DHL pakketje zoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

DHL pakketje zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 14:18

Hey bokkertjes,

ik word van het kastje naar de muur gestuurd...

Er zou op de 5e deze maand een pakketje bij mij geleverd worden. Ik had aanvankelijk aangegeven dat het bij de deur neer gezet mocht worden als ik niet thuis zou zijn, maar was dit uiteindelijk wel.

Nou kreeg ik een e-mail om 5 over 4 dat het pakket geleverd zou zijn, maar er had nooit iemand aangebeld en toen ik ging kijken was er ook geen pakketje te vinden. Niet bij mijn deur (zit in een doodlopende gang achter een gesloten gek volledig uit het zicht) en er staat een camera op die niemand heeft geregistreerd in minstens het uur ervoor.

Kreeg eerst het advies om nog even een paar dagen te wachten omdat het misschien later alsnog geleverd zou worden. Intussen bij al mijn buren navraag gedaan, in containers en papiercontainrs gezocht en overal in de steeg waar mogelijk wat achter of tussen kon liggen, maar helemaal niks.

Uiteindelijk een paar dagen later contact opgenomen met DHL, kreeg ik de reactie dat ik het moest regelen met de afzender omdat die een procedure kon starten (Chinees bedrijf). Dit bedrijf reageerde binnen 2 uur met de mededeling dat DHL mij van het kastje naar de muur aan het sturen was, dat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen dat ik het met hun moet regelen, dat zij zelf niks kunnen...

Ik moet nu wachten tot maandag voor ik dit verder kan oppakken, maar ik ben nu toch wel benieuwd want anderen hiervan zeggen. Het gaat om een pakket van 80 euro die ik nodig heb voor mijn werk dus tis een best wel pijnlijk probleem :/...

Maanlicht

Re: DHL pakketje zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:22

De verzender moet dit voor jou regelen. Ik had hetzelfde, ook DHL, pakketje zoek. Heb contact met het bedrijf dat het pakketje verstuurde opgenomen en ze sturen gewoon een nieuwe.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:35

DHL is een drama bedrijf... Maar inderdaad wat Maanlicht zegt, de verzender moet dit regelen met DHL...

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:41

Heb ik een paar weken geleden ook gehad.
Verzender heeft het opnieuw verstuurd.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:51

Ik heb hetzelfde met dhl gehad, de verzender moet inderdaad een procedure starten.
Mijn pakket was uiteindelijk een week later weer terecht.
In de app kon ik zien dat het weer heel het proces doorlopen had, van aangemeld bij dhl-ontvangen- gesorteerd- onderweg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:51

Belangrijk advies voor volgende keer: nooit neerzettoestemming geven. Dit geeft echt heel veel gezeur. Want ze schuiven het altijd op jou af en wijzen je op de kleine lettertjes dat ze niet aansprakelijk zijn voor eventuele blablablabla.
Ook bij PostNL geen toestemming geven om het ergens neer te zetten. Ook daar ellende mee gehad. Mijn pakket stond op bezorgd maar er was niemand aan de deur geweest. Ik was gewoon thuis. Toen ik belde was het eerste wat ze riepen: oh ja maar ik zie dat u een achterlaatlocatie heeft aangewezen. Eeeh ja als ik niet thuis ben ja, maar er is niet eens aangebeld. Ja maar u heeft toestemming gegeven om het neer te zetten. Een ja als het daar lag zou het fijn zijn maar daar ligt het niet.
Nou ik bespaar je de details maar sindsdien doe ik dit nooit meer. Gewoon bezorgen en anders naar een ophaalpunt.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 15:59

Ik heb exact hetzelfde nu met POSTNL en al een week bezig. Bezorger komt hier vms elke dag langs en spreekt de buurvrouw, een vriendin die de hond kwam uitlaten en zelfs mijn buurman met een beperking aan. Hij heeft eerst gezegd dat hij het aan de werkster heeft gegeven (I wish), daarna aan mij, daarna heeft hij het voor de deur gezet en daar heeft hij foto’s van gemaakt zegt hij. Iets wat überhaupt niet mag, uiteraard. Voordeur is ook langs de straat, dus super handig.

Ik kom wel bellen met m’n klacht, maar de verzender moest het proces opstarten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:09

Met het toestemming geven om weg te zetten heb je het risico op beschadiging of verlies overgenomen, dus dat was niet handig. Het is aan de opdrachtgever (afzender) om onderzoek te laten starten maar die zien geen noodzaak meer vermoedelijk...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:13

Urielle schreef:
Met het toestemming geven om weg te zetten heb je het risico op beschadiging of verlies overgenomen, dus dat was niet handig. Het is aan de opdrachtgever (afzender) om onderzoek te laten starten maar die zien geen noodzaak meer vermoedelijk...

Op zich klopt het, echter heeft ts op camera dat er niemand is geweest. Wanneer ze daar werk van maakt wil ik nog wel eens zien wie wint.
En daarnaast, bij dhl en anderen wordt nu iedereen die kan lezen en autorijden aangenomen. Niet elke bezorger is eerlijk.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-07-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:14

Als eerste snap ik niet dat je neerzet toestemming geeft voor een pakket wat er echt toe doet. Ik doet dit alleen met dingen waarvan ik denk: als het weg is jammer dan bestel ik het opnieuw.

Buiten dat om is neerzet toestemming geven ook best een gevaarlijk iets, jij gaf toch toestemming om het op die plek neer te zetten? Het kan zomaar zijn dat iemand het mee neemt en dan heb jij dat risico genomen. Dat is wss iets waar DHL je ook mee gaat 'pakken'. Jij hebt dan nog camera beelden, maar in hoeverre zij dat zien als geldend bewijs vraag ik mij bij DHL af.

Hopelijk komt je pakketje toch nog boven water. :)

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:29

Bij mij was er ook wat ''kwijt''. pakket was afgehaald bij een bezorgpunt (Was ook afspraak) stond in de app. Ik heb niks opgehaald en bekeek de handtekening en stond een streepje. Ik afhaalpunt opgehaald maar die hadden het hele pakket nog nooit gezien. DHL opgebeld en kreeg idd ook het antwoord om verzender te contacteren. Ben even goed boos geworden omdat de fout gewoon bij hun lag, en toen kon het allemaal ineens heel snel opgelost worden :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:42

bigone schreef:
Urielle schreef:

Op zich klopt het, echter heeft ts op camera dat er niemand is geweest. Wanneer ze daar werk van maakt wil ik nog wel eens zien wie wint.
En daarnaast, bij dhl en anderen wordt nu iedereen die kan lezen en autorijden aangenomen. Niet elke bezorger is eerlijk.

De ontvanger heeft een overeenkomst met de afzender, de afzender met DHL. DHL heeft ip geen zaken met de ontvanger. Daarnaast heeft zij officieel verklaard het risico van verlies op zich te nemen. Daarnaast heeft ze de beelden van maar 1 uurtje.
Rot voor TO, maar ze kan hier niets mee en alles wat hier uit voort komt is goodwill van de transporteur.
(dit is mijn werk)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:44

Yummy schreef:
. Ben even goed boos geworden omdat de fout gewoon bij hun lag, en toen kon het allemaal ineens heel snel opgelost worden :')

Daar hoef je niet trots op te zijn, dat was een personeelslid die het oprecht banketstaaf voor je vond. :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:58

En urielle , dan zegt het bedrijf wij versturen opnieuw en komt de eventuele bezorger die misschien het pakket verduisterd heeft er dus gewoon mee weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:24

bigone schreef:
En urielle , dan zegt het bedrijf wij versturen opnieuw en komt de eventuele bezorger die misschien het pakket verduisterd heeft er dus gewoon mee weg.

Verduistering is sws heel zeldzaam, dat ten eerste. Ik heb het in jaren tijd 1 x meegemaakt, dat kwam vrij snel uit trouwens. Voor chauffeurs geldt big brother is watching you. De administratie van de zendingen, de status op de boordcomputers, de voortdurende controle. 'Waarom sta je al een half uur op 1 locatie?' 'Waarom heb je zoveel zendingen niet geleverd? Heb je de ontvanger gebeld? Heb je de buren geprobeerd? Waarom heb je niet gebeld met de planning?' Niet genoeg geleverd, niet snel genoeg, teveel conflicten, teveel hiaten is ontslag, ook met personeelstekort. Liever te weinig chauffeurs maar goede, snelle, betrouwbare bezorgers, dan veel slechte. Slechte chauffeurs geven druk op alle afdelingen en dat kost meer dan zendingen laten staan.

In veruit de meeste gevallen gaat het om een administratieve fout, al dan niet gecombineerd met een logistieke fout. In een klein deel om leveringen op een foutief adres, waarvan de meeste ook netjes worden gemeld. In een nog kleiner deel van de gevallen om diefstal door passanten of zelfs fraude van de ontvanger zelf.

Ten tweede is dat normaal gesproken niet het probleem van de ontvanger. Die heeft recht op een vervangende zending vanuit de afzender. De afzender heeft deels een probleem, omdat de vergoeding vanuit de transporteur gebaseerd is op de AVG-condities. De transporteur zelf lijdt het meeste schade door diefstal.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:25

bigone schreef:

Als een bezorger het probeert te ontvreemden, dan ja. Voor mij is dat een reden om nooit neerzettoestemming te geven. Heb het hier in een paar maanden tijd al drie keer gehad dat PostNL een pakketje gewoon voor de voordeur neerzet (een paar meter van het trottoir en vol in het zicht), en elke keer een klacht ingediend en de laatste twee keer ook de webwinkel geïnformeerd. Ik haal m'n pakketje liever op als ik niet thuis ben (probeer sowieso altijd te bestellen zodat de verwachte leverdatum op een dag ligt dat ik thuis ben, maar soms gaat dat mis) dan dat ik het risico loop dat het door wie dan ook ontvreemd wordt of nat regent ofzo.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:38

Urielle schreef:
Yummy schreef:
. Ben even goed boos geworden omdat de fout gewoon bij hun lag, en toen kon het allemaal ineens heel snel opgelost worden :')

Daar hoef je niet trots op te zijn, dat was een personeelslid die het oprecht banketstaaf voor je vond. :o

Maakt me ook helemaal niks uit, zolang het maar geregeld werd. Ging wel om een dure laptop

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:47

Urielle ik heb hier niet het idee dat DHL goed op zijn chauffeurs let. :o

De vrouw hier gaat 10 minuten in een gesloten busje voor het flat gebouw staan waarna ik een mail krijg dat ik niet thuis was. Het pick up point vond al dat ze veel pakketten hadden.. Laatste smoes om het pakket in de lift te gooien en weg te scheuren (net geen piepende banden) was dat het busje niet op slot kon :o?

Uiteraard inmiddels aan het klachten indienen begonnen.

Wat TS betreft, een kwijt pakketje is inderdaad normaal iets wat de verzender op moet lossen. Buiten dat zeker wel ook een klacht in dienen of laten dienen door de verzender bij DHL.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:02

Ik werk niet bij DHL en ken hun voorwaarden niet, maar ik ga er vanuit dat het redelijk eensluidend is met andere transporteurs.

- een zelfstandige chauffeur krijgt alleen betaald voor geslaagde leveringen en afhalingen, dus schiet niks op met niet leveren. Niet leveren is geen geld, dus van de charters weet ik dat ze enorm veel moeite doen om wel te leveren. Met handtekening want schadeclaims worden doorbelast...
- Personeel wordt gemonitord zoals ik eerder schreef, op meerdere vlakken.

Overigens is een standaard levering tot de eerste drempel. In een flat moet de ontvanger dus naar de inkomhal komen. Leveringen op verdieping zijn mogelijk, maar kosten de afzender meer en dat wordt dus ook minder ingeboekt. We hebben wel fijn personeel dat niet te beroerd is bij ziekte of ouderdom als de tijd er is, maar in principe hoeft het niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:06

Urielle schreef:
Ik werk niet bij DHL en ken hun voorwaarden niet, maar ik ga er vanuit dat het redelijk eensluidend is met andere transporteurs.

- een zelfstandige chauffeur krijgt alleen betaald voor geslaagde leveringen en afhalingen, dus schiet niks op met niet leveren. Niet leveren is geen geld, dus van de charters weet ik dat ze enorm veel moeite doen om wel te leveren. Met handtekening want schadeclaims worden doorbelast...
- Personeel wordt gemonitord zoals ik eerder schreef, op meerdere vlakken.

Overigens is een standaard levering tot de eerste drempel. In een flat moet de ontvanger dus naar de inkomhal komen. Leveringen op verdieping zijn mogelijk, maar kosten de afzender meer en dat wordt dus ook minder ingeboekt. We hebben wel fijn personeel dat niet te beroerd is bij ziekte of ouderdom als de tijd er is, maar in principe hoeft het niet.

Mjn voordeur is niet beneden maar boven, zover ik weet moeten ze absoluut naar boven komen. Nou doen wij voor zware pakketten oid ook niet moeilijk maar we hebben gewoon een lift.

Maar goed deze discussie hoort hier niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:06

Maar dan kun je dus alleen in het algemeen spreken , niet over de andere bezorgers.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:13

Ik zou donderdag een pakketje krijgen. Iets op A4 formaat wat natuurlijk in een idioot grote doos kwam. Ik was voor het huis bezig. Partner zat bij het voorraam op kantoor. We waren de hele dag thuis. Terwijl ik bezig ben krijg ik een bericht van UPS dat mijn pakket is bezorgd. Niks gekregen. Toen ik de track and tracé opende bleek het pakket te zijn afgeleverd bij zo’n particuliere pakketpunt andere kant van het dorp. Die is nooit bij mij thuis geweest. Gewoon luiheid.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 12:28

Oke even een update: DHL wilt niks doen zonder de leverancier, de leverancier wilt niks doen want verantwoordelijkheid van DHL. De leverancier reageert nu ook niet meer op me helaas en DHL doet ook niks.

- Ik heb het ze laten neerzetten omdat ik dat al 8 jaar laat doen. Er zit een hek en een gang en dan pas mijn deur waar het pakje om een hoek gezet kan worden. Er staat vol een camera op dus dat werkt ook diefstal/niet afleveren tegen. Daarnaast ben ik binnen 10 minuten thuis als ik het op die maniet laat doen.
Ik woon op een bovenverdieping en 9 van de 10 keer nemen de bezorgers de tijd niet om even 30 seconden te wachten tot ik beneden ben om het pakje aan te nemen. Ik laat de pakjes ook altijd bezorgen op dagen dat ik thuis werk (ben 4 dagen per week thuis). Dus vandaar.

- Ik kan helaas geen gebruik maken van de opnames in mijn steeg, de camera behoort toe aan mijn huisbaas, zij heeft voor me gekeken of er mensen aan de deur zijn geweest maar deelt de beelden niet met me.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:49

Vreemd van je huisbaas. Die heeft niet geheel toevallig je pakket?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 12:57

Dat zou kunnen al lijkt het me wat onwaarschijnlijk (zijn kleine anatomisch correcte illustratie poppen zodat je ze in bepaalde poses kan zetten, foto maken en natekenen). Heeft ze niks aan, maar wie weet, onze verstandhouding is niet 100% oke.