spin vrij ervaringen gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floemii

spin vrij ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 16:26

Beste bokkers,
Laat ik voorop stellen dat ik spinnen nuttige (maar wel enge) beestjes vind.
Echter worden wij inmiddels overlopen door deze 8 potige muggenvangers en zien we door de webben ons huis niet meer. Oké dat laatste is overdreven maar een beetje minder zou erg prettig zijn.

Nu ben ik op onderzoek uitgegaan en ontdek dat er bedrijven zijn die je huis impregneren met een spul waardoor de webben niet meer fijn kleven. Dit zou hinderlijk zijn voor de spin, want dan kan hij geen eten meer vangen, dus gaat het op zoek naar een plekje waar zijn web wel houvast heeft. Hij verhuist dus!

Zijn er bokkers die ervaring hebben met een dergelijke behandeling van je huis?

Ik wil echt geen spinnen massamoord op mijn geweten hebben, maar al zou de helft van deze lieftallige beestjes verhuizen, dan zou ik al dolletjes gelukkig zijn.

Andere anti-spin, maar ze blijven wel leven, tips zijn ook van harte welkom!

Groetjes!

Tazzey

Re: spin vrij ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:35

Ik heb ook echt een bloedhekel aan alles wat meer dan vier pootjes heeft. Sinds ik mijn balkon vol heb gezet met verschillende planten en een mini moestuin komen er heel veel verschillende vogeltjes en sindsdien heb ik nog maar één spin binnen gezien terwijl er normaal al enkele tientallen gesneuveld zouden zijn.
Dat lijkt echt het meest effectief van alles wat ik geprobeerd heb.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:40

Oke: dit is een topic voor mij.
Grote, kleine, dikke en dunnen spinnen: ze leven allemaal op mijn balkon. Ik háát spinnen, dus vorige zomer amper buiten geweest. En deze zomer is ook bijna voorbij met minimaal tijd dat ik op mijn balkon geweest ben.

Wat niet helpt: web weg. De webben zijn niet weg en de spinnen ook niet.
Gister heb ik witte schoonmaak azijn gemixt met water. Eerst in een plantenspuit, gericht op de webben en de spinnen. Daarna heb ik ook nog emmers met azijn gemixt met water over de tegels gegooid. Ik zag er meerdere wegkruipen, dus dit leek te helpen. Ik had online gelezen dat ze niet van de geur/azijn houden dus ik dacht ik zorg dat ze niet opnieuw denken een web te maken.
Was het effectief? Ja, maar niet super erg. Heb 1 nieuw web plus spin gevonden. Dus vanochtend opnieuw met azijn, en ik ga zo met een borstel alles langs. Dan toch nog maar eens de web weg proberen, volgens het etiket zorgt dit er voor dat de webben niet kunnen hechten op railing dus dat spinnen weg gaan. IK dacht web weg betekent web gaat weg maar niet helemaal. Hoewel het vorige keer ook niet echt hielp maak ik het zo toch maar op.
Wat ik verder online las was zo min mogelijk dingen waar insecten op af komen. Aangezien mijn planten op mijn balkon al twee jaar niet leven, ga ik deze ook maar allemaal weg halen. Hopelijk helpt dat ook iets.

Bij de Welkoop werd mij aangeraden om een bedrijf langs te laten komen. Ik twijfel nog steeds om dat ook ooit te laten doen.

Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:42

Buren van ons laten hun huis impregneren en die zijn daar erg tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:42

Mijn collega laat jaarlijks haar huis impregneren en heeft vrijwel geen last meer van spinnen. Zij is er als de dood voor dus voor haar is het een goede oplossing.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:40

laten zitten. Ik was er vroeger panisch voor. Op het fobische af. Heb dan een exposure therapy gedaan en nu laat ik ze gewoon zitten. Zelfs als ze in de slaapkamer boven ons hoofd zitten :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:53

Ze een naam geven :D Dan worden ze automatisch leuk :')
Hier helpt het in ieder geval echt _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:01

Binnen of buiten? Binnen is toch meestal een kwestie van beter stofzuigen. Buiten is moeilijker. Daar doe ik vaak met een bezem de webben weghalen. En bij de voordeur spuit ik een spray.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:12

Als de kleine vriendjes geen web meer kunnen maken en vertrekken, ben je dan niet bang dat degene die zonder web kunnen leven, het overnemen? En daar vallen volgens mij ook doe gore grote harige onder.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 23:44

Nyaleti schreef:
Als de kleine vriendjes geen web meer kunnen maken en vertrekken, ben je dan niet bang dat degene die zonder web kunnen leven, het overnemen? En daar vallen volgens mij ook doe gore grote harige onder.

Ieuw bestaan er echt ook webloze :wow:… die zullen zich dan wel goed verstoppen.

Het gaat overigens om de spinnen buiten. Het is écht extreem. Als het een stuk of 10 zouden zijn dan zou ik ook mijn schouders ophalen en verder leven. Als ik mijn voordeur uit wil stappen moet ik er nu minimaal 10 ontwijken die bij het openen van de deur denken: BOMMETJE!
En dan haal ik ze toch echt dagelijks weg waarbij ze verhuizen naar de plantjes.

Ik ben blij te lezen dat er mensen zijn met positieve impregneer ervaringen.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 23:44

Suzanne F. schreef:
Binnen of buiten? Binnen is toch meestal een kwestie van beter stofzuigen. Buiten is moeilijker. Daar doe ik vaak met een bezem de webben weghalen. En bij de voordeur spuit ik een spray.

Wat voor spray gebruik je?

Cayenne schreef:

Als juf zijnde heb ik over het algemeen genoeg namen klaar liggen maar met deze aantallen…. 8)7

kampioen2be schreef:
Oke: dit is een topic voor mij.
Grote, kleine, dikke en dunnen spinnen: ze leven allemaal op mijn balkon. Ik háát spinnen, dus vorige zomer amper buiten geweest. En deze zomer is ook bijna voorbij met minimaal tijd dat ik op mijn balkon geweest ben.

Wat niet helpt: web weg. De webben zijn niet weg en de spinnen ook niet.
Gister heb ik witte schoonmaak azijn gemixt met water. Eerst in een plantenspuit, gericht op de webben en de spinnen. Daarna heb ik ook nog emmers met azijn gemixt met water over de tegels gegooid. Ik zag er meerdere wegkruipen, dus dit leek te helpen. Ik had online gelezen dat ze niet van de geur/azijn houden dus ik dacht ik zorg dat ze niet opnieuw denken een web te maken.
Was het effectief? Ja, maar niet super erg. Heb 1 nieuw web plus spin gevonden. Dus vanochtend opnieuw met azijn, en ik ga zo met een borstel alles langs. Dan toch nog maar eens de web weg proberen, volgens het etiket zorgt dit er voor dat de webben niet kunnen hechten op railing dus dat spinnen weg gaan. IK dacht web weg betekent web gaat weg maar niet helemaal. Hoewel het vorige keer ook niet echt hielp maak ik het zo toch maar op.
Wat ik verder online las was zo min mogelijk dingen waar insecten op af komen. Aangezien mijn planten op mijn balkon al twee jaar niet leven, ga ik deze ook maar allemaal weg halen. Hopelijk helpt dat ook iets.

Bij de Welkoop werd mij aangeraden om een bedrijf langs te laten komen. Ik twijfel nog steeds om dat ook ooit te laten doen.

Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!

Hier ook al regelmatig met azijn in de rondte gespoten en gepoetst. Alleen lijken mijn super spinnen hun 8 schoudertjes op te halen blijven vrolijk verder rondhangen ipv te verhuizen.
Mag ik vragen welke ‘webweg’ je hebt geprobeerd?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:17

Toen ik vroeger met mijn ouders in een huis vlakbij een groot water woonde, lieten zij dit elk jaar met een aantal buren doen. Het stikte daar van de vlieg beestjes en dus ook van de spinnen. Het hielp echt ontzettend goed, inmiddels verhuisd dus niet meer nodig. Maar zou het zelf zonder twijfel ook doen.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:34

Cayenne schreef:

Door een ander (oud) spinnentopic van Bokt noemen wij alle dikke spinnen Henk _O- . Laatst zat Henk buiten achter de regenpijp, maar daar mocht hij blijven zitten :') .

Heb verder geen tips voor je TS. Hopelijk vind je snel iets wat werkt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:31

Bij mij heten ze Lukas of Sebastiaan :)