Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3667
Geregistreerd: 20-08-12

Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 14:58

Soms denk je: het kan niet gekker, maar……. dat blijkt toch altijd nog te kunnen :D

Kennis van een kennis kreeg een appje van zijn vader dat hij autonoom geworden was. Hij had een ambassadebordje op zijn deur, diplomaten stickers op zijn auto en gaat nu als autonoom persoon door het leven.

De beste man is ervan overtuigd dat:
- hij nu in een ambassade woont
- hij diplomaat is
- hij geen belasting meer hoeft te betalen
- wetten en regels niet voor hem gelden
- hij door politie niet mag worden aangehouden
- hij geen bekeuringen hoeft te betalen
- hij aanspraak kan maken op 1,5 miljoen euro,
dit is zijn geboortetrust

Het fijne snap ik er ook niet van, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit doen en er nog in geloven ook. Er is niet het meeste van te vinden op internet, maar wat ik vind is toch wel vrij extreem ( in mijn ogen ).
De belastingdienst is een trustfonds van de koning, of de belastingdienst is een ANBI en je bent helemaal niet verplicht hieraan te betalen
Ik ken verder geen mensen die dit gedaan hebben, maar ik kan jullie verzekeren dat deze man bloedserieus is. Heb voorzichtig geïnformeerd of hij wellicht zwakbegaafd is, maar nee, dat zeker niet.

Wat wil ik met dit topic? ( dat hopelijk goed staat ). Ik had hier echt nog nooit van gehoord en vroeg mij af of er bokkers zijn die dit wel kennen of zelfs iemand kennen die hier ook in gelooft en zich ook autonoom heeft verklaard.
Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die hier heilig in geloven en ook geld insteken.
Ik vind het sneu en toch ook wel weer een beetje grappig. Iemand die dit kent?

Suzanne F.

Berichten: 50071
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:00

Interessant. Nee, nog nooit van gehoord eigenlijk. Er bestaan wel diplomaten natuurlijk. Maar die worden aangewezen door de overheid van een land voor zover ik weet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37871
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:02

Ik heb hier een tijdje geleden over gelezen. En ik dacht dat de overheid/belastingdienst dat ook heeft verklaard dat het zo niet werkt. Idem die 1,5 miljoen euro dat dat hoe dan ook nepnieuws en nonsens was. Ik ga eens spitten of ik het nog kan terugvinden waar ik dat gelezen heb,

Het zou wat zijn als het zo zou werken. Dan zou toch iedereen dat doen en wordt ons land er niet fijner op als iedereen schijt aan wetten en regels gaat hebben

Alvast een artikel, dit was het niet maar wel die 1,5 miljoen komt ter sprake
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3293683 ... -van-staat

https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... staat.html

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220422_91547887


Dit artikel had ik gelezen erover,
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oplichting
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-07-22 15:07, in het totaal 3 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11802
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:03

Oh dat is een bekende complottheorie, dat geboortefonds :j.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:05

Ik ken dat als zichzelf soeverein verklaren.

Broer van een ex heeft dat ook gedaan. Maar hij is aan opium verslaafd en heeft hersens als behanglijm.

topsylover

Berichten: 5656
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:06

Een tijdje geleden heb ik hier een heel discussietopic op Reddit over gelezen. Blijkbaar zijn er in Nederland ook een aantal bedrijven die zich hier mee bezig houden en dan "papieren" beloven te leveren, maar dat vervolgens niet doen. Even kijken of ik het nog kan vinden hoor.

Morganlefay

Berichten: 8768
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:07

Is al een tijdje aan de gang. Mensen denken en worden steeds enger. Vooral het feit dat ze er zelf van overtuigd zijn dat het zo is. Laat maar. Realiteit komt wel een keer binnen en dan zijn ze erg ver van de(hun) wijs.

Sure_lee

Berichten: 10509
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:10

Ik heb hier ook wel van gehoord maar ik ken niemand persoonlijk.

thequeensmum
Berichten: 3667
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 15:24

Ik snap gewoon niet dat er mensen bestaan die dit voor waar aannemen. Vind het zo gek, kan er niet over uit haha. Deze mensen kunnen toch ook googelen en tot de conclusie komen dat het flauwekul is?

Anoniem

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:33

Het is eigenlijk gewoon heel sneu.. want reken maar dat ze om dit 'doel' te bereiken iemand bakken met geld hebben betaald. Triest.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:34

truus1957 schreef:
Ik snap gewoon niet dat er mensen bestaan die dit voor waar aannemen. Vind het zo gek, kan er niet over uit haha. Deze mensen kunnen toch ook googelen en tot de conclusie komen dat het flauwekul is?


Nee dat is fake nieuws om er voor te zorgen dat mensen geen aanspraak doen. Als je 'wakker' bent dan weet je wel beter

Shenavallie
Berichten: 11949
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:37

TS, ik ken het fenomeen autonoom op die wijze niet. Wel soeverein, maar dat moet je officieel aanvragen via het koningshuis. Schijnt een heel proces te zijn, waardoor een oud-collega van mij besloot er toch maar vanaf te zien.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:39

Ja in het Engels heet het sovereign citizens. Ze denken dat ze een groot geheim hebben ontrafeld en dat er allerlei loopholes zijn zodat rechters en de overheid niks over je te zeggen hebben als je precies de goede woorden gebruikt. En natuurlijk zegt de overheid dat het onzin is want ze willen niet dat iedereen erachter komt. Maar zij weten wel beter. :j

Ik vind het maar sneu, als iemand zich zo laat meesleuren in zulke idiote theorieën.

Urbanus

Berichten: 45150
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:42

truus1957 schreef:
Ik snap gewoon niet dat er mensen bestaan die dit voor waar aannemen. Vind het zo gek, kan er niet over uit haha. Deze mensen kunnen toch ook googelen en tot de conclusie komen dat het flauwekul is?


Er zijn ook mensen die denken dat het koningshuis een pedofielennetwerk is. Tja.

Caira
Berichten: 26119
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:46

Je kunt ze vaak herkennen omdat ze vdf in hun Facebook naam hebben staan:

maava
Berichten: 1569
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:47

Het is natuurlijk heel sneu voor zo’n individu, maar ik ben dan wel benieuwd hoe ze dan een gesprek met een agent aan gaan als ze worden aangehouden voor te hard/zonder rijbewijs rijden ofzo. Of hoe dat mailtje naar de belastingdienst er uit ziet waarin er gevraagd word om 1,5 miljoen, of hoe die sticker op het huis er uit ziet.
Hebben ze hun huis dan benoemd als eigen land? Hebben ze daar een naam voor bedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:48

Urbanus schreef:
Er zijn ook mensen die denken dat het koningshuis een pedofielennetwerk is. Tja.

Dat was zeker Prince Andrew (UK) die dat dacht en daarom flink los ging met Epstein? :D

Cer

Berichten: 30513
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:52

Wellicht gaan ze zo'n gesprek aan zoals je nu op socials wel vaker ziet.. schreeuwend en scheldend en dreigen met doxxen..
Misschien doen ze dat in mails ook.. of misschien doen ze niks...

Ik denk dat deze mensen makkelijk beinvloedbaar zijn, onderliggende kwesties hebben en enige tijd geleden niet zelfstandig in een maatschappij hadden kunnen functioneren (omdat ze misschien niet voor zichzelf kunnen zorgen) of alleen als nar ofzo.. maar dat is speculatief..

iemand die meen dat je je zelf onafhankelijk kan verklaren (..hoezo hoor ik nu Beyonce in mn hoofd ..) gaat natuurlijk helemaal NOOIT geloven wat je kunt googlen (plus, je kunt via google ook heel veel onzin vinden.. dus dat helpt ook niet :+ )

Aan de andere kant, als je die boel lang genoeg kunt uitstellen kom je misschien wel weg met bv geen belasting betalen.. en zijn ze ipv heel oenig, eigenlijk heel slim.. :j

En idd, dat eiland... dat was ook toch wel een ding zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 15:55

Dagobert Duck heeft dat trouwens ook eens gedaan; de plek van zijn geldpakhuis was nooit officieel overgedragen aan de USA dus werd dat een apart land en vroeg hij eerder betaalde belasting terug.

Toen begonnen echter de problemen; nutsbedrijven konden niets meer leveren want het werd internationaal en elke keer als hij naar buiten ging om eten te halen moest hij uitvoerrechten betalen. Uiteindelijk heeft hij het maar opgegeven.

Misschien dat een van die autonome mensen daar nog wat van kunnen leren.

thequeensmum
Berichten: 3667
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:22

Oh top. Jammer dat ik de DD niet meer heb

Mars

Berichten: 33377
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:31

Ah ik vind het wel schattig.
Net als die flat earth mensen, lekker laten gaan met zijn stickers en ambassade :j

rien10
Berichten: 15249
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:35

Urbanus schreef:
Ik ken dat als zichzelf soeverein verklaren.

Broer van een ex heeft dat ook gedaan. Maar hij is aan opium verslaafd en heeft hersens als behanglijm.

Soevereinlijm?

Ik heb er ook van gehoord. Nou moet hij nog van het NL gas-, Electra-, en wegen net af. Anders telt het niet. :j

thequeensmum
Berichten: 3667
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:38

rien10 schreef:
Urbanus schreef:
Ik ken dat als zichzelf soeverein verklaren.

Broer van een ex heeft dat ook gedaan. Maar hij is aan opium verslaafd en heeft hersens als behanglijm.

Soevereinlijm?

Ik heb er ook van gehoord. Nou moet hij nog van het NL gas-, Electra-, en wegen net af. Anders telt het niet. :j

Vind ik ook, en laat die uitkeringen dan ook maar zitten

Kinke

Berichten: 20689
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:46

op het werk mee te maken gehad....persoontje wenste niet te betalen en of we geen herinnering meer wilden sturen. Ongeveer 2 a4-tjes vol met onzin gekregen.
Uiteraard het invorderingstraject gewoon opgestart :)

xxCYNNxx

Berichten: 5671
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Autonoom worden, nieuw fenomeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:56

als je je soeverein laat verklaren heb je toch ook nergens recht op? Bij ziekte dus geen ziektewet uitkering. Bij ontslag geen ww/bijstand.
Geen aow als je oud bent en met pensioen gaat. Het geld wat je dus tot dan toe hebt afgedragen aan pensioen ben je dan ook kwijt......
Tenminste; meen dat ooit jaren terug eens gelezen te hebben.