Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Als de kleine vriendjes geen web meer kunnen maken en vertrekken, ben je dan niet bang dat degene die zonder web kunnen leven, het overnemen? En daar vallen volgens mij ook doe gore grote harige onder.
Suzanne F. schreef:Binnen of buiten? Binnen is toch meestal een kwestie van beter stofzuigen. Buiten is moeilijker. Daar doe ik vaak met een bezem de webben weghalen. En bij de voordeur spuit ik een spray.
Cayenne schreef:Ze een naam gevenDan worden ze automatisch leuk
Hier helpt het in ieder geval echt
kampioen2be schreef:Oke: dit is een topic voor mij.
Grote, kleine, dikke en dunnen spinnen: ze leven allemaal op mijn balkon. Ik háát spinnen, dus vorige zomer amper buiten geweest. En deze zomer is ook bijna voorbij met minimaal tijd dat ik op mijn balkon geweest ben.
Wat niet helpt: web weg. De webben zijn niet weg en de spinnen ook niet.
Gister heb ik witte schoonmaak azijn gemixt met water. Eerst in een plantenspuit, gericht op de webben en de spinnen. Daarna heb ik ook nog emmers met azijn gemixt met water over de tegels gegooid. Ik zag er meerdere wegkruipen, dus dit leek te helpen. Ik had online gelezen dat ze niet van de geur/azijn houden dus ik dacht ik zorg dat ze niet opnieuw denken een web te maken.
Was het effectief? Ja, maar niet super erg. Heb 1 nieuw web plus spin gevonden. Dus vanochtend opnieuw met azijn, en ik ga zo met een borstel alles langs. Dan toch nog maar eens de web weg proberen, volgens het etiket zorgt dit er voor dat de webben niet kunnen hechten op railing dus dat spinnen weg gaan. IK dacht web weg betekent web gaat weg maar niet helemaal. Hoewel het vorige keer ook niet echt hielp maak ik het zo toch maar op.
Wat ik verder online las was zo min mogelijk dingen waar insecten op af komen. Aangezien mijn planten op mijn balkon al twee jaar niet leven, ga ik deze ook maar allemaal weg halen. Hopelijk helpt dat ook iets.
Bij de Welkoop werd mij aangeraden om een bedrijf langs te laten komen. Ik twijfel nog steeds om dat ook ooit te laten doen.
Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip!
Cayenne schreef:Ze een naam gevenDan worden ze automatisch leuk
Hier helpt het in ieder geval echt