Sorry dat mijn reactie even duurde ik lag weer even te slapen ik heb altijd best heftige keelontstekingen en ben uiteraard nog heel moe van alles.
De eerste melding is gedaan op 25-05-2022 om 3:16:18 uur als ongeval /wegvervoer/ letsel prio 1 volgens het p2000 systeem waar je meldingen op terug kunt vinden. Toen de politie hiervoor kwam was het enige wat we konden doorgeven welke kant ze op zijn gegaan , de kleur en dat het een sedan achtig model was.
Ik denk dat ik rond 3:45 nogmaals heb gebeld dat ik de eerste 2 cijfers en letters van de auto nu wel had. Er werd mij toen verteld dat de agenten die bij ons waren contact op zouden nemen met mij. Dit contact is er niet geweest.
Rond gok ik 4:15 - 4:30 heeft mijn beste vriend gebeld om het gehele kenteken door te geven. Zelf was ik toen aan het autorijden omdat ik het wel een urgentie vond om mijn beste vriendin zo snel mogelijk op de eerste hulp te krijgen.
Gistermorgen heb ik rond half 12 nog weer gebeld hoe het zit met aangifte doen en dat ik dat graag wil doen. De agent die ik aan de lijn had was van politie Nederland en niet specifiek van Drenthe. Hij kon mij melden dat de desbetreffend personen niet zijn aangehouden. Er stond bij de melding geen kenteken omschrijving. Dus nogmaals doorgeven.
Uiteindelijk hebben we dus 3x het kenteken door moeten geven voordat de politie die bij de melding had genoteerd. Ik snap dat het druk is , helemaal met de TT. Maar als ik nu vervolgens op internet lees dat het rustig is verlopen met weinig incidenten vindt ik het toch wel verbazingwekkend dat de urgentie dus duidelijk ergens anders ligt.
Ik wil het er in ieder geval niet bij laten zitten al vrees ik dat het een onbegonnen zaak is. Ik wil zeker voor mijn beste vriendin een schade vergoeding aangezien zij niet kon werken. Tevens de eventuele kosten vanuit de eerste hulp als die komen. En daarnaast nog mogelijk eventuele schade aan spullen.
Psychisch durf ik nog niet zo in te schatten hoe ik eraan toe ben. Vaak reageer ik eerst heel praktisch en zakelijk om dingen te regelen en komt het besef soms bij mij maanden later. Zo heb ik vorig jaar ook een trauma ervaring opgelopen en pas bijna een jaar later besef ik dat ik daar toch een keer met een professional over wil praten.
Het fietsen komt wel snel weer , ik doe ook actief aan mountainbiken en dat wil ik wel graag blijven doen ( moet ook want ik sta ingeschreven voor een wedstrijd). Alleen op de mountainbike ben ik sneller en wendbader en heb ik meer mogelijkheden om weg te komen zoals dwars door de bosjes heen.
Ik heb contact gehad met de ambulance en zij gaf het advies om bij verslechtering te bellen. De politie zei na een half uur nog pijn wat er wel dik inzat. Bij de eerste hulp vielen haar verwondingen onder fase groen dus dat is wel positief!
Dankjewel voor alle lieve berichten! Dat doet mij erg goed.