Parcelforce koeriersdienst evaring?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:03

Hallo,
Ik heb via Facebook een zadel te koop staan die wilt iemand overnemen.
En die wilt dat doen via de koeriersdienst van ParcelForce, iemand hier bekend mee? Ik krijg niet perse een oplichting idee ervan maar ik ken het ook niet, en hoort natuurlijk meer verhalen tegenwoordig van oplichting op bepaalde manieren.

Iemand ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

Caira
Berichten: 26156
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:05

ik heb even gegoogeld en de site bekeken, maar ik ben er vrij zeker van dat dit oplichting is. De site klopt van geen kanten.

siskeh
Berichten: 8695
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:15

99% van de gevallen is iets vergelijkbaars oplichting.
Vaak ook te herkennen aan dat je bijvoorbeeld geen connecties hebt qua vriendschappen(wat als je veel mensen in de paardenwereld kent echt een kleine kans is)
En als je eens doorvraagd waar ze wonen en dat je dan toevallig ook in de buurt zit/komt/whatever haakt het ook al af(als het uberhaupt al "normaal" reageert op vragen)

sasja0705
Berichten: 2268
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:29

In principe maakt het toch niets uit welk koeriersdienst... als het geld maar definitief op jouw rekening staat VOOR dat je verstuurd...
Alles andere : van af blijven :)

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:34

Caira schreef:
ik heb even gegoogeld en de site bekeken, maar ik ben er vrij zeker van dat dit oplichting is. De site klopt van geen kanten.


Waarom zou dit oplichting zijn? Er zijn duizenden reviews van dit bedrijf te vinden. Die reviews zijn niet goed maar dat is iets anders

https://nl.trustpilot.com/review/www.parcelforce.com

troi
Berichten: 17111
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:41

Als het op hun risico gaat dan zou mij weinig kunnen schelen via welke koeriersdienst het gaat. Vooraf lateb betalen en foto's maken tijdens het inpakken zodat je kan bewijzen in welke staat het zadel de doos inging en hoe je verpakt hebt

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:48

Nee, er staat niks vooraf op mijn rekening het geld komt contant mee.. maar weet dus niet of dat normaal is of vaker gebeurd

LoveBodin

Berichten: 4393
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:50

Racheltjee schreef:
Nee, er staat niks vooraf op mijn rekening het geld komt contant mee.. maar weet dus niet of dat normaal is of vaker gebeurd

Dat is altijd oplichting. Dat geld krijg je echt niet hoor.
Altijd eerst laten overmaken in dit soort gevallen.

lies_sparkle
Berichten: 6155
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:51

Dat is een standaard oplichtingtruc :)

Lekker ver van weg blijven

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:54

Oh oeps!
Oke dan blaas ik het hele feest af!

Maar even hoe gaan ze dat doen dan?
Want als je ook geen contant geld geleverd krijgt geef je toch ook niks mee met de bezorger?

troi
Berichten: 17111
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:05

Racheltjee schreef:
Oh oeps!
Oke dan blaas ik het hele feest af!

Maar even hoe gaan ze dat doen dan?
Want als je ook geen contant geld geleverd krijgt geef je toch ook niks mee met de bezorger?


Verreweg de meeste mensen laten zich er dan in kletsen om toch het zadel mee te geven. 'Foutje en komt wel goed'.

De ophalers zijn vreselijk goede manipulators

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:09

Racheltjee schreef:
Nee, er staat niks vooraf op mijn rekening het geld komt contant mee.. maar weet dus niet of dat normaal is of vaker gebeurd

Dat is 100% oplichting daar wordt ook overal voor gewaarschuwd heb je dat nooit meegekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:10

Racheltjee schreef:
Oh oeps!
Oke dan blaas ik het hele feest af!

Maar even hoe gaan ze dat doen dan?
Want als je ook geen contant geld geleverd krijgt geef je toch ook niks mee met de bezorger?

Zodra jij gezegd heb is goed dan willen ze dat je een bedrag over maakt voor de bezorger en dat krijg je weer als ze je zadel komen halen.

Zodra je zegt dit doe ik niet dreigen ze met rechtszaken en dat ze al je gegevens hebben etc. Dit gebeurt vooral via Facebook dat zijn ook geen echte mensen die er achter zitten maar gehackte en dit zijn chat bots die het doen.

Caira
Berichten: 26156
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 13:26

Amber_anne schreef:
Caira schreef:
ik heb even gegoogeld en de site bekeken, maar ik ben er vrij zeker van dat dit oplichting is. De site klopt van geen kanten.


Waarom zou dit oplichting zijn? Er zijn duizenden reviews van dit bedrijf te vinden. Die reviews zijn niet goed maar dat is iets anders

https://nl.trustpilot.com/review/www.parcelforce.com


Zoek jij dan maar eens waar ze in Nederland verzenden, dit is echt een Engels bedrijf. Dit stinkt echt naar oplichting.

Racheltjee

Berichten: 112
Geregistreerd: 08-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 13:27

Spenk schreef:
Racheltjee schreef:
Oh oeps!
Oke dan blaas ik het hele feest af!

Maar even hoe gaan ze dat doen dan?
Want als je ook geen contant geld geleverd krijgt geef je toch ook niks mee met de bezorger?

Zodra jij gezegd heb is goed dan willen ze dat je een bedrag over maakt voor de bezorger en dat krijg je weer als ze je zadel komen halen.

Zodra je zegt dit doe ik niet dreigen ze met rechtszaken en dat ze al je gegevens hebben etc. Dit gebeurt vooral via Facebook dat zijn ook geen echte mensen die er achter zitten maar gehackte en dit zijn chat bots die het doen.


Jaa wel van gehoord maar nee daar vroeg ze dus niet naar om een bedrag over te maken. Daarom trapte ik er misschien in van oh dit zal wel niet zo zijn en misschien dat het idd vaker gebeurd op deze manier.

Maar inderdaad weer dom van me om er twijfel verhaal van te maken Bedankt voor de reacties!!

Alja

Berichten: 25945
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:17

Ik had er laatst ook 3 binnen 5 minuten
Heb het adres gegeven van het politie buro en met mailadres oplichting@police.nl

Alledrie waren ze heel snel uit het gesprek :+

Amber_anne

Berichten: 7106
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 14:47

Caira"
[quote="Amber_ane schreef:
Caira schreef:
ik heb even gegoogeld en de site bekeken, maar ik ben er vrij zeker van dat dit oplichting is. De site klopt van geen kanten.


Waarom zou dit oplichting zijn? Er zijn duizenden reviews van dit bedrijf te vinden. Die reviews zijn niet goed maar dat is iets anders

https://nl.trustpilot.com/review/www.parcelforce.com


Zoek jij dan maar eens waar ze in Nederland verzenden, dit is echt een Engels bedrijf. Dit stinkt echt naar oplichting.[/quote]

Je bericht komt over alsof het bedrijf niet zuiver is. Dat klopt dus niet

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:07

Goed dat je alert bent! Dit is inderdaad geen zuivere koffie.

sasja0705
Berichten: 2268
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Parcelforce koeriersdienst evaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 16:48

Trouwens Parcelforce op zich is niet onbekend schiet mij net te binnen... ik had vroeger veel met een Engels Bedrijf te maken en die stuurden ook vaak met Parcelforce... alleen : bestaat niet dat een koerier van hun geld mee brengt... maar daar was je achter