Outfit hulp fotoshoot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Outfit hulp fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 08:33

Hallo allemaal,

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om een leuke outfit te vinden voor een fotoshoot over een week (maandag 8-8) en ik dacht; misschien kan bokt helpen!

Ik heb een zakelijke fotoshoot, maar wil hier eigenlijk gekleed gaan, zoals ik in mijn praktijk ook gekleed zou gaan. Het is zomer, dus ik wil mezelf ook niet te warm kleden.

Waar ik naar op zoek ben:
Een blauw shirtje/blouse, het liefst wel met een mouwtje. Qua kleur blauw, het liefst Facebooklogo blauw.
Of rood/donkerrood/roest

Ik dacht zelf nog aan beige, maar we gaan bij de Loonse en Drunense duinen shooten, dus dan valt dat wat tegen elkaar weg ben ik bang.

Eventueel mag dit ook gepost worden in combinatie met een mooie broek. Ik draag eigenlijk alleen stretch skinny jeans, zoals van de Only.

Qua maat:
Normaal heb ik maat L, maar qua blouse zit ik op maat 42/44/46 vanwege brede schouders en grotere borsten afhankelijk van hoe iets valt.

Dankjewel alvast voor het meezoeken!

Groetjes Kimberly.

fokfanaat

Re: Outfit hulp fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:19

wil je effen of een motiefje?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:32

Als ik (als fotograaf) een tip mag geven:

ten eerste hangt het af van het doel van je shoot.
Ik vind voor "huiskamerfoto's", natuurtinten altijd het mooiste. Maar je zegt dat je professioneel wilt ogen. Welke branche zit je? Want ook dat is heel erg belangrijk in mijn ogen.

Je wilt op de foto's iets uitstralen, dus je kleding daar aan aanpassen is belangrijk.
(drukke) printjes/logo's raad ik zelf altijd af, omdat dat echt de aandacht trekt op de foto en de aandacht minder bij jou ligt.

Verder zou je het natuurlijk ook eens aan je fotograaf kunnen vragen, zij zal vast ook wel ideeën hebben?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:34

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:38

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:43

roest vind ik nog niet zover hiervandaan zitten...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:43

Misschien denk ik te simpel, maar als je schrijft dat je aan wilt wat je in je praktijk/op je werk ook zou dragen, dan trek je dat toch uit de kast? Ik neem aan dat je al werkt in die praktijk, of is dit een soort wervingshoot voor op je website?

Cavallaro Napoli heeft mooie overhemden, door de stretch en de getailleerde snit ook geschikt voor wat vollere vrouwen van boven. Met skinny jeans en een mooie schoen heb je volgens mij een mooie outfit te pakken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:09

Ik zou zeker voor een roodtint gaan in die omgeving. Als er geen wolken zijn en je draagt blauw, val je ook niet goed op tegen de lucht.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:10

Ik heb een donkerblauwe jumpsuit van anneloes die er wel zakelijk uitziet met een kraagje en knoopjes. Zoiets misschien leuk?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:17

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:21

En ik zou als fotograaf dan weer nooit rood of grote vlakken wit adviseren.... (en daarbij is rood een vrij overheersende kleur op een foto)
Rood kan oranje of juist roze uitslaan op een foto.

Ik zou het of bij natuurtinten houden (beige/bruin/ pasteltinten), of inderdaad donkerblauw (blauw is de kleur van "vertrouwen").
Je zou ook kunnen kiezen voor een broek en daarop een leuke blouse met korte mouwen en dan daarover een blazer (die kun je dan op sommige foto's uitdoen waardoor je wat afwisseling in content krijgt).
Daarbij, als ik het zo zie is de branche een beetje "natuurgeneeskundig", dan zou je best wel veel aan kunnen trekken, en zou ik het zeker bij natuurtinten houden. Ik zou je adviseren makkelijke schoenen aan te trekken, lopen door zand/bos met stiletto's valt niet mee, en op de meeste foto's zullen schoenen toch amper zichtbaar zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:22

Selina schreef:

Deze kleuren vind ik overigens nog wel gaan (vind ik wel onder natuurtinten vallen).
Maar zou ik weer niet zo mooi vinden op een spijkerbroek (iets te casual denk ik) Die zou ik dan weer eerder op een beige broek aantrekken denk ik.... om het in de natuurtinten te houden :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:23

ik zou dan nooit voor een beige broek gaan, helemaal als je geen maatje 36 hebt, net of je niks aan hebt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:25

Knalrood misschien, maar bordeauxrood niet. Ik had het pas ook aan bij een fotoshoot en vond het juist heel rustig ogen.

Maar spijkerbroeken bij fotoshoots in de natuur staan inderdaad altijd wat minder mooi. Ben zelf daarom fan van jurkjes maar als dat niet is wat TS normaal zakelijk gezien draagt, dan past dat niet echt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:27

nee, misschien ook niet, maar dan hooguit een hele donkere spijkerbroek. Zoals de bovenste link in combinatie met die spijkerbroek vind ik het echt te casual voor een professionele shoot....

Maar alles valt of staat, met wat je uit wil stralen op de foto.....

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:28

Selina schreef:
Knalrood misschien, maar bordeauxrood niet. Ik had het pas ook aan bij een fotoshoot en vond het juist heel rustig ogen.

Maar spijkerbroeken bij fotoshoots in de natuur staan inderdaad altijd wat minder mooi. Ben zelf daarom fan van jurkjes maar als dat niet is wat TS normaal zakelijk gezien draagt, dan past dat niet echt.

nee bordeauxrood is inderdaad wel mooi.
Een jurkje is leuk voor een familieshoot, maar in mijn ogen ook niet echt geschikt voor een zakelijke shoot.
Maar voor "natuurgeneeskunde" vind ik al weer meer kunnen, dan bijv. voor een coach/psycholoog of iets anders echt zakelijks.....

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:29

Sky_As schreef:
Als ik (als fotograaf) een tip mag geven:

ten eerste hangt het af van het doel van je shoot.
Ik vind voor "huiskamerfoto's", natuurtinten altijd het mooiste. Maar je zegt dat je professioneel wilt ogen. Welke branche zit je? Want ook dat is heel erg belangrijk in mijn ogen.

Je wilt op de foto's iets uitstralen, dus je kleding daar aan aanpassen is belangrijk.
(drukke) printjes/logo's raad ik zelf altijd af, omdat dat echt de aandacht trekt op de foto en de aandacht minder bij jou ligt.

Verder zou je het natuurlijk ook eens aan je fotograaf kunnen vragen, zij zal vast ook wel ideeën hebben?

Fotograaf heeft inderdaad tips gegeven. Ik vraag ook niet zozeer om 'wat moet ik aantrekken'. Ik krijg gewoon niet het kledingstuk gevonden, wat ik zoek... ;)

Ik ben overigens therapeut in het complementaire veld.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:32

Ik denk dat mijn vraag niet helemaal goed over is gekomen en kan mijn hoofdbericht niet meer aanpassen..

Ik kan dus het kledingstuk wat ik zoek nergens vinden. Ik ben niet op zoek naar tips met 'ik zou dit of dat aantrekken'. Ik ben op zoek naar linkjes van kleding dat past bij mijn zoekopdrachten, omdat ik niet kan vinden in winkels wat ik zoek.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:36

fokfanaat schreef:
wil je effen of een motiefje?

Mag beide. Ik ben geen typisch 'meisje meisje', dus als het maar vooral niet tuttig oogt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 15:47

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:20

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 16:50

MonaLieske schreef:

Thanks!

Ik heb ook heel wat site's doorzocht, maar helaas tot op heden nog nergens dat ik dacht 'ja, die!'.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:51

De tweede!

Succes met je shoot. Mogen we het resultaat zien?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:05