Schade achteraf

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Schade achteraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 22:49

Ja ik wist niet hoe ik het moest omschrijven in de titel.

Maar ik reed achteruit mijn oprit af (heel langzaam)
Ineens hoor ik tuuutt. Dus ik stap op de rem en rij weer naar voren.
De jongen die mijn straat in kwam rijden heb ik niet gezien maar mijn achteruit rij sensoren ook niet.
Volgens hem had in hem geraakt.
Ik heb hier overigens niks van gemerkt.
Net boven zijn voorwiel aan de zijkant.
We bekeken de plek en zagen geen schade.
Ik heb ook geen schade.

Half uur later komt hij aan mijn camera deurbel om te melden dat hij toch schade had.
Aan zijn voor bumper.

Nou kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Maar ik heb aangegeven dat in voorlopig niet thuis ben en dat hij maar een briefje met zijn gegevens in de bus moest doen. Dan zal ik hem appen en mijn gegevens doorsturen zodat de verzekering het op kan lossen.

Uur later belt hij weer aan. Wanneer ben ik weer thuis?
Nou voorlopig niet.
Ja maar.. wanneer dan wel.
Ik heb gezegd pas laat en ik doe dan geen deur meer open.

Ik vermoed dat hij handje contantje wil ontvangen.
Want net bij thuis komst ligt er geen briefje.

Ik denk dat hij morgen weer aan de deur komt.
Kan ik hier iets mee?
Of wat adviseren jullie?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:51

Rustig afwachten wat er gebeurd, waarschijnlijk had hij oude schade en denkt het zo mooi even te kunnen oplossen. :) Persoonlijk zou ik dat ook heel brutaal tegen hem zeggen, dat jij zeker weet dat je die schade niet hebt veroorzaakt en dat jij er ook niet voor op gaat draaien. En als hij overtuigt is dat het wel zo is hij er dan maar werk van moet maken.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-07-22 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 22:54

Petrichor schreef:
Rustig afwachten wat er gebeurd, waarschijnlijk had hij oude schade en denkt het zo mooi even te kunnen oplossen. :)

Dat is mijn vermoeden ook.
Als je echt schade hebt dan vind je het geen probleem om het via de verzekering te regelen lijkt mij.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:57

Raar verhaal vind ik het.
Als je nieuwe schade hebt zie je dat direct lijkt mij. Ik zou het opnemen met je verzekering. Leg het uit en geef aan dat de schade zeker niet zichtbaar was.

Ik heb 1 maal gehad dat iemand doorreed na mij geraakt te hebben. Die heb ik gevolgt en gevraagd of hij het normaal vond en dat ik schade had (zijspiegel lag eraf) en dat ik een formulier wilde invullen. Hij bekend schuld en geeft aan dat hij opzij had moeten gaan.
Meneer gaat daarna mijn spiegel staan maken en zegt dat hij geen pen bij zich heeft.
Ik noteer zijn kenteken in mijn telefoon, krijg zijn gegevens en hij zegt, vul het formulier maar in en mail het me maar. Dan vul ik de rest in.
Zo gezegd, zo gedaan. Als reactie op mijn formulier kreeg ik een mail dat hij vond dat het allemaal mijn schuld was, ik geen schade had, dat hij juist 275 euro schade had etc.

Mijn verzekering heeft hem afgewimpeld met de vraag of hij een getuige had, die had hij niet. Naast mij zat wel iemand.
Hij heeft toen eieren voor zijn geld gekozen.. mijn schade was 75 euro. Te weinig om te claimen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:58

Ik weet niet om wat voor auto's het gaat.
Maar boven zijn voorwiel, dan moet jij al een flinke auto hebben of een uitrit met een steile helling om hem daar te raken.

Ik denk dat hij dus idd oude schade probeert te verhalen op jou.

daantjuhhh

Re: Schade achteraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 23:17

Ja boven zijn voorwiel aan de zijkant. (Spatbord zeg maar)

Dat is op zich niet gek.
Maar het is wel gek dat er totaal geen schade is op de plek waar ik hem geraakt zou hebben, maar wel aan de voorkant?

Ik wacht morgen maar af.
Als hij wil claimen dan gaat het via de verzekering.
Als ik echt schade veroorzaakt hebt dan wil ik dat ook graag netjes oplossen. Maar ik ga niet contant betalen voor iets waarvan ik verwacht dat het oude schade is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:46

Gewoon via de officiële weg laten oplossen, dan merk je vanzelf of hij ermee akkoord gaat of niet.
Zo niet, dan weet je dat hij gewoon uit was op even cashen.. :)

En daarbij, ik vind het altijd zo raar dat mensen dan achteraf nog geld komen eisen. Dat doe je op dat moment en niet erna.
Het was nu toevallig dat hij wist waar je woonde, anders had hij er überhaupt geen werk van kunnen maken...

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:13

Heb je een schadeformulier ingevuld? Als dat niet zo is, zouden jullie er samen nog eentje moeten invullen.
Daarop duidelijk aangegeven dat jij vindt dat je hem niet geraakt hebt. Goede situatieschets maken. En heel duidelijk aangegeven dat ALS je hem wel geraakt zou hebben, waar de schade dan zou moeten zitten.
Vergeet niet in het vakje het aantal kruisjes in te vullen.
De achterkant vul je later zelf in. Aan de voorkant mag je niets meer aanpassen nadat jullie het beide ingevuld hebben.
Neem zelf de doorslag en geef het orgineel aan de tegenpartij. Dan kan er niets zo makkelijk iets aangepast worden. Op de kopie kun je met een doordruk makkelijker aanpassen. In jouw geval zou ik de tegenpartij niet vertrouwen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:49

Flower033 schreef:
Neem zelf de doorslag en geef het orgineel aan de tegenpartij. Dan kan er niets zo makkelijk iets aangepast worden. Op de kopie kun je met een doordruk makkelijker aanpassen. In jouw geval zou ik de tegenpartij niet vertrouwen.

Maakt niet echt uit welke je zelf houdt. In beide gevallen komt snel genoeg boven water dat er een verschil zit tussen de formulieren als hij 'm aan zou passen, en dan gaan ze als het goed is uit van het formulier waar het minste op staat.

Los daarvan maakt het de zaak voor de verzekering ook wel vrij makkelijk als één partij naderhand het formulier nog aan gaat passen om z'n gelijk te krijgen, dus dat zou een hele domme actie zijn. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:49

Heb je het niet toevallig met de deurbel opgenomen? Het kan natuurlijk een zacht tikje zijn geweest maar dan kan ik me niet voorstellen dat er schade is ontstaan zo ver weg van de plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:50

Ik zou niks doen, sowieso raar dat jij niets hebt gemerkt en hij dan schade aan de voorkant zou hebben, klopt natuurlijk van geen kant :n Als je het via de verzekering zou laten lopen zouden experts waarschijnlijk hetzelfde concluderen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:09

Geef al je bevindingen aan op het formulier en stuur het naar de verzekering. Dat is de enige juiste route.

Deze meneer flikt dit geintje vast vaker, probeert gewoon geld los te krijgen. Blijft hij intimideren, dan bel je de politie en laat je hen bemiddelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:13

Als hij schade aan de voorkant heeft dan moet jij ook aan de zijkant van jouw auto ook schade kunnen zien lijkt mij. Zijkant met achteruitrijden geloof ik nog wel. Maar de voorkant terwijl jij achteruit rijdt gaat in mijn hoofd niet helemaal kloppen.

Mocht hij bezig blijven: het gewoon via de verzekering laten lopen en zeker niet handje contantje.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:44

Zo'n situatie heb ik ook eens gehad, midden in de nacht in een stad.

Het verkeerslicht wat lichtelijk 'bergop' en ik deed de hellingproef niet met het wegrijden en gleed een paar millimeter naar achteren, waar een andere auto stond. Hij schrok blijkbaar er zo van dat hij hard toeterde/flink met zijn groot licht knipperde en ik daarom verderop maar even stil stond.

Hij beweerde schade te hebben aan het begin van de motorkap. Alleen dat was onmogelijk, omdat ik een trekhaak op de auto had. Die trekhaak zat precies bij zijn nummerplaat en die was geheel intact. Hij was oververhit en ik kreeg hem niet duidelijk dat de schade die hij bij mij wilde claimen absoluut niet door mij veroorzaakt was. We kwamen er niet uit, ik wilde perse geen schadeformulier invullen, omdat ik gewoon niet de veroorzaker was. Het was alleen ik tegen drie mannen, dus ik vond het best wel spannend. Hij wilde de politie bellen, dat heeft ie gedaan, maar die wilden blijkbaar niet komen voor zoiets. Tegelijkertijd belde ik mijn broertje op (die zit in het verzekeringswezen) en die zei; vul maar het groene formulier in. De verzekeraar ziet dat dit onmogelijk is en dan komt hij op de zwarte lijst. Nou, ik zwaar tegen mijn principes in, aangegeven dat ik het formulier wilde vullen, bleek dat hij helemaal geen formulier had. Ik kon hem ook niet vinden in mijn zenuwen. Hij wilde het achteraf dan doen en een telefoonnummer hebben van de eigenaar van de auto (mijn ouders). Toen ik het telefoonnummer had gegeven, belde hij midden in de nacht mijn ouders op := Die namen gelukkig op, maar hadden ook zoiets van WTF is hier aan de hand. Ik kom uit een durpske waar nooit wat te beleven valt :')

Uiteindelijk heb ik nooit meer wat van hem gehoord. Ik denk dat zijn twee vrienden die ook in de auto zaten, hem tot bedaren hebben gebracht. Die leken zich een beetje te schamen voor het gedrag van hun vriend.

Hopelijk loopt het ook zo af voor jou, dat na een nachtje slapen hij tot het inzicht komt dat dit geen zin heeft.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:45

Winged schreef:
Mocht hij bezig blijven: het gewoon via de verzekering laten lopen en zeker niet handje contantje.

En op de achterkant van het formulier ook zeker het hele verhaal vermelden, dat je hem mogelijk niet geraakt hebt (zelf niets gemerkt hebt en ook achteruitrijsensoren niet actief werden), dat er op dat moment gekeken is voor schade bij het voorwiel waar je hem volgens hem geraakt zou hebben maar dat er geen schade geconstateerd is, en dat hij later aan de deur kwam voor schade aan de voorbumper, en dat je daar dus zeer je twijfels bij hebt. Ook zorgen dat de situatieschets klopt, met raken bij het voorwiel en niet op de voorbumper.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:23

Exitium schreef:
Flower033 schreef:

Maakt niet echt uit welke je zelf houdt. In beide gevallen komt snel genoeg boven water dat er een verschil zit tussen de formulieren als hij 'm aan zou passen, en dan gaan ze als het goed is uit van het formulier waar het minste op staat.

Los daarvan maakt het de zaak voor de verzekering ook wel vrij makkelijk als één partij naderhand het formulier nog aan gaat passen om z'n gelijk te krijgen, dus dat zou een hele domme actie zijn. :)

Zeker een domme actie. Het komt toch regelmatig voor.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:56

mijn advies, al zie je geen schade, bij raken maak gelijk foto's en bewaar deze minimaal 6 wk. dat heeft mij een x gered bij zo/ n zelfde gevalletje, al was de foto per ongeluk, mijn vriendin maakte foto van mij en zijn auto stond daar ook op, daar was geen schade te zien, terwijl ie 2 dagen later aan de deur kwam met foto's van schade... ook zijn buurman was aanwezig op mijn foto, dus had ook gelijk een getuige