Ik hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen.
Mijn zusje en haar man ontvingen begin juni een groot (duur!) rouwstuk. Zij hadden dit niet besteld, er was ook geen reden om iets te ontvangen én de naam van de ontvanger klopte niet (voornaam zwager, achternaam klopte niet), adres klopte wel.
Ze wilden het bloemstuk daarom ook weigeren, maar de chauffeur/bezorger wilde het niet weer meenemen.
Hierop heeft mijn zwager meteen een mail gestuurd naar het bedrijf waar de bloemen vandaan komen, echter geven zij aan dat zij in verband met het recht op privacy de gegevens van de besteller niet vrijgegeven mogen worden en dat ze de besteller een verzoek hebben gestuurd zich kenbaar te maken.
Nu krijgen zij van hun huisoppas een foto doorgestuurd van een vierde herinnering van Afterpay om dit bloemstuk te betalen.
Het vermoeden is dus dat er iemand mijn zusje en zwager een loer willen draaien.
Aangezien ik dit soort dingen geweldig vind om op te pakken (en zij daar gewoon niet zo handig mee zijn), ben ik bezig met een brief richting Afterpay.
Ik geef aan dat er niet geweigerd kon worden volgens de bezorger, de naam niet klopte, er nog contact is gezocht. Kan ik dan gewoon verzoeken de factuur in te trekken? En kan ik nog gegevens van de besteller ontfutselen?
Ik ben wat handiger op andere juridische vlakken.