Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Roodvos schreef:Dit heet een ongevraagde toezending. Hier vind je waarschijnlijk wel informatie waar je wat mee kan:
https://www.consuwijzer.nl/misleidende- ... ezendingen
Deze is ook leuk ter inspiratie :
https://c-bon.org/pakket-ontvangen-maar-niets-besteld/
cissy schreef:Oh hier zou ik ook mn tanden in zetten.
Laat ze maar komen met de opdrachtgever. Als je zwager nl zelf de opdrachtgever was geweest hadden ze dat aan de telefoon ook kunnen melden want dan was het geen schending vd privacy geweest omdat het dan zijn gegevens zouden zijn.
Wie eist bewijst toch? Zij zeggen dat hij moet betalen, nou laat maar zien waarom dan!
Vooral niet onder de indruk zijn van incassoburo en als de deurwaarder ad deur staat zal die toch ook moeten aangeven wie er besteld heeft.
har166 schreef:Ik vind het wel bijzonder dat het bedrijf zegt dat ze de gegevens van de besteller niet zomaar mogen geven en de rekening naar de ontvanger sturen. Ik zou dat bedrijf gewoon opbellen of langsgaan en dan om bewijs van de bestelling vragen. Zo lang ze dat niet willen doen kunnen ze ook naar hun geld fluiten.
Dees schreef:1 zinnetje is in dit geval voldoende:
"Ik betwist de rechtmatigheid van de factuur".
Daarmee moeten zij maar bewijzen dat je zusje en je zwager wel de juiste afnemers zijn.
Geen deurwaarder die zich zonder dergelijk bewijs aan deze zaak zal branden.
Janine1990 schreef:Moestuin schreef:Hebben ze ergens getekend voor ontvangst?
Ik moest dit navragen, maar ze hebben nergens getekend voor ontvangst.
Bezorger vroeg ter controle naar de naam en daar heeft mijn zwager heel duidelijk op gereageerd nee, XXX XXX (voornaam, achternaam)
Exitium schreef:Waarom heeft 'ie z'n naam überhaupt gegeven? Had ik al niet eens gedaan als ik niet van plan was de bestelling aan te nemen.
Los daarvan inderdaad aangeven dat je zusje / zwager niets besteld hebben en dat er destijds al direct contact over is geweest. Zorg ook dat die mail en de reactie goed bewaard blijven. Mocht het bij een deurwaarder of wat dan ook komen, dan kun je daarmee gelijk aantonen dat je contact gezocht hebt en dat je niets besteld hebt. (anders hadden ze wel aangegeven dat je zusje of zwager besteld hadden in plaats van geweigerd aan te geven wie de bestelling geplaatst heeft)
imaudy schreef:Ik had het niet aangenomen. Ik had het gewoon op de auto van die bezorger gelegd
alice0cullen schreef:Stond er ook geen naam of iets op de linten die vaak bij de boeketten zitten?
Suzanne F. schreef:Maar de besteller wist dus het e-mailadres? En blijkbaar nog meer gegevens want Afterpay (ik begreep dat het daarom ging) vraagt altijd om geboortedatum en e-mailadres en ook volledige naam dus dat vind ik raar als deze al niet matchen.
Heb je contact gehad met het bedrijf zelf of met Afterpay?
Gaabje schreef:Is dit een legitiem bedrijf? Of veel negatieve reviews enzo? Anders zou je Boos misschien een keer kunnen benaderen? Wel een goede les voor mensen dat ze niet bestelde artikelen niet hoeven te betalen. Ik denk dat velen toch wel betalen als er ineens een incassobureau belt.
Janine1990 schreef:Gaabje schreef:Is dit een legitiem bedrijf? Of veel negatieve reviews enzo? Anders zou je Boos misschien een keer kunnen benaderen? Wel een goede les voor mensen dat ze niet bestelde artikelen niet hoeven te betalen. Ik denk dat velen toch wel betalen als er ineens een incassobureau belt.
Ja, Afterpay is een vrij normaal bedrijf
Aangezien het niet om een fout van het bedrijf gaat in die zin (zijn ter goeder trouw met de herinnering), zie ik er weinig in om het meteen zo groots aan te pakken. Ik verwacht dat na de brief de factuur wordt ingetrokken.
Het liefst willen we natuurlijk dat e-mailadres en overige gegevens, maar dat zal vanwege privacy niet gebeuren.
Suzanne F. schreef:Afterpay is natuurlijk maar een tussenorganisatie die er eigenlijk niks mee te maken heeft maar alleen maar de factuur int.
Toch is dit wel bijzonder want om via Afterpay te kunnen betalen moet je bepaalde gegevens invullen. En ze incasseren bij de besteller en niet zozeer de ontvanger. Dat kan iemand anders zijn. Dus blijkbaar heeft de besteller dit adres als factuuradres en bezorgadres opgegeven. Toch moet ergens de volledige naam en geboortedatum van de besteller bekend zijn. Of dit moet vervalst zijn opgegeven. Vervelend zeg, ik zou hier niet blij van worden.
nikkel schreef:Het geheel is niet als grap bedoeld, daar kan je zeker van zijn. Het probleem zit erin, dan het bloemstuk is bezorgd, was het retour gegaan dan was er ook niet bezorgd.
Gaabje schreef:Komen die bloemen ook van afterpay ja? Afterpay is alleen de betaaldienst toch?