Het leed dat een nieuwe gsm (en cover!) heet.. Wie nog zo'n hekel aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Het leed dat een nieuwe gsm (en cover!) heet.. Wie nog zo'n hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 10:28

Ugh. Het is gebeurd. Mijn gouwe ouwe begint het serieus te begeven, en na jaren "nee" gezegd te hebben tegen mijn vriend die me een nieuwe gsm probeerde aan te smeren, heb ik gisteren heel stilletjes gezegd "ik denkt dat het tijd is..."

Bleek dat hij de dag ervoor nog op de website van Orange (daar hebben we ons abo) aan het scrollen was tussen de nieuwe telefoons :') Nog voor ik goed en wel besefte wat er gebeurde, had hij de Samsung A53 al besteld, en moet ik komende week afscheid nemen van mijn trouwe A3 2017.

En ooh, wat haat ik het, een nieuwe gsm :')
Noem mij maar een holbewoner, maar ik vind het vreselijk, al dat gedoe om alles over te zetten. De apps van de bank, de app van mijn werk, FB, instagram, de app van de camera's van de katten (oké, hier ben ik eigenlijk wel heel blij om, want op mijn A3 krijg je die app niet eens geïnstalleerd), de app van de laser van de katten, de app van mijn audioboekenabo, mijn mail, drive, en al die andere apps die ik nu vergeet te vermelden.
Echt, ik vind het zo'n gedoe! En omdat ik al 5 jaar dezelfde telefoon heb, weet ik van de helft van die dingen mijn wachtwoord niet eens meer :')

De 1000 foto's en filmpjes die ik nog moet overzetten, wat altijd dikke prut is want Samsung + Apple = 8)7
Breek me de bek niet open over die Apple, was niét mijn idee hahaha.

Qua geheugen zal het wel een opluchting zijn denk ik. Ik moet nu standaard om de 10 dagen vanalles beginnen verwijderen want dat kleine telefoontje zit altijd meteen stampvol, en wordt daar héél traag van. En dan kan ik ook geen foto's meer maken haha.

En mijn vriend, arme ziel hahaha. Hij is een site engineer in een datacenter = nerd :')
Hij zat "specs" op te zoeken - ik snapte 90% van wat hij zei niet. Ik geloof dat mijn camera beter zal zijn dan de zijne, dat zijn telefoon meer intern geheugen heeft, maar dat ik nog wel een SD-kaartje kan bijsteken. En iets over 5G - as if ik snap wat dat is :') De rest heb ik niet onthouden want het boeit me gewoon niet, het enige waar ik aan kan denken is "hoe krijg ik zo'n baksteen in mijn achterzak? Hoe bedien ik zo'n groot scherm in godsnaam met 1 hand?"

Ik heb naar mijn A3 destijds een eeuwigheid moeten zoeken, want ik wil perse een klein scherm. Ik wil mijn telefoon met 1 hand kunnen bedienen (en ik heb zo van die kleine kinderhandjes, ik kijk vol spanning uit naar de dag dat handschoenen voor volwassenen mij ook eens passen :') ), ik wil niet 2 handen nodig hebben...

Ugh, dat herinnert me eraan - de app voor onze "slimme lampen". Ik bedoel, wie verzint zoiets?
Sinds die ondingen mag ik de lichtschakelaar niet meer gebruiken, en moet ik mijn gsm nemen om een licht aan/uit te doen. Belachelijk, toch?

OOOOH, en HELP!!!!! Die nieuwe heeft geen normale aansluiting voor mijn oortjes 8)7 Iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik wil niet in nieuwe oortjes investeren (want koppig), ik koop er sowieso regelmatig nieuwe want ik heb ze de héle dag in (ik mag audioboeken luisteren op mijn werk), en mijn draadloze oortjes trekken dat aantal uren niet. Ik wil MIJN oortjes, die simpele goedkope van de Action, maar dan heb ik zo'n tussenstukje nodig denk ik? Waar vind ik dat? Help :')

Ik wil het niet allemaal aan mijn vriend vragen, die lacht zich dood met mijn holbewoner-gedoe.
God, waar is de tijd dat hij nog MP3 Rocket gebruikte en met 2 vingers typte :') Sinds hij bij het datacenter werkt, kan ik hem qua technologie niet meer bijbenen (iemand een idee hoe ik van die Google Nest vanaf geraak zonder dat het opvalt dat ik het was? :') ), en dan moet je weten dat ik verdorie 14 jaar jonger ben :+

En als klap op de vuurpijl ben ik zo ontzettend moeilijk als het op covers aankomt..
Voor mijn A3 heb ik er in al die tijd maar 2 gevonden die ik leuk vond. Ik wil niet zo'n flap-ding, enkel een achterkantje. En dan begint de kieskeurigheid :') Na gisteren een uur te zoeken, heb ik de laptop maar aan de kant geschoven, want ik vind alles lelijk :+

Ik kijk er dus niet naar uit. Oké, wel naar meer geheugen en de camera-app van de katten, maar daarmee is alles wel gezegd denk ik :')
En oké - ook naar mijn vriend zijn hoofd, wanneer die ongeduldig wordt omdat ik van de firma "opladen tot 100% zonder er al mee bezig te zijn" ben, hij kan dat geduld niet opbrengen en wilt meteen al de functies gaan ontdekken :')

Herkent iemand dit? Hoe verwerken jullie de blues van het missen van de gouwe ouwe?

goldyc

Re: Het leed dat een nieuwe gsm (en cover!) heet.. Wie nog zo'n hekel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 10:38

Wat oortjes betreft; je kan gewoon googlen op adapter. Ik heb een iPhone met een lightningbolt poort, dus ik moest googlen op ‘3.5mm Jack to lightning adapter’, als je een Samsung hebt, heb je waarschijnlijk een usb-c poort. Dus dan kan je googlen op usb-c to 3,5mm Jack adapter. Even checken of je wel de juiste poort googlet.

Ik heb mijn hoesje van Etsy. De meeste toestellen hebben trouwens een functie om apps en andere gegevens meteen over te zetten, bij Apple gaat dat via iCloud en AirDrop en bij Android via je Google-account dat je ook op je oude telefoon gebruikte of Bluetooth. (Denk ik, van de Bluetooth ben ik niet zeker).

Qua grootte; tja, ik heb opzettelijk een iPhone SE gekozen omdat die nog een soort van in m’n broekzak kan. Wou eigenlijk een nog kleiner model, maar vond deze al veel te duur. Ik denk dat dat gewoon wennen is. Overigens kan ik met mijn kleine handjes de giant telefoon van m’n moeder ook met 1 hand bedienen, het vergt wat oefening maar het lukt wel.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 11:02

goldyc schreef:
Wat oortjes betreft; je kan gewoon googlen op adapter. Ik heb een iPhone met een lightningbolt poort, dus ik moest googlen op ‘3.5mm Jack to lightning adapter’, als je een Samsung hebt, heb je waarschijnlijk een usb-c poort. Dus dan kan je googlen op usb-c to 3,5mm Jack adapter. Even checken of je wel de juiste poort googlet.

Ik heb mijn hoesje van Etsy. De meeste toestellen hebben trouwens een functie om apps en andere gegevens meteen over te zetten, bij Apple gaat dat via iCloud en AirDrop en bij Android via je Google-account dat je ook op je oude telefoon gebruikte of Bluetooth. (Denk ik, van de Bluetooth ben ik niet zeker).

Qua grootte; tja, ik heb opzettelijk een iPhone SE gekozen omdat die nog een soort van in m’n broekzak kan. Wou eigenlijk een nog kleiner model, maar vond deze al veel te duur. Ik denk dat dat gewoon wennen is. Overigens kan ik met mijn kleine handjes de giant telefoon van m’n moeder ook met 1 hand bedienen, het vergt wat oefening maar het lukt wel.

Aha, dankjewel voor de tip, zometeen eens googlen!

Ik kijk echt op tegen de grootte, mijn huidige scherm is net wel/net niet te bedienen met 1 hand. Alles wat groter is, zal moeilijk worden. Achja, het zal wel wennen, maar ik vind het wel een gedoe haha.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 11:48

Ik ging dan wel van Apple naar Apple maar toen ik een nieuwe kocht, kon ik ze gewoon een half uurtje ofzo naast elkaar leggen en alle gegevens werden automatisch van de oude op de nieuwe gekopieerd. Niks gedoe van apps terug installeren en overal opnieuw inloggen, ging gewoon vanzelf. Zo gemakkelijk!
Kwa hoesje, ik heb een Pela case. Niet meteen de goedkoopste maar ze beschermen de telefoon wel heel goed. Mijne is al aantal keer gevallen en nog geen schade, enkel het hoesje over het scherm is lichtjes gebarsten. Daarnaast schuiven de hoesjes niet dus op de autostoel leggen en hard moeten remmen dan blijft de telefoon gewoon liggen. Daarnaast had ik onlangs op hun website gelezen dat als je telefoon valt met een hoesje van hun aan en je hebt toch schade, dan betalen ze de schade terug! En als laatste bonus, de hoesjes zijn biologisch afbreekbaar. Dus als je een goed hoesje zoekt, kan ik zeker een Pela case aanraden!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:57

Bij Apple is het overzetten naar een nieuw toestel inderdaad bijna geen werk. Door je toestel te linken aan je Apple ID worden al je wachtwoorden en dergelijke automatisch over gezet (bij mij vanuit de icloud), een reserve kopie van je vorige toestel wordt gewoon op je nieuwe toestel geïnstalleerd en zelfs de indeling blijft precies hetzelfde.
Volgens mij is hetzelfde mogelijk bij een android toestel, misschien toch eens de moeite om dat uit te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:04

Overzetten is heel makkelijk tegenwoordig. Dat doen de telefoons eigenlijk zelf haha. Even naast mekaar leggen en daarna staat alles precies zoals het op je oude stond.

Qua covers heb ik nu zelf burga gekregen. Ik heb niet lang gegoogled want ik schrok persoonlijk van de prijs maar ze zijn súper mooi (vind ik) en de beste kwaliteit die ik ooit heb gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:06

Ja, herkenning, hoewel je een deel van het overzetten kunt doen door de backup en synchronisatie van Samsung. (Maar ook dat uitzoeken kostte wel even tijd.)

Nu gelukkig een paar maanden verder en het meeste went, alleen het formaat blijft onhandig want het ding past echt niet meer in mijn broekzak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:10

Overzetten gaat idd vanzelf, ook bij android.
Maar dan moet je oude toestel het wel doen... van de bovenkant van een vrachtwagen laten vallen, eroverheen rijden en een een paar uur in een plas water liggen heeft mijn vriend vrijdag ondervonden dat dit niet meewerkt aan het simpel overzetten van gegevens :+

Bij de telefoon die mijn vriend van het weekend heeft gekocht zat al een doorschijnende cover op de achterkant.
Dit had hij bij zijn vorige ook dus komt mooi uit.

Ik bestel eigenlijk niets bij ali, behalve covers. Ik heb er 1 waar ook mijn pasjes in kunnen.
Ja daar word hij eigenlijk te dik van, niet handig wat dat betreft, maar zo geen gesleep meer met een portemonnee.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:17

DuoPenotti schreef:
Ik bestel eigenlijk niets bij ali, behalve covers. Ik heb er 1 waar ook mijn pasjes in kunnen.
Ja daar word hij eigenlijk te dik van, niet handig wat dat betreft, maar zo geen gesleep meer met een portemonnee.

Als dat pasjes zijn zoals klantenkaarten e.d. daar zijn ook apps voor. Ik gebruik Stocard, maar er zijn ook andere. Ik zet daar ook mijn verzekeringspasjes in, die van de milieustraat enz. Je kan een foto maken van de voor- en achterkant.
Ik heb zo alleen nog maar mijn bankpas en mijn rijbewijs mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:21

Nee mijn rijbewijs en pinpas.
De rest heb ik idd op stocard staan. :j

https://nl.aliexpress.com/item/10050033 ... _ext_f=%7B"sku_id"%3A"12000025475950661"%7D&pdp_npi=2%40dis%21EUR%216.79%210.75%21%21%21%21%21%400b0a01f816593635497262350eab6d%2112000025475950661%21sea
even de eerste de beste gepakt zonder op merk telefoon te klikken.

Vind de prijzen in Nederland daar echt véél te hoog in vergelijk, dus dat is mijn enge ali zonde :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:50

Zó herkenbaar dit! Ik moet eigenlijk ook een nieuwe, maar zit nog een beetje te twijfelen welke, misschien de a52 ivm camera, of die van de a53 moet nog beter zijn?
Ik heb een hoesje van b2c, die kun je zelf ontwerpen <3 en gaan ook lang mee hier :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:08

Hie gaat dat dan van Samsung naar Apple?
Ik wil graag ,bij mijn volgende telefoon, een Apple maar zie best tegen dit soort dingen op :o?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:11

maessie schreef:
Zó herkenbaar dit! Ik moet eigenlijk ook een nieuwe, maar zit nog een beetje te twijfelen welke, misschien de a52 ivm camera, of die van de a53 moet nog beter zijn?

Dit zegt dat het heel weinig uitmaakt (behalve dan toch een koptelefoon-uitgang.)
https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsun ... rschillen/

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:19

Ik begrijp je helemaal, gelukkig heb ik zo hard bij mijn vriend gezeurd dat die het hele probleem voor me opgelost heeft. Ik wil graag net als jij een simpele holbewoner telefoon(ja ik ben nog in de 30 en toch..)
Ik heb er zelfs over gedacht een telefoon te kopen die enkel kan bellen. Maar dan mis ik toch watsapp, maps en spotify. Dus toch maar een smartfone.

Nu 2 jaar geleden heeft mijn vriend een mini smartfone voor me gekocht via kickstarten, maar sinds een jaar zijn de telefoons ook gewoon verkrijgbaar.

Ik wil dus een telefoon die klein is, die ik met 1 hand kan bedienen, met een simpel hoesje, genoeg geheugen, die in mijn zak past en die niet zomaar stuk gaat. En ik mag zeggen dat ik echt ontzetten tevreden ben met mijn vriend zijn aankoop. Inmiddels zijn ook 2 collega's erg happy met de telefoon en nee ik heb geen aandelen in het bedrijf.

Ik heb dus nu een unihertz jelly 2, verkrijgbaar door te bestellen bij unihertz zelf in de USA, ze zijn supersnel met verzenden. Eventueel ook via amazon verkrijgbaar als je dat fijner vind. Hij word geleverd met een standaard doorzichtig siliconen hoesje zonder flapje, 2 screenprotectors en een klein keycord touwtje. Hij heeft echt heel veel geheugen, gaat lang mee op de batterij, gaat niet stuk, word geleverd met android 11, de enige aanmerking die ik kan hebben is dat de foto's niet fantastisch zijn, maar hé, hij maakt ook foto's.
Ohja, en heeft gewoon nog een ouderwetse oortjes aansluiting!

https://www.unihertz.com/en-nl/products/jelly-2

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:53

Wel superschattig! Als ik die eerder gezien had, had ik er beslist over nagedacht.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:43

Shadow0 schreef:
maessie schreef:

Dit zegt dat het heel weinig uitmaakt (behalve dan toch een koptelefoon-uitgang.)
https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsun ... rschillen/

Ooh thanks Shadow! Dat maakt de keuze wel wat makkelijker!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 07:25

Fijn te weten dat ik niet de enige ben! :D

Het overzetten zou idd wel vrij makkelijk moeten gaan van android naar android, maar ik moet nog steeds van een aantal apps de wachtwoorden hebben, en dat vind ik zo'n gedoe haha. Achja, het zal wel moeten hoor.
De nieuwe komt vandaag of morgen aan. Ik kijk wel uit naar de nieuwe camera en meer geheugen, maar absoluut niet naar alle apps weer op punt zetten en het formaat. Ik wil geen 2 handen nodig hebben om een bericht te typen op mijn telefoon :')

Covers: ik heb er nu een paar gevonden die ik wel oké genoeg vind denk ik. Denk ik :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:49

chanicha schreef:
Ik wil graag ,bij mijn volgende telefoon, een Apple maar zie best tegen dit soort dingen op :o?

Kan volgens mij ook gewoon met de smart switch app.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 08:38

De nieuwe telefoon is aangekomen!

De cover (en het beschermingsglas) komt morgen aan :')
Afbeelding

En ik ben dan zo iemand die weigert de telefoon al te gebruiken zonder die cover en dat extra glas, want ik ben nogal een kluns en wil het risico niet nemen hem zonder al die dingen te laten vallen. Vriend snapt niet dat dat kan - een nieuwe telefoon in de kast laten liggen :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:29

Haha nou ik snap je! Gave cover ook! Daar kunnen geen pasjes in toch? Anders is zoiets hier ook nog wel een optie :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 16:44

maessie schreef:
Haha nou ik snap je! Gave cover ook! Daar kunnen geen pasjes in toch? Anders is zoiets hier ook nog wel een optie :j

Eén van de weinige covers die ik wel leuk vond!
Er kunnen in deze idd geen pasjes in, het is enkel een achterkantje. Zo dun mogelijk, het ding zit 10u per dag in mijn achterzak :+ Ik wil straks wel even kijken op de website voor je hoor, mss hebben ze hem ook in de pasjes-variant :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:09

Lindor92 schreef:
chanicha schreef:

Kan volgens mij ook gewoon met de smart switch app.

Dank je wel!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:15

LWDaisy schreef:
maessie schreef:

Eén van de weinige covers die ik wel leuk vond!
Er kunnen in deze idd geen pasjes in, het is enkel een achterkantje. Zo dun mogelijk, het ding zit 10u per dag in mijn achterzak :+ Ik wil straks wel even kijken op de website voor je hoor, mss hebben ze hem ook in de pasjes-variant :)

Welke website is dat? Anders maak ik zelf weer 1 bij b2c, met eigen foto's enzo, maar zoiets is ook mooi! (En vast wat goedkoper)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:39

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 21:49