Voor wie wel eens een deel van het jaar in het buitenland heeft gewoond, hoe heb je toen de Nederlandse belastingaangifte gedaan?
Ik heb van september 2021 tot juli 2022 in Engeland gewoond ivm mijn studie, en daar geen inkomsten gehad. Ik word nu al maanden van het kastje naar de muur gestuurd met als resultaat dat ik nu een foutieve inkomstenbelasting heb ingevuld en nog altijd mijn geld niet terug heb. Eerst werd er gezegd dat ik mij gewoon weer moest inschrijven bij terugkomst, opgave opnieuw kon versturen, en klaar. Nu hoor ik dat dat verkeerd is, ik het M formulier moet invullen en een formulier, waarop staat dat ik geen inkomsten heb gehad uit Engeland tijdens mijn verblijf daar, naar de Britse tax office moet opsturen zodat zij dat kunnen ondertekenen en stempelen. Maar welk adres bij de Britse tax office ik het dan heen moet sturen, konden ze mij niet vertellen. Kortom, ik word stapelgek. 8 augustus heb ik een afspraak gepland bij een belastingkantoor in de hoop dat iemand mij daar wel het juiste advies kan geven.
Mijn vraag is, wat is jullie ervaring hierin? Hoe zag het proces eruit, heb je zo'n formulier moeten opsturen naar het tax office van het land waar je woonde, en als dat zo is, hoe heb je het juiste adres gevonden? Bonuspunten als je het adres voor het VK weet.
Alvast bedankt, namens een wanhopige en mateloos geirriteerde Bokker