, wat vervolgens gedeeld kan worden. En dan bijvoorbeeld als organisatie het drinken regelen? Scheelt een hoop qua kosten. Hebben wij hier bij het buurtfeest ook standaard gedaan en is hartstikke gezellig.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 11:50

Wat een goed idee voor de hapjes! Ik denk dat we een soort 'Heel Holland bakt' idee gaan doen met verschillende categorieën waarbij iedereen iets meeneemt en daarna nog een spelletje, hints/pictionairy, kubb ofzo.

Springkussens zijn leuk voor als er kinderen bij zijn, maar niet voor deze groep.
Met Pasen hebben we de kinderen er bij, dan hebben we altijd springkussens :j.

GraceZarif
Berichten: 346
Geregistreerd: 18-08-08

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:53

Op de een of andere manier doen sjoelen en stoelendans het heel erg goed op zo’n buurtfeest. Het is laagdrempelig en kan hilarisch worden.

Marleen_L

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:55

Een kubbs competitie? Voor alle leeftijden mee te spelen; en als je spellen kan lenen kost het niets (hoogstens wat afzetlint). Je hebt ook een kleinere kindervariant.
Wij hebben dit een keer gedaan bij een familieweekend (met 70 man, toen 4-5 parallelle velden). Mocht iemand niet willen dan kan die kijken en praten

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:57

Degenen die een BBQ hebben die allemaal gebruiken en eigen vlees mee laten nemen. Dan hoeft degene die alleen een hamburger eet niet bij te dragen aan degene die 5 stuks vlees eet. En dan de gezamenlijke bijdrage gebruiken voor stokbrood en sauzen en drank. Of ook de drank zelf laten meebrengen. Hier staat bij een buurtfeest dat je je eigen fles wijn mee moet nemen bijv. Als het toch vlak voor je huis plaats vind kun je altijd even terug lopen om een drankje te pakken.

Earth

Berichten: 8811
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:00

Ik heb laatst tijdens het buurtfeest een pubquiz gedaan over onze stad. Dat was echt superleuk, ook omdat ik de mensen allemaal door elkaar had gehusseld. Dus zo leerder ze elkaar ook nog kennen. En iedereen had ontzettend veel lol.
Ik wil je zelfs wel helpen, ik vind een quiz in elkaar zetten erg leuk. Ik had toen 3 rondes met elk 6 vragen gedaan, dat was echt prima.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:02

Een moordspel organiseren als het allemaal volwassenen zijn.

Storm

Berichten: 20980
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:44

Organiseer een a-meezing-bingo.
Bingo kaartjes maken met classic nummers en een playlist maken van al die nummers op Spotify. Playlist op shuffle en spelen (en meezingen) maar!

Ondertussen een frietkar erbij zetten en lekker eten. Drinken zelf mee laten nemen.

Blue_flower
Berichten: 2022
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Leuke activiteit voor buurtfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:12

Wij hebben vorig jaar vogelnestkasten in elkaar gezet met de buurt. Met budget van nationale burendag.