Omdat ik het zelf niet krijg gevonden en ik op het werk geen slapende honden wakker wil maken

Ik heb een vast contract voor 27 uur. Hier heb ik per 1 september 2020 7 tijdelijke uren bijgekregen. Toen ik hierover werd gebeld werd benoemd dat er een soort van clausule in kwam te staan dat deze uren waren tot 1 september 2022 (zijn uren van een collega die 2 jaar een opleiding doet). Nu staat er in mijn dossier gewoon ophoging tot 34 uur. Collega is nog niet klaar met haar opleiding en in de begroting is uitgegaan van deze 34 uur bij mij. Dikke prima, want ik wil ze graag houden. Ik ga met zwangerschapsverlof en mijn waarneemster neemt ook deze uren over.
Nu is de vraag gekomen wat er met de uren moet gebeuren, of die bij mij horen of bij die collega. Collega is pas maart klaar met haar opleiding en gezien er altijd uren liggen ergens hoeft zij ze niet perse terug. Ze gaf zelf ooka an dat ik er nu waarschijnlijk recht op heb, omdat ze meer dan 2 jaar bij mij zitten.
Het is voor mij wel belangrijk want ik wil ouderschapsverlof opnemen en ik ga natuurlijk een andere verdeling maken als het mar 27 uur zijn.
Weet iemand hoe het zit, heb ik nu recht op deze extra 7 uren, of ondanks dat ze het niet in het contract hebben gezet, moet ik ze weer teruggeven?
Dank jullie wel alvast!