c.v. template/sjabloon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

c.v. template/sjabloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 13:48

Ik ben benieuwd welke gratis, gebruikersvriendelijke ontwerptool voor c.v.'s met templates/sjablonen jullie me kunnen aanraden.

Ik heb onlangs voor mijn man een (al zeg ik het zelf :o ) best aardig c.v. gemaakt. Ik maakte gebruik van Canva, deze tool werd me aangeraden door mijn jobcoach.

Het resultaat was goed, maar het heeft me heel wat tijd en ergernis gekost. Ik vond het programma op punten best moeilijk te doorgronden.

Nu heb ik een leuke vacature gezien en wil ik voor mezelf aan de slag. Maar niet weer zolang ermee bezig zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:59

Ik heb kort geleden een cv online gemaakt via LiveCareer en CVSter. Beide moest je uiteindelijk betalen om je cv te downloaden. Daar baalde ik wat van maar wel gedaan bij die van CVSter, kostte €3,- dus dat viel alsnog wel mee. Beide sites vond ik wel echt gebruiksvriendelijk en ook veel templates om uit te kiezen.

Een fijn, gratis programma heb ik toen niet echt kunnen vinden.

Anoniem

Re: c.v. template/sjabloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:32

Overleaf heeft ook veel fijne templates om mee te werken voor CV.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 14:32

Bedankt voor je tip, Dieuwke_.

Ik wil ook best € 3,00 betalen als ik een iets naar mijn zin heb kunnen maken.

Kon je dat het na het na het downloaden opslaan en later nog bewerken?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:42

Ik zou Canva ook niet helemaal wegstrepen. Het is de eerste keer heel erg zoeken omdat er zo veel opties zijn, maar als je er een paar keer mee gewerkt hebt wordt alles logisch en is het best een fijn programma.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:44

Bij YoungCapital kun je gratis een mooie CV in elkaar zetten. Daar kun je ook telkens gemakkelijk wijzigingen aanbrengen etc.

Denk er wel aan dat je je CV aanpast op de baan waarop je solliciteert. Je kan natuurlijk heel goed een basis maken, maar vergeet die niet aan te passen als je gaat solliciteren :D

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:45

Het is trouwens cv, zonder puntjes en zonder hoofdletters, vooral dat laatste zie je erg vaak!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 14:52

x_Milou schreef:
Het is trouwens cv, zonder puntjes en zonder hoofdletters, vooral dat laatste zie je erg vaak!

Dank je :)

Tijdens het schrijven gebruik ik sowieso curriculum vitae i.p.v. de afkorting.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 14:53

Marjo schreef:
Bij YoungCapital kun je gratis een mooie CV in elkaar zetten. Daar kun je ook telkens gemakkelijk wijzigingen aanbrengen etc.

Denk er wel aan dat je je CV aanpast op de baan waarop je solliciteert. Je kan natuurlijk heel goed een basis maken, maar vergeet die niet aan te passen als je gaat solliciteren :D

Daar denk ik zeker aan. Vandaar ook mijn eerdere vraag of je het cv achteraf nog kunt bewerken.

Ik wilde die van mijn man aanpassen, maar dat wil niet.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:03

Op canva kun je bij 'projecten' hetgeen wat je had gemaakt weer aanklikken en daarna bewerken.

Ik vind Canva ideaal. Gebruik het inmiddels ook voor andere dingen zoals instagramberichten of cadeaubonnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 00:29

Ik ben toch teruggekomen bij Canva.

Het cv vlotte dit keer goed.

Maar ik vind het irritant dat je voor je het weet meerdere pagina's van dat ene document open hebt staan, dan begin ik te twijfelen welke de juiste versie is.

Verder wil ik de motivatiebrief ook gelijk schrijven in een soortgelijk of gelijkend sjabloon. Dan voeg ik een pagina toe. Maar daar je brief typen is dan weer moeilijk moeilijk, Wil je de brief apart in Word typen, dan komen de lettertypen niet overeen.

Het blijft wat klungelen bij mij. Maar minder dan de vorige keer.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 07:14

In word heb je ook templates voor CV's. Eventueel wat kleuren/lettertypen aanpassen en je kunt het personaliseren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 13:25

Die ken ik. Maar het kan mooier vind ik :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:10

Edit: het is me al gelukt :)
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-07-22 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:24

In Word heb je toch ook verschillende leuke templates voor CV en dergelijke?

Word kan je ook gebruiken via "google documenten", daar kan je trouwens ook al je bestanden omzetten naar een ander bestandstype zoals bvb PDF of ....
Je bestanden samenvoegen kan het makkelijkst online, of via Acrobat (adobe), maar dat moet je dan wel hebben.

Ik ken jou programma persoonlijk niet, maar heb je daar geen één lettertype dat overeenkomt met word voor je motivatiebrief?
Kan je de layout van je CV overzetten naar Word?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 16:38

Vraag me niet hoe! Maar ik ben nu de brief in het bewerkte Canva sjabloon - wat is opgeslagen als pfd bestand - aan het typen. En wel in de verkenner.

Dit is ook zo niet mijn hobby :D Maar het lijkt goed te komen. Waarom eerder niet is me een raadsel.