factuurbetaling

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

factuurbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 07:50

Kan het kwaad dat je later op de dag van de factuurbetaling pas het bedrag hebt? Dus 14 juli zou het eraf gaan en je hebt in de middag van 14 juli het geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:53

Je bedoelt dat je het geld niet op je rekening hebt? Het is een factuur zeg je dus dan kan je het zelf overmaken. Dan zou ik het de dag erna overmaken als je het zeker weten op je rekening had staan.

En ik zou sowieso kijken of je wat meer op je betaalrekening kan hebben staan want je wilt dit soort dingen altijd voorkomen.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 07:54

Suzanne F. schreef:
Je bedoelt dat je het geld niet op je rekening hebt? Het is een factuur zeg je dus dan kan je het zelf overmaken. Dan zou ik het de dag erna overmaken als je het zeker weten op je rekening had staan.

En ik zou sowieso kijken of je wat meer op je betaalrekening kan hebben staan want je wilt dit soort dingen altijd voorkomen.

Maar het is dus niet erg dat de factuur van bijvoorbeeld hbo max niet op die datum eraf is gegaan?

En het is dus niet zo dat als ik nu het geld heb dat het er nu gelijk afgaat ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:58

Als er een factuur afgeschreven wordt en je hebt geen toereikend saldo kunnen er twee dingen gebeuren: je gaat de min in (voor een paar uur niet erg denk ik) of de afschrijving mislukt (als je rekening niet de min in kan). Hangt van je rekening af maar volgens mij is het zo dat je doorgaans wel de min in kan met afschrijvingen.

Vrij zeker dat een afschrijving niet wacht tot je voldoende saldo hebt. Die worden op vaste tijden gedaan volgens mij.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:59

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:02

Als HBO er elke maand de 14e af wordt gehaald zou ik die dag even afwachten. Het kan zijn dat het er af gaat, maar het kan ook gebeuren dat ze het al eerder op de dag hebben geprobeerd te innen, en dat dan dus niet is gelukt. In dat geval zou ik de dag erna even naar klantenservice bellen om situatie uit te leggen en te overleggen hoe nu verder.

Je komt echt niet direct als wanbetaler waar ze achteraan moeten te boek hoor ;) helemaal niet als je daarna zelf belt om te vragen hoe dan verder

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:04

Bij mij worden automatische incasso's direct afgeschreven zodra er geld op de rekening staat.
Hier gaat de incasso van het internet er altijd af op de 24e.
Op die dag wordt mijn loon gestort en het kan voorkomen dat er net niet genoeg meer op de rekening staat.
Dan wordt het dus direct geïncasseerd zodra mijn loon gestort wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:05

Je bedoelt de incasso? Je hebt kans dat HBO Max dus niet kon afschrijven. Vaak proberen ze het een dag later nog een keer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:09

IMANDRA schreef:
Als er een factuur afgeschreven wordt en je hebt geen toereikend saldo kunnen er twee dingen gebeuren: je gaat de min in (voor een paar uur niet erg denk ik) of de afschrijving mislukt (als je rekening niet de min in kan). Hangt van je rekening af maar volgens mij is het zo dat je doorgaans wel de min in kan met afschrijvingen.

Vrij zeker dat een afschrijving niet wacht tot je voldoende saldo hebt. Die worden op vaste tijden gedaan volgens mij.

Verschilt wel per bank. Hier kan ik nooit in het rood door een incasso, waar Ts het over heeft volgens mij. Maar als er niet genoeg geld op staat wordt er een aantal dagen achter elkaar geprobeerd af te schrijven. Pas als het die paar dagen telkens niet lukt mislukt de incasso, uit mijn hoofd 4 dagen oid? Dus ja, vaste dagen, maar bij mijn bank wordt het automatisch nog een paar dagen geprobeerd. Zo heb ik een paar afschrijvingen die ik qua datum niet kan veranderen, maar altijd afgeschreven worden 2 dagen voordat inkomen erop staat. Die staan dus altijd die paar dagen op in behandeling en worden direct afgeschreven zodra het geld erop staat. Liever zou ik de datum veranderen van de afschrijving maar dat kan bij die bedrijven niet.

En dan maakt het zeker niet uit dat er 's middags pas geld op staat op de dag van de incasso.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:17

MyWishMax schreef:
IMANDRA schreef:

Verschilt wel per bank. Hier kan ik nooit in het rood door een incasso, waar Ts het over heeft volgens mij. Maar als er niet genoeg geld op staat wordt er een aantal dagen achter elkaar geprobeerd af te schrijven. Pas als het die paar dagen telkens niet lukt mislukt de incasso, uit mijn hoofd 4 dagen oid? Dus ja, vaste dagen, maar bij mijn bank wordt het automatisch nog een paar dagen geprobeerd. Zo heb ik een paar afschrijvingen die ik qua datum niet kan veranderen, maar altijd afgeschreven worden 2 dagen voordat inkomen erop staat. Die staan dus altijd die paar dagen op in behandeling en worden direct afgeschreven zodra het geld erop staat. Liever zou ik de datum veranderen van de afschrijving maar dat kan bij die bedrijven niet.

En dan maakt het zeker niet uit dat er 's middags pas geld op staat op de dag van de incasso.

Je hebt gelijk, I stand corrected :D. Weet dat mijn vriend soms wel rood stond, maar kan net door een pin-betaling zijn idd. En hangt idd af van je bank!

MyWishMax

Re: factuurbetaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:19

Haha, die banken verschillen gewoon veel onderling. Volgens mij zijn er wel rekeningen waarbij je rood kan staan door incasso hoor

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:56

Ik heb het wel eens gehad, ik kreeg toen een mailtje of ik het wilde overmaken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:17

MyWishMax schreef:
Haha, die banken verschillen gewoon veel onderling. Volgens mij zijn er wel rekeningen waarbij je rood kan staan door incasso hoor

Ja ik bij de Rabo
Ik heb rood staan uit.
Maar mijn autoverzekering incasseert altijd de 23e te. De 24ste krijg ik loon.
Dan sta ik toch 1 dag vaak net in de min.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:32

Rood staan door incasso bij de rabobank kan inderdaad. Als er na 3 of 4 dagen nog onvoldoende saldo op staat, wordt het teruggeboekt (is mij eens gebeurd met een paypal betaling die ik gemist had terwijl er op die rekening geen geld stond).