Ben ik gewoon benieuwd naar.. Onafhankelijk van wat je gelooft.. Onafhankelijk van wat je denkt...
Wil jij dat er leven is na de dood?
En waarom wel of waarom niet?
Ik trap af: Nee, ik wil geen leven na de dood. Het was voor mij sowieso prima geweest als ik er nooit was geweest maar hé, ik ben er nu dus oke. Maar voor mij is het na dit leven helemaal goed, en hoop ik dat er niet zo iets bestaat als een hiernamaals, of reïncarnatie of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 01-08-22 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Poll toegevoegd op verzoek van TS
Ik zelf hoef dat niet maar stiekem hoop ik wel dat er iets is, iets waardoor mijn zusje zo nu en dan iets uit kan halen waardoor we voelen dat ze er ergens nog is.......
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 01-08-22 14:37
upendo schreef:
Ik zou het wel willen, maar puur en alleen om de mensen die overleden zijn en van wie ik ontzettend veel houd weer terug te kunnen zien.
Dit ja, en dan leven in een wereld zonder honger, pijn, geld etc.
Mungbean
Geplaatst: 01-08-22 14:41
Goof schreef:
Nee joh, ik word al moe als ik eraan denk. Ik houd van slapen, laat mij maar lekker dood blijven dan.
Ik ben ontzettend bang om dood te gaan omdat je niet weet wat er na is. Ik zou dus graag weer terug willen komen. Liefst met besef van dit leven.
fokfanaat
Geplaatst: 01-08-22 14:45
tijd gaat me veel te snel, ik zou nog wel een keer overnieuw willen beginnen!
8nnemiek
Het lijkt mij geweldig om na de dood mijn dieren weer te kunnen zien, en mijn oma. En voor de mensen die er nu een zooitje van maken lijkt het me mooi als die terug zouden keren als een persoon of dier waar ze iets van zouden kunnen leren. Iemand die een hekel heeft aan vluchtelingen zou van mij mogen reïncarneren in een kind in een arm land waar ze moeite moeten doen om te overleven. En een boer van een megastal zou best eens het leven door de ogen van een varken mogen meemaken
Mungbean
Welliswaar ben ik niet gelovig maar ik vind de bijbelse text: „stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren“ altijd heerlijk rustgevend. Waar maak je je druk om, uiteindelijk ben je toch gewoon wormenvoer.
sanne1992
Geplaatst: 01-08-22 14:47
Goof schreef:
Nee joh, ik word al moe als ik eraan denk. Ik houd van slapen, laat mij maar lekker dood blijven dan.
Ik spuugde bijna mijn koffie uit .
Ik zit er een beetje tussenin. Op zich hoeft er voor mij niet zo iets te zijn als leven na de dood. Maar ik ben wel benieuwd waar wij dan wegkomen. En dan bedoel ik niet zaadcelletje - eicelletje enz. Maar waar komt je persoonlijkheid vandaan. Ik denk zelf een groot deel zeker ook vanuit huis, maar zeker ook een groot deel wat uit je eigen gedachte komt. Maar hoe krijg je nu je eigen gedachte. Ik vind het een beetje lastig uit te leggen.
Jessix
Geplaatst: 01-08-22 14:47
Ik hoop van niet! Net als wat andere hier al noemen, ik houd van het leven, maar ik voel ook wel de vermoeidheid. Ik zou het ook echt niet meer over willen doen.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 01-08-22 14:48
Sizzle schreef:
Waar maak je je druk om, uiteindelijk ben je toch gewoon wormenvoer.
En tot zover de romantisering van dit topic
CairnTerrier
Geplaatst: 01-08-22 14:50
upendo schreef:
Ik zou het wel willen, maar puur en alleen om de mensen die overleden zijn en van wie ik ontzettend veel houd weer terug te kunnen zien.
Dit En ik houd te veel van het (en dus mijn leven) om ooit dood te gaan...
Kiwiaa
Geplaatst: 01-08-22 14:52
Ik vind zoiets als in de serie the good place nog wel tof! (Spoiler)
Spoiler: Tijd en ruimte in een 'tweede wereld' om alles te doen wat je graag zou gedaan hebben tot je zegt 'het is genoeg'
Winged
Geplaatst: 01-08-22 14:52
Ik zou het interessant vinden als ik de kennis die ik in een vorig leven heb opgedaan kon meenemen. Maar gezien ik geen idee heb van voor mijn leven...: Ik pas
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 01-08-22 14:53
Haha heerlijke opmerkingen. Ik geloof wel in leven na de dood en reïncarnatie, maar echt uitleggen kan ik mijn gevoel ook niet. In een God geloof ik dan weer niet. Maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde.
Zou ik het willen? Ja, op zich wel. Ik zou heel verbaasd zijn als daadwerkelijk zo was. Want ik denk dat dood gewoon dood is eigenlijk. Maar aan de andere kant zou het misschien wel zo zijn dat onze ziel/geest weer een ander leven/lichaam kiest. Eentje waar je nog lessen te leren hebt bijvoorbeeld. Lijkt me een mooi idee.
Ik wil naar de regenboogbrug, ik hoop daar al mijn dieren weer te zien, ik hoef niet zonodig naar een mensen gedeelte ofzo... maar mijn honden en paarden weer zien
Anastasia24
Geplaatst: 01-08-22 15:07
Ik ''geloof'' in reincarnatie, al heb ik mij er nooit in verdiept. Was meer het idee van; ik wil niet dat er niets is, dus geloof ik daarin. Dat ''het licht'' gewoon de ziekenhuislampen zijn als je weer geboren wordt. Ja, zo simpel ben ik. Dus ja, ik ''hoop\denk'' dat we de lessen uit dit leven meenemen naar 't volgende. Zo wil ik ook leven, mijzelf verbeteren, anders kan ik er beter gelijk mee stoppen.
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 01-08-22 15:11
Best veel die niet volmondig ja zeggen zo te lezen. Ik zou direct weer overnieuw willen beginnen, veel te leuk.
marleen_88
Geplaatst: 01-08-22 15:12
Nee hoor, klaar is klaar.
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-22 15:13
Zal een modje PB-en of ik een poll kan toevoegen, dan is het sneller te zien.