Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Suzanne F. schreef:Je bedoelt dat je het geld niet op je rekening hebt? Het is een factuur zeg je dus dan kan je het zelf overmaken. Dan zou ik het de dag erna overmaken als je het zeker weten op je rekening had staan.
En ik zou sowieso kijken of je wat meer op je betaalrekening kan hebben staan want je wilt dit soort dingen altijd voorkomen.
IMANDRA schreef:Als er een factuur afgeschreven wordt en je hebt geen toereikend saldo kunnen er twee dingen gebeuren: je gaat de min in (voor een paar uur niet erg denk ik) of de afschrijving mislukt (als je rekening niet de min in kan). Hangt van je rekening af maar volgens mij is het zo dat je doorgaans wel de min in kan met afschrijvingen.
Vrij zeker dat een afschrijving niet wacht tot je voldoende saldo hebt. Die worden op vaste tijden gedaan volgens mij.
MyWishMax schreef:IMANDRA schreef:Als er een factuur afgeschreven wordt en je hebt geen toereikend saldo kunnen er twee dingen gebeuren: je gaat de min in (voor een paar uur niet erg denk ik) of de afschrijving mislukt (als je rekening niet de min in kan). Hangt van je rekening af maar volgens mij is het zo dat je doorgaans wel de min in kan met afschrijvingen.
Vrij zeker dat een afschrijving niet wacht tot je voldoende saldo hebt. Die worden op vaste tijden gedaan volgens mij.
Verschilt wel per bank. Hier kan ik nooit in het rood door een incasso, waar Ts het over heeft volgens mij. Maar als er niet genoeg geld op staat wordt er een aantal dagen achter elkaar geprobeerd af te schrijven. Pas als het die paar dagen telkens niet lukt mislukt de incasso, uit mijn hoofd 4 dagen oid? Dus ja, vaste dagen, maar bij mijn bank wordt het automatisch nog een paar dagen geprobeerd. Zo heb ik een paar afschrijvingen die ik qua datum niet kan veranderen, maar altijd afgeschreven worden 2 dagen voordat inkomen erop staat. Die staan dus altijd die paar dagen op in behandeling en worden direct afgeschreven zodra het geld erop staat. Liever zou ik de datum veranderen van de afschrijving maar dat kan bij die bedrijven niet.
En dan maakt het zeker niet uit dat er 's middags pas geld op staat op de dag van de incasso.
MyWishMax schreef:Haha, die banken verschillen gewoon veel onderling. Volgens mij zijn er wel rekeningen waarbij je rood kan staan door incasso hoor