Niet aanwezig op bruiloft , wat voor kado?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laura_

Niet aanwezig op bruiloft , wat voor kado?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-22 18:55

Ik ben normaal niet zo van het openen van topics, maar dit leek mij voor deze vraag een prima optie. Via fb ben ik bang dat de bruid het leest.

Het zit zo, ik ben uitgenodigd als dag en avondgast op de bruiloft van een vriendin van mij. Helaas ben ik op vakantie en kan ik dus niet aanwezig zijn op de bruiloft.

Nu is mijn vraag, wat geef je dan? Ze hebben geld gevraagd, maar hoeveel is gangbaar?

Ik kan wel het een en ander vinden over bedragen die je geeft, maar ik ben er tijdens de bruiloft niet bij. Maakt dat nog verschil?

Ik ben benieuwd hoe bokt er tegen aan kijkt.

juval

Re: Niet aanwezig op bruiloft , wat voor kado?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:09

ja, dat hangt ook helemaal van jouw budget af, en je relatie met de vriendin.

ergens tussen 20 en 50 is redelijk denk ik.

ik ben onlangs getrouwd. Eigenlijk verwachtte ik geen kadoos van de mensen die niet konden komen. Heb ik ook niet gehad ook. helemaal prima.

pensioenplek vol-pension voor pony of klein paard:
https://www.bokt.nl/markt/ad/526472/pen ... eschikbaar
don't bite the hand that feeds you

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:23

Wat jammer dat je niet aanwezig kunt zijn. En lief dat je alsnog een cadeau/geld wilt geven. Als het een goede vriendin is zou ik toch wel €50,- geven.

Doe wel en zie niet om

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:23

Wat Javalaan zegt, ik kan me niet voorstellen dat er van je verwacht wordt dat je wat geeft als je niet komt. Maar ik kan me wel voorstellen dat je iets wilt doen voor je vriendin. Misschien een bon geven voor een diner voor jullie 2-en zodat ze jou alles kan vertellen over de bruiloft en wat je gemist hebt?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:35

Aangezien je niet aanwezig kunt zijn zou ik zelf iets regelen in de vorm van (champagne)ontbijt op de dag van de bruiloft of de dag erna. Vaak kan dat heel makkelijk in samenspraak met familie! :D

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:44

Is het dan niet leuker om haar na de bruiloft een keer mee uit eten te nemen zodat ze kan vertellen over de bruiloft?
Geld geven als je niet komt vind ik zo onpersoonlijk. Wil je het dan overmaken?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:53

Wat ik zelf altijd leuk vind om te geven is een stal gemaakt van een doos waar ik dan allemaal spaarvarkens in zet met 2 en 1 euro's er in.
Dat zou je ook makkelijk kunnen laten bezorgen.

[O]

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:04

Selina schreef:
Is het dan niet leuker om haar na de bruiloft een keer mee uit eten te nemen zodat ze kan vertellen over de bruiloft?

Dit vind ik ook een goed idee

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-22 20:31

Dat is ook een goed idee! Dit zou ook pas m'n 2e bruiloft worden, dus lastig inschatten wat gangbaar is enzo. Dus ik ben blij met jullie tips!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:56

Zelf zou ik geen geld geven denk ik als ik niet kan omdat ik het onpersoonlijk vind. Misschien een mooie bos bloemen opsturen erna met felicitatie of idd ze mee uit eten nemen of langs gaan voor de verhalen met een kleinigheidje. Sowieso vind ik het enorm moeilijk wat te geven hoor. Hield altijd 35 alleen of 70 voor een stel. Behalve echt directe naasten. Dan 100 euro. Met m'n broer 100 euro en dat in een lijst gedaan met een plattegrond van Italië (Italiaanse bruiloft wilden ze) en een peper en zout stel. Dus ivh toch zo 130 euro kwijt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:08

Uit ervaring van de kant van bruidspaar (corona, dus veel mensen mochten er niet bij zijn): hartstikke leuk om bloemen te krijgen, alleen niet handig icm huwelijksreis. Wij hadden de dag na onze bruiloft 5 bossen bloemen en gingen een dag later alweer thuis weg.
Als je dit wilt doen, vraag dan dus even na (bij ceremoniemeester of familie) of ze op huwelijksreis gaan en zo ja wanneer.

Geld ook met ontbijtje en niet thuis slapen, al zou je een speciaal ontbijt ook op locatie kunnen regelen natuurlijk. Maar dan moet je wel weten waar ze zitten.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:34

Selina schreef:

Dit. Bloemen op de dag zelf of er na, of iets anders er zo kort op, is niet handig. Daarnaast leuk om het op een ander moment nog een keer te vieren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie